Ανακοίνωση για τα δημοσιεύματα σχετικά με τη Διασύνδεση του 26ου γυμνασίου Αθηνών με το Μαράσλειο εξέδωσε ο Σύλλογος Γονέων Μαράσλειων Σχολείων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Με αφορμή διάφορα δημοσιεύματα στον τύπο τις προηγούμενες μέρες επιτρέψτε μας να σημειώσουμε τα παρακάτω προς απάντηση των όσων ανακριβών και εν μέρει υποτιμητικών αναφέρονται σε βάρος των γονέων, δασκάλων και κυρίως μαθητών των Μαράσλειων Δημοτικών Πειραματικών Σχολείων.
Σας επισημαίνουμε ότι οι μαθητές του Μαρασλείου επελέγησαν με κλήρωση, την πλέον δημοκρατική διαδικασία, η οποία μάλιστα διατρέχει όλο το γεωγραφικό όσο και το κοινωνικό φάσμα του λεκανοπεδίου. Ακόμα και οι γειτονιές έχουν καμιά φορά ταξικά πρόσημα. Στο Μαράσλειο, ευτυχώς, όλοι οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικές γειτονιές και όλοι είναι ίσοι.
Οι γονείς-ήρωες, από το Κερατσίνι μέχρι την Πεντέλη, επιδίδονται σε έναν καθημερινό αγώνα διότι είναι βαθύτατα πεπεισμένοι ότι αξίζει τον κόπο. Οι 350 μαθητές και οι οικογένειές τους δε συνιστούν μειονότητα, αλλά μία δραστήρια κοινότητα η οποία αγωνίζεται με σεβασμό, διεκδικώντας με θεσμική διαφάνεια το καλύτερο δυνατό, όχι μόνο για το μέλλον των παιδιών της αλλά όλων των παιδιών, υπηρετώντας και πιστεύοντας στην Πειραματική διαδικασία, σε ένα ΔΗΜΟΣΙΟ σχολείο διασποράς.
Οι γονείς των τριών διαφορετικών δημοτικών σχολείων και 350 παιδιών, δεν ταυτιζόμαστε ψυχή τε και σώματι με τις ενέργειες κάποιας πολιτικής παράταξης. Το σχολείο μας διαθέτει εκλεγμένο όργανο, το οποίο έχει αποστείλει επιστολές στους αρμόδιους φορείς διότι διεκδικεί μέσω αυστηρών θεσμικών οδών τα δίκαια αιτήματά του.
Οι δικές μας βάσιμες πληροφορίες αναφέρουν ότι το συντριπτικό ποσοστό των παιδιών που φοιτούν στο 26ο Γυμνάσιο ΔΕΝ κατοικεί στην περιοχή, ούτε καν στην ευρύτερη. Αντίθετα, σας γνωστοποιούμε ότι φοιτούν στο εν λόγω σχολείο μαθητές οι οποίοι κατοικούν στο Γκύζη, στο Γαλάτσι, ακόμα και στον Κολωνό. Υπάρχει ωστόσο ένας μικρός αριθμός μαθητών οι οποίοι πράγματι κατοικούν στο Κολωνάκι και ως εκ τούτου κατανοούμε τις αντιδράσεις των γονέων, διότι και εμείς είμαστε γονείς. Εκείνο όμως που δεν κατανοούμε και καταδικάζουμε απερίφραστα είναι η καταφυγή σε πρακτικές κοινωνικού αυτοματισμού και στην ανηλεή εκστρατεία δυσφήμησης και κατασυκοφάντησης η οποία μαίνεται τα τελευταία εικοσιτετράωρα.
Ως σχολείο, το Μαράσλειο έχει το προνόμιο να συστεγάζεται με το παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου, το οποίο όλα αυτά τα χρόνια έχει σταθεί αρωγός των προσπαθειών των γονέων και των εκπαιδευτικών. Διατηρούμε την πεποίθηση ότι ο στενός οργανικός δεσμός ο οποίος μας συνδέει με την Παιδαγωγική Σχολή θα δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για το βέλτιστο εκπαιδευτικό περιβάλλον στο νέο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Όσον αφορά στη στελέχωσή του, ο δικός μας αξιακός κώδικας επιτάσσει να συντασσόμαστε πάντοτε στο πλευρό των εκπαιδευτικών, επιδιώκουμε να επικοινωνούμε και να συνεργαζόμαστε μαζί τους. Ως εκ τούτου η εικόνα την οποία έχουμε εμείς, συγκεκριμένα, για τους διδάσκοντες του 26ου Γυμνασίου Αθήνας, δεν αντιστοιχεί σε αυτήν που προβάλλεται. Σίγουρα έχουν εκφραστεί επιφυλάξεις, ακόμα και σοβαρές αντιρρήσεις, η πλειοψηφία όμως των εκπαιδευτικών φαίνεται να τάσσεται υπέρ της μετατροπής. Κάποιοι μάλιστα επιδιώκουν εδώ και χρόνια να αποκτήσουν πρόσβαση ώστε να διδάξουν σε ένα Πειραματικό σχολείο, χωρίς μέχρι σήμερα να τα έχουν καταφέρει.
Ο Πλάτωνας γράφει ότι «ακόμα και τα τείχη της πόλης διαπαιδαγωγούν». Ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόμαστε, διαλεγόμαστε, διεκδικούμε μέσα σε αυτήν την κοινωνία, έχει σαφώς εκπαιδευτική αξία και επέχει θέση εκπαιδευτικού εργαλείου. Δική μας προτεραιότητα συνιστούσε και συνιστά πάντοτε η σταθερή υπενθύμιση στους αρμόδιους φορείς ότι η Πειραματική εκπαίδευση στο Μαράσλειο είναι ένα έργο εν εξελίξει και περνά μέσα από τη διασύνδεσή του με τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως επιτάσσει πληθώρα επιστημονικών άρθρων και μελετών για όλα τα Πειραματικά σχολεία. Όταν εκδιωχθήκαμε κακήν κακώς από την Πλάκα, αντιδράσαμε θεσμικά και σε καμία περίπτωση δεν στραφήκαμε εναντίον γονέων. Γιατί «ακόμα και τα τείχη της πόλης διαπαιδαγωγούν». Κι εμείς είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με το παράδειγμα το οποίο θέτουμε για τα παιδιά μας.