Ανοίγουν σχολεία και Πανεπιστήμια τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου. Προβληματισμός από γονείς, εκπαιδευτικούς και πανεπιστημιακούς για το άνοιγμα σχολείων. Δίωρη στάση εργασίας από την ΟΛΜΕ. Δεύτερη εξεταστική μόνο για φοιτητές που νοσούν.
Το υπουργείο Παιδείας εξηγώντας τους λόγους που ανοίγουν τα σχολεία λέει ότι «τίποτε δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία. Για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών μας, τα οποία είναι πολύ σημαντικό να λειτουργούν στο φυσικό τους χώρο, με τους συμμαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους».
«Η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων σε καιρό πανδημίας διασφαλίζει και τη μεγαλύτερη ασφάλεια των παιδιών μας, καθώς στα σχολεία προβλέπεται ένα αποτελεσματικό δίχτυ προστασίας της εκπαιδευτικής κοινότητας, με τη διενέργεια συστηματικών τεστ κάθε εβδομάδα για την προσέλευση στο σχολείο, με την απαρέγκλιτη χρήση της μάσκας, με τους εκτεταμένους καθημερινούς ελέγχους σε περίπτωση κρούσματος στο τμήμα, μεταξύ και των άλλων μέτρων που ήδη ισχύουν. Τα περισσότερα από τα παραπάνω δεν ισχύουν όταν τα σχολεία είναι κλειστά».
Σχολεία Μέχρι πότε τα τεστ στα φαρμακεία
Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εμβολιασμένοι και μη, καθώς και οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί, θα προμηθεύονται έως και σήμερα Σάββατο 8 Ιανουαρίου, πέντε δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των δύο πρώτων εβδομάδων επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή από 10 Ιανουαρίου έως και 21 Ιανουαρίου.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, το self-test πραγματοποιείται έως και 24 ώρες πριν από την προσέλευση κάθε Τρίτη και Παρασκευή στο σχολείο, ενώ για την πρώτη εβδομάδα (10-15/1) το self-test θα πραγματοποιηθεί έως και 24 ώρες πριν την προσέλευση της Δευτέρας (10/1), της Τρίτης (11/1) και της Παρασκευής (14/1).
Στάση εργασίας από την ΟΛΜΕ τη Δευτέρα
Η ΟΛΜΕ έχει προγραμματίσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας το μεσημέρι της Δευτέρας έξω από το κτίριο του υπουργείου Παιδείας και για το λόγο αυτό έχει προκηρύξει δίωρη στάση εργασίας για να διευκολυνθούν οι καθηγητές που θέλουν να πάνε στη συγκέντρωση. Η ΟΛΜΕ εκφράζει την αντίδρασή της στο πρωτόκολλο του 50% συν ένα για να αναστείλει την λειτουργία του ένα τμήμα ενώ εκφράζει την ανησυχία της για τα κενά που θα δημιουργηθούν στα σχολεία από καθηγητές που νοσούν ή είναι σε καραντίνα.
Οι τρεις βασικές αλλαγές για μαθητές και εκπαιδευτικούς από Δευτέρα
Προβλέπεται ένα επιπλέον σελφ τεστ για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας σχολείων για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Επομένως, την εβδομάδα 10-15 Ιανουαρίου, θα διενεργηθούν τρία δωρεάν σελφ τεστ αντί για δύο από τους μαθητές και τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Αυτός ο ενισχυμένος έλεγχος θα πρέπει να διενεργηθεί τις τελευταίες 24 ώρες πριν την έναρξη του σχολείου και στοχεύει στον περιορισμό της διασποράς του ιού, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς. Την ίδια περίοδο, οι μη εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προμηθευτούν ένα σελφ τεστ με δική τους δαπάνη, επιπλέον των δύο τακτικών τους ράπιντ τεστ.
Τα δύο δωρεάν εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται όχι μόνο από τους μη εμβολιασμένους μαθητές αλλά επίσης και από τους εμβολιασμένους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.
Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη, φεύγουμε από την λογική του «σταυρού», δηλ. των αυξημένων ελέγχων μόνο στα παιδιά που κάθονται κοντά στο κρούσμα, και επεκτεινόμαστε σε αυξημένους ελέγχους σε όλο το τμήμα. Πλέον όλοι οι μη εμβολιασμένοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν τεστ, κάθε μέρα, για 5 ημέρες. Συγκεκριμένα, θα κάνουν δύο ράπιντ και ένα σελφ τεστ σε διάστημα 5 ημερών, επιπλέον των δύο σταθερών σελφ τεστ την εβδομάδα, άρα 5 τεστ σε 5 ημέρες. Οι εμβολιασμένοι μαθητές θα κάνουν ένα σελφ τεστ, επιπλέον των δύο εβδομαδιαίων σελφ τεστ, δηλαδή συνολικά τρία σελφ τεστ δωρεάν την εβδομάδα.
Σχολεία: Τελεσίγραφο προς αρνητές γονείς
Ενώπιον του εισαγγελέα κινδυνεύουν να βρεθούν από την ερχόμενη εβδομάδα γονείς μαθητών, οι οποίοι αρνούνται να συμμορφωθούν με τα πρωτόκολλα που ορίζουν το πλαίσιο προσέλευσης και παρακολούθησης μαθημάτων στο σχολείο και αφήνουν τα παιδιά τους εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας.Ειδικότερα, στην Κρήτη αντιμέτωποι με την Δικαιοσύνη θα βρεθούν όσοι από τους αρνητές γονείς των 23 μαθητών Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, αλλά και ενός μαθητή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που μέχρι τώρα δεν παρακολουθούν τα μαθήματά τους δεν επιστρέψουν την ερχόμενη εβδομάδα στις σχολικές τους αίθουσες.
Όπως δήλωσε στην ΕΡΤ Ηρακλείου, ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ηρακλείου Μανόλης Μπελαδάκης, τόσο ο ίδιος όσο και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Καραγιαννίδης είχαν συνάντηση με τον εισαγγελέα Ηρακλείου, κατά την οποία έγινε ενημέρωση αναφορικά με την πρόσφατη αυστηροποίηση του νομικού πλαισίου για την ποινική αντιμετώπιση των αρνητών γονέων και τις περιπτώσεις μαθητών που εξακολουθούν, μετά την επικαιροποίηση των στοιχείων, να απουσιάζουν από τα μαθήματά τους. Πρόκειται για 23 μαθητές από 18 οικογένειες, από τους οποίους 17 είναι Δημοτικού, σε 10 διαφορετικές σχολικές μονάδες, και 6 είναι Νηπιαγωγείου σε ισάριθμες σχολικές μονάδες. Σε αυτές προστίθεται μία ακόμη περίπτωση μαθητή από σχολική μονάδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Όπως εξήγησε ο κ. Μπελαδάκης, οι γονείς αυτοί, επικαλούμενοι διάφορους λόγους, όπως άρνηση χρήσης μάσκας και διενέργειας ή δήλωσης διαγνωστικού τεστ, ακόμη και φόβο λόγω παρουσίας ατόμου υψηλού κινδύνου στην οικογένεια, αφήνουν τα παιδιά τους εκτός μαθησιακής διαδικασίας και εκπαιδευτικής κοινότητας. Όπως αποφασίστηκε, τη Δευτέρα, με την επιστροφή των μαθητών στις τάξεις τους, οι διευθυντές των σχολείων θα ενημερώσουν τους γονείς όσων μαθητών εξακολουθούν να απουσιάζουν για την υποχρεωτικότητα της φοίτησης. Για όσες περιπτώσεις μαθητών διαπιστωθεί ότι εντός της εβδομάδας συνεχίζουν να απουσιάζουν από τις σχολικές αίθουσες θα ενημερωθεί ο εισαγγελέας, ο οποίος θα κινήσει τις προβλεπόμενες διαδικασίες, ανέφερε ο κ. Μπελαδάκης.
Πανεπιστήμια – Συρίγος: Δεύτερη εξεταστική για φοιτητές που νοσούν
«Αυτή την στιγμή τελειώνει το χειμερινό εξάμηνο και αρχίζει η εξεταστική περίοδος, την ερχόμενη Δευτέρα ή στις 17 Ιανουαρίου, και η έμφαση δίνεται εκεί. Το μόνο πρόβλημα που υφίσταται και για το οποίο θα βγάλουμε οδηγίες στις επόμενες ώρες ή μέρες, είναι αν ξέρει το τμήμα ότι νοσούν πάνω από ένας αριθμός -χ- φοιτητών για ένα μάθημα, να μπορεί για αυτούς τους φοιτητές να μεταφέρει την εξεταστική σε άλλο χρόνο, για να μην χάσουν την εξεταστική τους» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Άγγελος Συρίγος, αναφορικά με την επικείμενη εξεταστική περίοδο στα πανεπιστήμια μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
«Στην εξεταστική υπάρχουν αποστάσεις μεταξύ των φοιτητών για αντικειμενικούς λόγους. Επιπλέον οι φοιτητές μέχρι τις 28/02 θα πάνε στα πανεπιστήμια μάξιμουμ 8 φορές, γιατί αυτό είναι το ανώτατο όριο μαθημάτων που μπορούν να δώσουν. Άρα μιλάμε για 8 δίωρα μάξιμουμ ως το τέλος του Φεβρουαρίου» συμπλήρωσε. «Εκείνο που μας ενδιαφέρει κυρίως είναι τι θα πρέπει να γίνει στην περίπτωση που έχουμε μεγάλο αριθμό φοιτητών που νοσούν για να μην χαθεί η εξεταστική. Γι’ αυτό θα δοθεί η δυνατότητα και πέρα της εξεταστικής περιόδου, να μπορούν τα τμήματα αν θέλουν και κρίνουν ότι είναι σκόπιμο για ορισμένες περιπτώσεις να μπορούν να κάνουν μια 2η εξεταστική στο επόμενο χρονικό διάστημα» υπογράμμισε ο κ. Συρίγος.
Άνοιγμα πανεπιστημίων – Τι λένε οι πανεπιστημιακοί
Τέσσερις προϋποθέσεις σύμφωνα με την Ομοσπονδία των Συλλόγων μελών ΔΕΠ (ΠΟΣΔΕΠ) για τη δια ζώσης εκπαίδευση στα Πανεπιστήμια:
1.Να αυξηθεί η υγειονομική επιτήρηση με ιχνηλάτηση και πρόσθετα δωρεάν τεστ για όλη την ακαδημαϊκή κοινότητα,
2. Να παρασχεθεί ρητά από το Υπουργείο η δυνατότητα χρήσης μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας, όταν δικαιολογείται από τις συνθήκες που επικρατούν ή για την προστασία της υγείας ευάλωτων προσώπων,
3. Να δοθεί έκτακτη ενίσχυση των Ιδρυμάτων για τη διασφάλιση των όρων εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη διενέργεια των εξετάσεων με υγειονομική ασφάλεια.
4 .Τα συλλογικά ακαδημαϊκά όργανα να ανταποκριθούν χωρίς καθυστέρηση στις απαιτήσεις αντιμετώπισης των δυσμενών συνθηκών που αναμένεται να δημιουργηθούν το επόμενο διάστημα.
«Οι διδάσκοντες έχουν την αρμοδιότητα να κρίνουν αν το μάθημά τους διεξάγεται σε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας, και, σε περίπτωση που διαπιστώνουν μη συμμόρφωση ή ελλιπή τήρηση των οριζόμενων μέτρων, να το διακόψουν ή να λάβουν κάθε άλλη αναγκαία απόφαση για την οργάνωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας».