Ο φετινός αριθμός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ανήλθαν σε 94 εκατ., καταγράφοντας μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατ. αντίστοιχα.

Πάνω από 560 εκατομμύρια (συγκεκριμένα 566.962.980) φορές τα συστήματα του Δημοσίου παρείχαν ψηφιακές υπηρεσίες προς τους πολίτες, είτε «μίλησαν μεταξύ τους» σε διάστημα ενός χρόνου, από την 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2021, σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης καταγράφοντας εκθετική αύξηση το 2021 αναφορικά με τον όγκο των ψηφιακών συναλλαγών με το Δημόσιο.

Ο φετινός αριθμός είναι έξι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό του 2020, οπότε οι ψηφιακές συναλλαγές ανήλθαν σε 94 εκατ., καταγράφοντας μεγάλη άνοδο σε σχέση με το 2019 και το 2018, όταν ο αριθμός έφτασε τα 34 και τα 8,8 εκατ. αντίστοιχα. Οι περισσότερες από 566 εκατ. ψηφιακές συναλλαγές μεταφράζονται σε αποφυγή αντίστοιχου αριθμού επισκέψεων των πολιτών σε δημόσιες υπηρεσίες. Καταπολεμάται, έτσι, η περιττή γραφειοκρατία, εξοικονομώντας χρόνο, κόστος και ενέργεια για τους πολίτες, αλλά και πόρους για τη Διοίκηση.

Υπενθυμίζεται ότι στις ψηφιακές συναλλαγές αθροίζονται:

– οι ψηφιακές υπηρεσίες, δηλαδή η ταυτοποίηση των πολιτών σε ένα πληροφοριακό σύστημα με τη χρήση των κωδικών του , και

– οι διαλειτουργικότητες, η ανταλλαγή, δηλαδή, πληροφοριών μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου χωρίς άλλη ενέργεια από πλευράς του πολίτη πέρα από τη χορήγηση της συγκατάθεσής του.

Αναλυτικότερα:

– Σε ό,τι αφορά στη χρήση των ψηφιακών υπηρεσιών, παρατηρήθηκε εξαιρετικά μεγάλη αύξηση μέσω του gov.gr. Ο αριθμός των αυθεντικοποιήσεων με τη χρήση των κωδικών Taxisnet ανήλθε για το 2021 σε 265.111.222. Παράλληλα, οι πολίτες εξυπηρετήθηκαν ακόμα 4.520.649 φορές με τη χρήση κωδικών web banking. Αθροίζοντας τους δύο αριθμούς, οι συνολικές ψηφιακές υπηρεσίες ανήλθαν συνολικά σε 269.631.871. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 57 εκατ.

– Ο αριθμός των κλήσεων διαλειτουργικότητας για αυτοματοποιημένη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των πληροφοριακών συστημάτων του Δημοσίου ανήλθε σε 297.331.109. Ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανήλθε σε 37 εκατ.

«Ο αριθμός των ψηφιακών συναλλαγών έχει άμεσο αντίκρισμα στην καθημερινότητα κάθε πολίτη, καθώς έτσι μετράμε πόσες ουρές είχε τη δυνατότητα να αποφύγει» δήλωσε υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης και υπογράμμισε ότι «για το 2021, μια χρονιά πανδημίας, ο αριθμός αυτός για κάθε ενήλικο πολίτη μεταφράζεται σε περίπου 60 επισκέψεις σε δημόσιες υπηρεσίες που δεν χρειάστηκε να γίνουν. Η εκθετική καμπύλη των τελευταίων ετών στις ψηφιακές συναλλαγές αντανακλά το εκθετικό άλμα που πραγματοποιεί το κράτος στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με επίκεντρο το gov.gr. Αντίστοιχα, η μεγάλη ανταπόκριση των πολιτών καταδεικνύει πόσο έντονο ήταν το αίτημα του κόσμου για αυτή την ψηφιακή αλλαγή. Κάθε ημέρα, με τις αλλαγές που υλοποιούμε, η Ελλάδα καλύπτει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της απόστασης που τη χώριζε από άλλες χώρες. Αυτή την πρόοδο θέλουμε να διατηρήσουμε, υλοποιώντας τον σχεδιασμό μας με ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και ταχύτητα».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι «η δραστική αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων του Δημοσίου εκπληρώνει ένα βασικό στόχο που είχε θέσει το Υπουργείο μας τα δύο τελευταία χρόνια. Η διασύνδεση των μητρώων είναι το απαραίτητο συμπλήρωμα των ψηφιακών υπηρεσιών, ώστε αυτές να είναι απλούστερες στη χρήση και πιο λειτουργικές για τους πολίτες. Πρόκειται για μια διαδικασία διαρκή, η οποία υποστηρίζεται και από τις αντίστοιχες αναβαθμίσεις των συστημάτων μας. Με τον τρόπο αυτό, κλείνουμε τις εκκρεμότητες της χώρας με το παρελθόν, διευκολύνοντας την καθημερινότητα όλων των πολιτών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025