Το αίτημα «της κατάργησης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση» αναδεικνύει με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.
Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, ο ευρωβουλευτής του κόμματος Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος ρωτάει την Κομισιόν πώς τοποθετείται
στο δίκαιο αίτημα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;
στο ότι με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ διαμορφώνεται ένα ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο κι εμπορευματοποιημένο σχολείο που πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών;», καταλήγει στην τοποθέτησή του ο Λ. Νικολάου-Αλαβάνος.
Ο κ. Νικολάου-Αλαβάνος στο κείμενο της ερώτησης επισημαίνει πως «φέτος πάνω από 40.000 υποψήφιοι, ακόμη και με υψηλές επιδόσεις, δεν εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ καταγράφηκαν πανεπιστημιακά ιδρύματα με ελάχιστους έως και μηδέν εισακτέους σαν αποτέλεσμα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που θέσπισε η κυβέρνηση της ΝΔ. Πρόκειται για το “κερασάκι στην τούρτα” σε ένα Λύκειο που έχει ήδη μετατραπεί σε σκληρό και ανταγωνιστικό εξεταστικό κέντρο από τις ελληνικές κυβερνήσεις».
«Με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ επιδιώκεται μέσω της ΕΒΕ και των άλλων αντιδραστικών αλλαγών η στροφή προς την αναλώσιμη κατάρτιση που ενισχύεται και με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης και της στέρεης επιστημονικής γνώσης, των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της. Μάλιστα, τα παιδιά των πιο φτωχών λαϊκών οικογενειών είναι αυτά που σπρώχνονται πρώτα απ’ όλα να χαμηλώσουν τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες τους από το σύστημα της Εκπαίδευσης, δείχνοντας τον ταξικό χαρακτήρα των ανατροπών απ’ όλες διαχρονικά τις κυβερνήσεις προωθώντας την περαιτέρω εμπορευματοποίησή του», επισημαίνει ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ.
«Επιβεβαιώνεται για ακόμη μια φορά ότι η πολιτική της ΕΕ και των αστικών κυβερνήσεων όλων των αποχρώσεων καμία σχέση δεν έχει με τις σύγχρονες ανάγκες της νεολαίας για τη μόρφωση και τις σπουδές της, αλλά αντίθετα αφορά τη βίαιη προσαρμογή της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες που έχει το κεφάλαιο, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι» σημειώνει.