ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ των:

αιρετού Χρήστου Κανδηλώρου και αναπληρώτριας αιρετού Βιολέττας Πατέλη

ΘΕΜΑ: Συνεδρίαση ΠΥΣΠΕ Ανατ. Αττικής, της Τρίτης 28 Ιουνίου 2016, με θέμα την τελική διαμόρφωση των πινάκων οργανικής σύνθεσης του διδακτικού προσωπικού Π/θμιας Εκπ/σης.

Εκτιμήσεις για τα κενά και τα πλεονάσματα με στόχο τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και την ακύρωση του υπολογισμού με βάση την Υ.Α.

Συνεδρίασε την Τρίτη 28 Ιουνίου 2016 το ΠΥΣΠΕ Ανατ. Αττικής με κύριο θέμα την τελική διαμόρφωση των πινάκων οργανικής σύνθεσης του διδακτικού προσωπικού Π/θμιας Εκπ/σης.

Κατά το προηγούμενο ΠΥΣΠΕ, στο οποίο η σχετική συζήτηση είχε ανασταλεί λόγω της συμμετοχής των αιρετών στη Γ. Σ. της Ομοσπονδίας, είχε ξεκινήσει η σχετική προεργασία και είχαν κοινοποιηθεί στα μέλη του οι πρώτες εκτιμήσεις της προέδρου του ΠΥΣΠΕ και διευθύντριας εκπαίδευσης Ανατ. Αττικής ως προς την συμπλήρωση των σχετικών πινάκων (εκτίμηση πλεονασμάτων – ελλειμμάτων) σύμφωνα με το νέο πλαίσιο που εισάγουν οι υπουργικές αποφάσεις για το ενιαίο σχολείο και τις σχετικές οδηγίες περιφερειακού διευθυντή και υπουργού.

Μετά τις αντιδράσεις Συλλόγων, την κοινή δήλωση 35 Αιρετών από όλη την χώρα, τις σχετικές αποφάσεις της Γ.Σ της ΔΟΕ, των κινητοποιήσεων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών σε πολλές διευθύνσεις του λεκανοπεδίου και της σχετικής ανακοίνωσης μας, που ανέλυε και αποδομούσε τις εκτιμήσεις αυτές, αναδεικνύοντας τις ολέθριες συνέπειές τους, τα μέλη αρκετών ΠΥΣΠΕ, κάτω από αυτήν την πίεση, κατέγραψαν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων της περιοχής τους και τα ελλείμματα που αναμένεται να παρουσιαστούν σε αυτές. Αντίστοιχα στο ΠΥΣΠΕ της Αν. Αττικής η επαναδιατύπωση των αρχικών εκτιμήσεων, κάτω από κύμα αντιδράσεων των εκπαιδευτικών, βελτίωσε, αποσπασματικά όμως, την αρχική εικόνα. Σύμφωνα με αυτή προστέθηκαν : α) 8 θέσεις ΠΕ 08, β) 50 θέσεις ΠΕ 70 και γ) 55 θέσεις ΠΕ 60 .

Ακολουθεί η τελική εκτίμηση του ΠΥΣΠΕ για το σύνολο της Αν. Ατττικής σύμφωνα με τις προτάσεις της Διευθύντριας εκπαίδευσης. Την εισήγηση ψήφισαν τα τρία μέλη της διοίκησης παρά τις εκκλήσεις των αιρετών για τις σοβαρές τους ευθύνες απέναντι στους συναδέλφους αναπληρωτές που βρίσκονται μπροστά στο φάσμα της οριστικής τους απόλυσης, ενώ οι δύο αιρετοί απείχαμε από τη συγκεκριμένη ψηφοφορία.

«Απέχουμε από την διαδικασία διαμόρφωσης και ψήφισης των συγκεκριμένων πινάκων. Αρνούμαστε να νομιμοποιήσουμε τη συγκεκριμένη διαδικασία, σύμφωνα και με την ειλημμένη απόφαση της 85ης Γεν. Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, δηλώνουμε ότι σε συνεννόηση με την μαχόμεν­­­­η εκπαίδευση που εκπροσωπούμε θα υπερασπιστούμε στο ΠΥΣΠΕ τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης της περιοχής μας και τη δέσμευσή μας να υπερασπίζουμε τα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης.(Απόσπασμα από την δήλωση που καταθέσαμε και που παρατίθεται στο τέλος).

Παραμείναμε όμως στη διαδικασία με στόχο την ενημέρωση των συναδέλφων/ισσων για τις προτάσεις της Διεύθυνσης και για τα σχέδια που οδηγούν σε καταστρατήγηση των αναγκών των σχολείων και των θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών.

Εκτίμηση ΠΥΣΠΕ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΑ ΠΕ 06 8 ΣΜΕΑΕ ΠΕ 11 45 ΠΕ 60 9 ΠΕ 16-ΤΕ 16 35 ΠΕ70 30 ΠΕ 60 55 ΠΕ 70 318 ΠΕ 70 τ.ε 20 ΠΕ 60 τ.ε 8 (Οι αναλυτικοί πίνακες στο τέλος του κειμένου.)

Επισημαίνουμε ιδιαίτερα, ότι στις εκτιμήσεις της Δ/νσης δεν υπάρχει, ούτε αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στο ΠΥΣΠΕ, πρόβλεψη για τις αναγκαίες προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων που δεν έχουν οργανικές (πληροφορική, θεατρολογία, εικαστικά). Πέρα από την τυπική δικαιολογία ότι η συγκεκριμένη συζήτηση αφορά κενά και πλεονάσματα των εκπαιδευτικών για τους οποίους προβλέπεται οργανική θέση, στο πλάνο της Δ/ντριας όπως αποτυπώθηκε στη συζήτηση αλλά και όπως ρητά δηλώθηκε στην παράσταση των συλλόγων στη Δ/νση Ανατ.Αττικής, στις 2/6, δεν φαίνεται να υπολογίζονται κενά για τις αντίστοιχες ειδικότητες και αν εξαιρεθεί η πληροφορική, για την οποία θα προκύψουν πλεονάσματα από τη ΔΕ, όσον αφορά τα αντικείμενα της θεατρολογίας και των εικαστικών φαίνεται να προσανατολίζονται στην ανάθεσή τους αποκλειστικά σε δασκάλους!!!

Σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις οι ανάγκες της Διεύθυνσης Ανατ. Αττικής , πρέπει να υπολογιστούν με βάση:

  • τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων της περιοχής,
  • τις αυξημένες ανάγκες εκπαιδευτικών σε ολοήμερα (ένας υπεύθυνος δάσκαλος σε κάθε ολοήμερο και λειτουργία όλων των τμημάτων με όλα τα παιδιά που γράφτηκαν),
  • την πρωινή ζώνη, και των απαραίτητων ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας,
  • τις τάξεις υποδοχής και πρόβλεψη για την υποδοχή όλων των προσφυγόπουλων στα σχολεία της περιοχής που υπάρχουν κέντρα προσφύγων, με επιπλέον δασκάλους,
  • των τμημάτων ένταξης όσο και την κάλυψη όλων των αναγκών για παράλληλη στήριξη η οποία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη την προηγούμενη σχολική χρονιά.
  • τον αριθμό των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν πέρσι, την εμπειρία των κενών που παρέμειναν ως τη λήξη του σχολικού έτους.
  • πρόβλεψη για τις ενδεχόμενες άδειες που πάγια εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι οποίες τα τελευταία χρόνια δημιουργούσαν ανυπέρβλητα προβλήματα.
  • την υποστελέχωση του γραφείου η οποία προκαλεί τόσο την εργασιακή εξόντωση των εργαζομένων σε αυτό όσο και ουσιαστικές καθυστερήσεις ή και λάθη στις βασικές του λειτουργίες.

Εκτιμώμενα κενάΠΕ 06 25 ΣΜΕΑΕ ΠΕ 11 70 ΠΕ 60 9 ΠΕ 16 25 ΠΕ70 30 ΠΕ 60 103 ΠΕ 70 503 ΠΕ 70 τ.ε 20 ΠΕ 60 τ.ε 8

(Τα κενά αυτά ΠΕ 06, ΠΕ 11 και ΠΕ 16 έχουν υπολογιστεί αφού πρώτα αφαιρέθηκαν οι μεταταγμένοι από την Β’ βάθμια εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του γραφείου χωρίς οργανική.)

Για όλους τους παραπάνω λόγους, και ακόμη γιατί σύμφωνα με το «νέο», «Ενιαίο» υπό διαμόρφωση σχολείο, γίνεται πρόδηλα καταφανής η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας για δραστικές περικοπές στο διδακτικό προσωπικό, σύμφωνα με τις εντολές των «θεσμών», του ΟΟΣΑ, του ΔΝΤ και της ΕΕ , σαν αιρετοί εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών της Ανατολικής Αττικής, δεν προτιθέμαστε να συναινέσουμε στην συνδιαχείριση της φτώχειας και του «κόφτη» των εκπαιδευτικών – αναπληρωτών.

Το χρέος μας ως αιρετοί είναι η Συνταγματική επιταγή για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου.

Άλλωστε, με βάση τις αποφάσεις των συλλογικών μας συνδικαλιστικών οργάνων (Δ.Σ και Γ.Σ. των Συλλόγων μας αλλά και της 85ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.), έχει εκφραστεί η πλήρης αντίθεση των μαχόμενων εκπαιδευτικών στις επερχόμενες αντιδραστικές αλλαγές με βάση την Υπουργική Απόφαση και τις διατάξεις για τα νηπιαγωγεία και την ειδική αγωγή.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της δήλωσης τοποθέτησης μας στη συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ:

ΔΗΛΩΣΗ- ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΙΡΕΤΟΥ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΠΥΣΠΕ ΑΝΑΤ.ΑΤΤΙΚΗΣ 28-6-2016

Οι ανάγκες της Διεύθυνσης Ανατ.Αττικής ,πρέπει να υπολογιστούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων της περιοχής, τις αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικούς σε ολοήμερα (ένας υπεύθυνος δάσκαλος σε κάθε ολοήμερο), πρωινή ζώνη, τάξεις υποδοχής, τμήματα ένταξης όσο και ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας. Λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν πέρσι, την εμπειρία των κενών που παρέμειναν ως τη λήξη του σχολικού έτους και την σχεδόν ανύπαρκτη παράλληλη στήριξη. (έπληξε καίρια στερώντας από ένα θεσμοθετημένο δικαίωμα παιδιά και γονείς με σοβαρές ανάγκες, αναγκάζοντας όσους από αυτούς είχαν την οικονομική δυνατότητα να καταφύγουν στην ιδιωτική κάλυψη ).

Πρέπει να συνυπολογιστούν παράλληλα, αφενός οι ενδεχόμενες άδειες που πάγια εκδηλώνονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, οι οποίες τα τελευταία χρόνια δημιουργούσαν ανυπέρβλητα προβλήματα, και αφετέρου η επίλυση της υποστελέχωσης του γραφείου η οποία προκαλεί τόσο την εργασιακή εξόντωση των εργαζομένων σε αυτό όσο και ουσιαστικές καθυστερήσεις ή και λάθη στις βασικές του λειτουργίες.

Με δεδομένη την ιδιαιτερότητα της περιοχής (εκατοντάδες κενά στην Ανατ.Αττική) το ΠΥΣΠΕ, πρέπει με ομόφωνη απόφαση του να καταλήξει σε εκτίμηση όχι με βάση τον κόφτη εκπαιδευτικών- αναπληρωτών του Υπουργείου Παιδείας, αλλά υπολογίζοντας τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων της Ανατολικής Αττικής :

ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΑ ΚΕΝΑ

503 κενά Π.Ε. 70, Δασκάλων, 103 κενά Π.Ε. 60, Νηπιαγωγών, 25 κενά Π.Ε. 06, Αγγλικών, 70 κενά Π.Ε. 11, Φυσ. Αγωγής, 25 κενά Π.Ε. 16, Μουσικής (Τα κενά αυτά ΠΕ 06,ΠΕ 11 και ΠΕ 16 έχουν υπολογιστεί αφού πρώτα αφαιρέθηκαν οι μεταταγμένοι από την Β’ βάθμια και ευρισκόμενοι στη διάθεση του γραφείου χωρίς οργανική εκπαιδευτικοί.)

Στην Ειδική Αγωγή αντίστοιχα: Πάνω από 30 κενά Π.Ε. 70, Δασκάλων,10 κενά Νηπιαγωγών ΠΕ 60 στα 7 Ειδικά Σχολεία . 32 κενά ΠΕ 70 και 18 κενά ΠΕ 60 στα τμήματα ένταξης.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία λαμβανομένου υπ’ όψη ότι ο αριθμός εγγραφών πάντα διευρύνεται μέχρι το Σεπτέμβρη, διαπιστώθηκε ότι γράφτηκαν πολλά παιδιά στα ολοήμεραπου η συντριπτική τους πλειοψηφία πληροί τα κριτήρια που θέτει ο νέος νόμος για τη φοίτηση στο ολοήμερο. Ενώ εκκρεμούν αιτήσεις όσων τα πληρούν εν μέρει, και για τις οποίες η ΔΟΕ παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη στους διευθυντές με στόχο να γίνουν όλες δεκτές.

Παρατηρείται όμως σε ορισμένες περιοχές μεγάλη μείωση των εγγραφών νηπίων και προνηπίων. Είναι ένα από τα αποτελέσματα της παρατεταμένης εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών τα τελευταία έξι χρόνια. Πρόκειται για την επονομαζόμενη, σύμφωνα με τον αιρετό ΠΥΣΠΕ Δυτικής Αττικής Γιώργο Τασιόπουλο, «μνημονιακή γενοκτονία».

Σύμφωνα με το άρθρο 16 του Συντάγματος ορίζεται: «H τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες, η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Kράτους. H ακαδημαϊκή ελευθερία και η ελευθερία της διδασκαλίας δεν απαλλάσσουν από το καθήκον της υπακοής στο Σύνταγμα… Όλοι οι Έλληνες έχουν δικαίωμα δωρεάν παιδείας, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήρια..».

Το παραπάνω άρθρο του Ελληνικού Συντάγματος διατυπώνει με σαφήνεια το δικαίωμα ΟΛΩΝ των Ελλήνων να λαμβάνουν δωρεάν παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της, στα κρατικά εκπαιδευτήριακαι δεν επιδέχεται οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία ή παρερμηνεία. Οι νόμοι για το εκπαιδευτικό σύστημα, την λειτουργία των Εκπαιδευτήριων σε όλες τις βαθμίδες, τα εκπαιδευτικά προγράμματα μπορούν να αλλάζουν συχνά. Το άρθρο όμως 16 του συντάγματος, είναι ανώτερο από οποιοδήποτε νόμο που πρόκειται να έρθει , ή ήρθε ήδη στη βουλή.

Μέσα από αυτό απορρέει η διεκδίκηση της φοίτησης όλων των παιδιών ανεξαρτήτως εθνικότητας και θρησκεύματος στο σχολείο (βλ. προσφυγόπουλα και τις αυξημένες εκπαιδευτικές τους ανάγκες).

Το Σύνταγμα είναι ο Υπέρτατος Θεμελιώδης Νόμοςτου Κράτους, της Ελληνικής Πολιτείαςκαι σε συμφωνία πάντα με το Ελληνικό Σύνταγμα πρέπει να ψηφίζονται όλοι οι νόμοι στην Βουλή των Ελλήνων.

Όπως εύστοχα παρατηρεί και ο αιρετός ΠΥΣΠΕ Δ. Αττικής Γιώργος Τασιόπουλος στο σχετικό κείμενο του, πώς γίνεται σεβαστό το Σύνταγμα όταν:

α) Στο ολοήμερο δεν έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές αλλά μόνο όσοι εκπληρώνουν κάποια κριτήρια; Προβλέπεται πως στον νέο τύπο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου (από τα 6-θέσια δημοτικά σχολεία και πάνω) δεν έχουν δικαίωμα εγγραφής και φοίτησης όλα τα παιδιά άλλα μόνο ορισμένα, αυτά των εργαζόμενων γονέων αρχικά (Υπουργική Απόφαση, ΦΕΚ 1324 τΒ, 11-5-2016) και κάποιων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (Εγκύκλιος 87776/Δ1, 30-05-2016).

β) Υπάρχει ανισότητα και μη ενιαία εκπαιδευτική πολιτική στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων. Η υπουργική απόφαση για το Νέου Τύπου Ολοήμερο Σχολείο (ΥΑ, ΦΕΚ 1324 τΒ, 11-5-2016) αποδεικνύει ότι η εκπαιδευτική πολιτική δεν σχεδιάζεται με γνώμονα τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών αλλά τη δημοσιονομική προσαρμογή (τον κόφτη των απολύσεων) και την καλλιέργεια της διαίρεσης και της διχόνοιας στον κλάδο.

γ) Δίνεται η δυνατότητα με υπαιτιότητα του κράτους να καταστρατηγείται το ωρολόγιο πρόγραμμα, λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, και οι μαθητές να αποχωρούν νωρίτερα.

Στην υπουργική απόφαση για το Νέου Τύπου Ολοήμερο Σχολείο (Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 στο 6.β & γ προβλέπεται πως «β. Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα γ. Με βάση τις προβλέψεις στις οποίες αναφέρονται οι παραπάνω παράγραφοι (α) και (β) και μέχρι την πλήρη κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, δύναται να υπάρξει πρόωρη αποχώρηση των μαθητών».

δ) Μαθητές δεν μπορούν να εγγραφούν στο σχολείο λόγω έλλειψης αιθουσών διδασκαλίας και η προσχολική φοίτηση για τις κοινότητες των Ρομά της περιοχής μας να είναι σχεδόν απαγορευτική.

ε) Λόγω προτεραιοτήτων της πολιτείας εδώ και δεκαετίες καλύπτεται η στελέχωση των σχολείων και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών από μη μόνιμο προσωπικό. (πάνω από το ένα τρίτο του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών της περιοχής μας είναι αναπληρωτές ,ωρομίσθιοι κλπ)

στ) Η αντισταθμιστική αγωγή και τα Τμήματα Ένταξης είναι υποστελεχωμένα ή δεν έχουν ιδρυθεί σε μια περιοχή με αυξημένες ανάγκες ενώ η παράλληλη στήριξη είναι σχεδόν ανύπαρκτη 27 εκπαιδευτικοί για 160 εγκεκριμένες αιτήσεις.

ζ) Τέλος, ποιο άρθρο του Συντάγματος επιβάλει την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων για τη διαπαιδαγώγηση των Ελλήνων όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες και τις προτεραιότητες μιας κρατικής οντότητας αλλά σύμφωνα με τις εντολές των «θεσμών», του ΟΟΣΑ, του ΔΝΤ και της ΕΕ;

Για όλους τους παραπάνω λόγους και ακόμη γιατί σύμφωνα με το νέο «Ενιαίο» Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα γίνεται πρόδηλα καταφανής η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας για δραστικές περικοπές στο διδακτικό προσωπικό, σαν αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Ανατολικής Αττικής, δεν προτίθεμαι να συναινέσω στην συνδιαχείριση της φτώχειας και του «κόφτη» των εκπαιδευτικών – αναπληρωτών. Απέχω από την διαδικασία διαμόρφωσης και ψήφισης των συγκεκριμένων πινάκων. Αρνούμαι να νομιμοποιήσω τη συγκεκριμένη διαδικασία, σύμφωνα και με την ειλημμένη απόφαση της 85ης Γεν. Συνέλευσης της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, δηλώνω ότι σε συνεννόηση με την μαχόμενη εκπαίδευση που εκπροσωπώ θα υπερασπιστώ στο ΠΥΣΠΕ τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης της περιοχής μας.

Αντιλαμβάνομαι ότι το χρέος μου ως αιρετός είναι η Συνταγματική επιταγή για την υπεράσπιση του Δημόσιου Σχολείου.

Άλλωστε, με βάση τις αποφάσεις των συλλογικών μας συνδικαλιστικών οργάνων (Δ.Σ και Γ.Σ. των Συλλόγων μας αλλά και της 85ης Γ.Σ. της Δ.Ο.Ε.), έχει εκφραστεί η πλήρης αντίθεση των μαχόμενων εκπαιδευτικών στις επερχόμενες αντιδραστικές αλλαγές με βάση την Υπουργική Απόφαση και τις διατάξεις για τα νηπιαγωγεία και την ειδική αγωγή.