To Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών Μ.Α.Σ. κάνει γνωστό σε ανακοίνωσή του ότι διοργανώνουν συλλαλητήριο από κοινού με σωματεία οι Φοιτητικοί Σύλλογοι ΠΤΔΕ, ΤΕΑΠΥ , Ιστορικού Αρχαιολογικού, Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών ΕΚΠΑ, Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, Νέων Φοιτητικών Εστιών ΕΜΠ την Πέμπτη 16 Δεκέμβρη, στις 18:00, στο Σύνταγμα.
Πιο συγκεκριμένα, στο ψήφισμα τους μεταξύ άλλων αναφέρουν:
Σε λίγες μέρες η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ψηφίσει τον κρατικό προϋπολογισμό για το 2022, συνεχίζοντας την υποχρηματοδότηση των σχολών μας και την φοροληστεία των οικογενειών μας!
Για ακόμη μια χρονιά αρνούνται να καλύψουν τα 3.000 κενά σε πανεπιστημιακούς καθηγητές, τις ελλείψεις σε υποδομές και εστίες, να πάρουν ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας παρά την έξαρση της πανδημίας. Δεν προβλέπεται κανένας σχεδιασμός για έργα υποδομών, για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Όλες οι κυβερνήσεις κρατάνε τις δαπάνες για την παιδεία μειωμένες κατά 80%, επικαλούμενες πότε την «οικονομική κρίση» κα πότε «τις θυσίες για να διατηρηθεί η ανάπτυξη». Σε κρίση και ανάπτυξη ο μεγάλος χαμένος είναι η Παιδεία!
Όμως «λεφτά υπάρχουν», για να χαρίζουν:
✓ 7,5 δις € για τις επεμβάσεις και τους εξοπλισμούς του ΝΑΤΟ.
✓ 11 δις € επιδοτήσεις στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους μαζί με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρηματικών κερδών στο 22% από το 24%.
Είναι πρόκληση την ώρα που:
✓ μετράμε χιλιάδες νεκρούς από την πανδημία, η κρατική χρηματοδότηση στην Υγεία να μειώνεται κατά 450 εκατ. ευρώ.
✓ η ανεργία στους νέους ξεπερνά το 18%, τα επιδόματα ανεργίας να κόβονται κατά 199.000.000€
Η υποχρηματοδότηση των σχολών γίνεται θηλιά για να αποδεχτούμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική! Ο εκβιασμός δε θα περάσει!
Για πρώτη φορά από τη νέα χρονιά, το 20% της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων θα κατανέμεται με βάση την κυβερνητική «αξιολόγηση»και με τα κριτήρια της αγοράς που δεν έχουν καμία σχέση με επιστημονικά και κοινωνικά δεδομένα.Μια ματιά στα κριτήρια του υπουργείου αρκεί:
Τα κριτήρια «ρυθμός αποφοίτησης των φοιτητών» και «αναλογία φοιτητών-διδασκόντων» με δεδομένες τις μηδενικές προσλήψεις καθηγητών και τα ανύπαρκτα μέτρα διευκόλυνσης των εργαζόμενων φοιτητών σημαίνουν: διαγραφές φοιτητών, επιβολή διδάκτρων για όσους ξεπερνούν τα κανονικά έτη σπουδών (ν), μείωση των εισακτέων και των μετεγγραφέντων.
Τα κριτήρια «αριθμός πατέντων και spin-off εταιριών» και «πώληση υπηρεσιών προς επιχειρήσεις» σημαίνει μεγαλύτερη υποταγή της έρευνας στα μονοπώλια, απόρριψη ερευνητικών έργων που δεν έχουν άμεσο εμπορικό κέρδος, πανεπιστήμια που επενδύουν εκατομμύρια σε εταιρίες (και αναλαμβάνουν το επιχειρηματικό ρίσκο) αντί να επενδύουν στη γνώση και την εκπαίδευση των φοιτητών.
Το κριτήριο «χρηματοδότηση από εταιρίες και χορηγούς» σημαίνει τα ΑΕΙ «να βγουν στην πιάτσα» για να μπορούν να λειτουργήσουν.
Το κριτήριο «οργάνωση προγραμμάτων εκπαίδευσης μέσω των Κέντρων Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης» σημαίνει αφαίρεση γνώσεων από το πτυχίο και πώληση τους σε πανάκριβες και αμφιβόλου ποιότητας πιστοποίησες από τα ιδρύματα. Οι απόφοιτοι γίνονται πελάτες και τα ΑΕΙ υποβαθμίζονται σε κέντρα κατάρτισης τύπου «σκοϊλ ελικίκου».
Το κριτήριο «πλήθος ξενόγλωσσων προγραμμάτων»σημαίνει τη γενίκευση των προπτυχιακών προγραμμάτων με δίδακτρα, σηματοδοτεί την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο με μοναδικό κριτήριο το πορτοφόλι και οδηγεί σε δυσανάλογο αριθμό φοιτητών σε σχέση με τις υποδομές και τους καθηγητές κάθε τμήματος.
Η σύνδεση της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση θα οδηγήσει σε ακόμη μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των ιδρυμάτων. Αντί τα πιο «αδύναμα» ΑΕΙ να στηρίζονται ώστε να συμβαδίζουν με τα υπόλοιπα, «τιμωρούνται» με αποτέλεσμα να μένουν ακόμη πιο πίσω, η λειτουργία τους να εξαρτάται από χορηγούς και από την οικονομική επιβάρυνση των ίδιων των φοιτητών.
Η οικονομική ασφυξία και η καταστολή των φοιτητών με το νόμο Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη είναι το μέσο για να καταφέρουν να εφαρμόσουν την πολιτική περαιτέρω υποβάθμισης και εμπορευματοποίησης των σπουδών μας. Αυτή την πολιτική έρχεται να εμπλουτίσει και ο νέος νόμο-πλαίσιο πουπροβλέπει τις καταργήσεις δεκάδων τμημάτων, την ίδρυση νέων σχολών “Β’ κατηγορίας” τεχνολογικής εκπαίδευσης, την περαιτέρω αναγνώριση των κολεγίων, την επιβολή νέων ταξικών φίλτρων & εξετάσεων για την εισαγωγή στο τμήμα, την απευθείας συμμετοχή επιχειρηματιών στη διοίκηση των ιδρυμάτων.
Οι αγώνες που αναπτύχθηκαν το προηγούμενο διάστημα έδωσαν θάρρος σε πολλούς φοιτητές. Απέτρεψαν την είσοδο της πανεπιστημιακής αστυνομίας, ανάγκασαν τα υπουργείο να ανοίξει τις σχολές, απέσπασαν ορισμένα μέτρα ανακούφισης. Με τη μαζική μας συμμετοχή, την πλατειά ενημέρωση όλων των φοιτητών, την οργάνωση και τον αγώνα μας θα μείνουν στα χαρτιά οι αντιεκαιδευτικοί νόμοι και οι εκβιασμοί!
Διεκδικούμε:
Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τις ανάγκες μας. Εδώ και τώρα να δοθεί κονδύλι για να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία των σχολών μας!
Ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας. Το πτυχίο μας να είναι η μοναδική προϋπόθεση για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Να καταργηθεί τώρα ο νόμος Κεραμέως-Χρυσοχοϊδη και όλοι οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι των προηγούμενων κυβερνήσεων. Καμία σκέψη για νέο νόμο πλαίσιο, για κατάργηση και συγχώνευση τμημάτων.
Καμία σκέψη για χτύπημα των Φοιτητικών Συλλόγων, της συνδικαλιστικής δράσης με ενιαία ψηφοδέλτια, ηλεκτρονικές ψηφοφορίες, πειθαρχικές διώξεις.