Αξιολόγηση: Τα σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, της απαξίωσης του ρόλου μας, της παραπέρα εμπορευματοποίησης της παιδείας δε θα περάσουν, αναφέρει η ΕΛΜΕ Κέρκυρας.
Η ανακοίνωση
Στις Γ.Σ. των Προέδρων, τόσο στην ΟΛΜΕ, όσο και στη ΔΟΕ, μεταφέρθηκε από την πλειοψηφία των Συλλόγων και των ΕΛΜΕ, η θέση για ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ Απεργίας Αποχής από την αξιολόγηση σχολικής μονάδας. Μεταφέρθηκε ο έντονος προβληματισμός των συναδέλφων για την πορεία του αγώνα και τις επιλογές των Ομοσπονδιών.
Μεταφέρθηκαν επίσης τα μεγάλα προβλήματα και η δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία (φόρτος, κενά, έλλειψη όρων υγιεινής…). Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει μεγάλη ευθύνη να ακούσει τον κλάδο και να δυναμώσει τον αγώνα απέναντι στην αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική, την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία με τις μαζικές συγχωνεύσεις, τα κενά, τους όρους υγιεινής και ασφάλειας, την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση.
Τις τελευταίες μέρες, ο ΓΓ του ΥΠΑΙΘ, Κόπτσης, με μια «φασόν» επιστολή προς τα σχολεία, απειλεί πως δεν θα γίνονται δεκτά από την πλατφόρμα του ΙΕΠ τα κείμενα της ΔΟΕ. Με τη δικαιολογία ότι η ενέργεια αυτή «δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο». Το ΥΠΑΙΘ λυσσάει κυριολεκτικά απέναντι σε κάθε προσπάθεια που επιλέγουν οι εκπαιδευτικοί, ώστε να δηλώσουν την αντίθεση τους στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γ. Οικονόμου, που σε δήλωσή του ανέφερε πως «ο νόμος δεν επιτρέπει κουτοπονηριές»(!), ουσιαστικά εγκαλεί τους εκπαιδευτικούς επειδή δεν συμβάλλουν στο σχέδιο της κυβέρνησης για κατηγοριοποίηση των σχολείων, για την παραπέρα ταξική τους διαφοροποίηση.
Αποκαλύπτεται σε όλο της το μεγαλείο η γύμνια, η υποταγή και ο ρόλος των πλειοψηφιών στα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Τώρα που το Υπουργείο «κόβει» ακόμα και το αδύναμο μέτρο των κοινών κειμένων, το αναντίστοιχο, με τις διαθέσεις του κλάδου, τα δύο Δ.Σ. τηρούν «σιγή ιχθύος», για το πώς προχωράμε από δω και πέρα, το πώς θα αντιδράσουν στις αφόρητες πιέσεις που δέχονται οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία.
ΕΠΑΝΑΠΡΟΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ – ΑΠΟΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Τα σχέδια της κατηγοριοποίησης των σχολείων, της απαξίωσης του ρόλου μας, της παραπέρα εμπορευματοποίησης της παιδείας δε θα περάσουν. Ο αντιεκπαιδευτικός νόμος θα μείνει στα χαρτιά! Με βάση τη νέα εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ έχει δοθεί παράταση ως τις 12/11 για τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που αφορούν τους διευθυντές των σχολείων, άρα σε κάθε περίπτωση δεν υπάρχει κανένας λόγος πίεσης προς τους συναδέλφους για συνεδριάσεις τις επόμενες μέρες.
Στη βάση αυτή, ξεκαθαρίζουμε πού βρισκόμαστε και τι κάνουμε τις επόμενες μέρες.
Α. Πού βρισκόμαστε:
Η ΕΛΜΕ Κέρκυρας συνυπογράφει το κοινό κείμενο των ΕΛΜΕ της χώρα, με το οποίο ζητάμε την πραγματοποίηση έκτακτης Γ.Σ. Προέδρων των ΕΛΜΕ με θέμα
«Ο καθορισμός της στάσης του κλάδου και τα αγωνιστικά βήματα απέναντι στην αξιολόγηση»
Με βάση την απόφαση του εφετείου, στη βάση της οποίας έχει έρθει και εγκύκλιος του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ στα σχολεία, εδώ και τώρα τα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ χρειάζεται να πάρουν απόφαση ξανά για απεργία – αποχή, κάτι που αποτελεί μονόδρομο. Στηρίζουμε κάθε μορφή αγώνα, κάθε μέσο που συλλογικά θα αφήσει ανενεργό τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό της κυβέρνησης.
Το ΥΠΑΙΘ, με την εγκύκλιο Κόπτση, έχει δώσει παράταση για να ανέβει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ ο προγραμματισμός του κάθε σχολείου και οι ομάδες δράσης, μέχρι την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου.
Η δυνατότητα πραγματοποίησης των Ειδικών Συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων, με βάση την Υπουργική Απόφαση, που παραμένει σε ισχύ, και με βάση το άρθρο 4, έχει λήξει από τις 10/10, ενώ η υποχρέωση κατάθεσης της αποτίμησης της περσινής χρονιάς (2020 -2021) έχει λήξει από τις 30/9. Και στις δύο περιπτώσεις οι Διευθυντές/ντριες και οι Σύλλογοι Διδασκόντων καλύπτονταν με την απεργία – αποχή.
Η μόνη «υποχρέωση» που προκύπτει με βάση την Υπουργική Απόφαση, άρθρο 10, είναι αυτή των Διευθυντών/ριών, να καταθέσουν με δική τους ευθύνη, «αμελλητί», τον προγραμματισμό και τις ομάδες δράσης για τη νέα σχολική χρονιά 2021 -2022, μέχρι τις 12/11.
Β. Με βάση όλα τα παραπάνω καλούμε για την ερχόμενη εβδομάδα:
Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μη συνεδριάσει τις επόμενες μέρες, γιατί δεν προβλέπεται ούτε καν από την Υπουργική Απόφαση. Κανένας Διευθυντής/τρια δεν είναι υποχρεωμένος/νη να καλέσει συνεδρίαση Συλλόγου Διδασκόντων. Κανένας δεν μπορεί να τον/ην αναγκάσει, ούτε ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου.
Καλούμε τους συναδέλφους Διευθυντές/ντριες να αξιοποιήσουν το χρονικό περιθώριο που τους δίνει η εγκύκλιος Κόπτση (δηλαδή την παράταση έως τις 12 Νοεμβρίου, για την ηλεκτρονική υποβολή της συνοπτικής έκθεσης αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του συλλογικού προγραμματισμού στην πλατφόρμα του ΙΕΠ) και να μην ανεβάσουν τα παραπάνω στοιχεία στην πλατφόρμα τις επόμενες μέρες.
Οι συνάδελφοι που τυχόν καλεστούν σε Συλλόγους Διδασκόντων τις επόμενες μέρες να επικαλεστούν όλα τα παραπάνω και να ζητήσουν αναβολή των Συλλόγων Διδασκόντων μέχρι τα Σωματεία και οι Ομοσπονδίες να τοποθετηθούν με βάση τα νέα δεδομένα.
Για όσους συναδέλφους τυχόν πιεστούν να πάρουν μέρος σε συνεδριάσεις το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ έχει ήδη προκηρύξει διευκολυντικές στάσεις εργασίας για όλη την εβδομάδα 1- 3 ώρες στο ωράριο του κάθε συναδέλφου και όσες ώρες από αυτές χρειαστεί.
Σε κάθε περίπτωση και μετά τον ορισμό των συναδέλφων σε ομάδες από τους Διευθυντές των σχολείων, η κάθε ομάδα θα συνεδριάσει μέσα στο επόμενο δίμηνο.
Η διαδικασία της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, είναι μια συνεχής διαδικασία. Με την ειδική συνεδρίαση, τις συνεδριάσεις ανά δίμηνο των ομάδων, την τελική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων στα μέσα Ιούνη. Είναι μια διαρκής μάχη, την οποία θα δώσουμε όλος ο κλάδος μαζί!
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες,
Συντεταγμένα, συλλογικά πήγαμε ως εδώ, συλλογικά θα προχωρήσουμε. Απαιτούμε από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να προχωρήσει σε νέες Γ.Σ. και νέα Γ.Σ. προέδρων των ΕΛΜΕ και να επαναπροκηρύξει την Απεργία Αποχή που έχει καθολική συμμετοχή και καλύπτει όλους τους συναδέλφους, συντασσόμενο με τις διαθέσεις του κλάδου.
Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για όλα τα ζητήματα της εκπαίδευσης, τον αγώνα ενάντια στις συγχωνεύσεις για την κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας..