Αξιολόγηση: Οι εκπαιδευτικοί ετοιμάζουν νέες κινητοποιήσεις για το θέμα της αξιολόγησης, μετά τη χθεσινή 24ωρη απεργία αποχή.
Νέες κινητοποιήσεις
Όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα και σύμφωνα με τη ΔΟΕ η συμμετοχή των δασκάλων στην απεργία ανήλθε στο 70% ενώ το υπουργείο Παιδείας «κατεβάζει» το ποσοστό συμμετοχής των εκπαιδευτικών στο 45%.
Όπως και να χει η αξιολόγηση η οποία εφαρμόζεται σε όλες στις χώρες της Ευρώπης, αποτελεί σημείο τριβής μεταξύ των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου.
Χθες, συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία προς τη Βουλή πραγματοποίησαν εκπαιδευτικοί αντιδρώντας στο θέμα της αξιολόγησης.
Οι εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν στο Μονομελές Εφέτειο Αθηνών όπου συζητήθηκε η έφεση της ΟΛΜΕ και ΔΟΕ κατά της πρωτόδικης απόφασης για την απεργία -αποχή από την αξιολόγηση.
Πανελλήνιες 2022: Πώς θα εξεταστούν οι υποψήφιοι των ΓΕΛ
Ακρίβεια: Τρομάζουν οι τιμές στο ρεύμα – Η ενεργειακή κρίση θα εντείνεται κάθε μήνα
Φθινοπωρινές εκπτώσεις 2021: Δείτε πότε αρχίζουν – Οι Κυριακές με ανοιχτά καταστήματα
Tο υπουργείο Παιδείας άσκησε αντέφεση επί της πρωτόδικης απόφασης που έκρινε την απεργία-αποχή παράνομη, ζητώντας να κριθεί και καταχρηστική. Το υπουργείο Παιδείας επισημάνει ότι η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό αλλά βελτιωτικό χαρακτήρα ενώ από την πλευρά τους οι Ομοσπονδίες εκτιμούν ότι δεν μπορεί να γίνει αξιολόγηση με αυτόν τον τρόπο που προτείνει το υπουργείο.
Μαζί τους εκπαιδευτικούς μαθητές και φοιτητές πραγματοποίησαν ξεχωριστές πορείες και συναντήθηκαν με την πορεία των εκπαιδευτικών, και πήγαν από κοινού προς την Βουλή.
Σε ό,τι αφορά στο μήνυμα της χθεσινής ημέρας, το μόνο μήνυμα που υπάρχει αυτή την στιγμή είναι ότι 6.100 σχολεία έχουν ήδη προχωρήσει στην αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία τους αντιλαμβάνονται την σημασία της, είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.
Σε ανακοίνωση ΟΛΜΕ και ΔΟΕ αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι: «το ΥΠΑΙΘ, με τις διαδικασίες της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης, στοχεύει στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Ειδικότερα, στοχεύει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τον ανταγωνισμό μεταξύ τους και τη διαμόρφωση συνθηκών μεταβίβασης αρμοδιοτήτων εκτός του κεντρικού κράτους, που στο βάθος οδηγεί στην απόσυρση του κράτους από την ευθύνη παροχής δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και καλεί τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο να αναζητήσουν χορηγούς και χρηματοδότες».
Η υπόθεση ξεκίνησε την περασμένη εβδομάδα όταν η υπουργός Παιδείας κατέθεσε κατεπείγουσα αγωγή κατά των Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (ΔΟΕ), Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η «απεργία-αποχή» που στοχεύει στη μη εφαρμογή του ψηφισμένου από τη Βουλή των Ελλήνων νόμου για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου. Όπως είπε το υπουργείο, «Οι Ομοσπονδίες τάχθηκαν έναντι κάθε έννοιας αξιολόγησης εξ αρχής, πριν ακόμη την ψήφιση του νόμου 4692/2020 για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου, αλλά και του νόμου 4823/2021 για αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Και μετά την ψήφιση των σχετικών νόμων, η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους τους να τους παραβούν και μάλιστα σε απεργία-αποχή αόριστης διάρκειας, από κάθε ενέργεια που σχετίζεται με μία βελτιωτική διαδικασία αξιολόγησης, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.