Σε ανακοίνωσή του ο κ. Φίλης αναφέρει ότι σύμφωνα με πληροφορίες του, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με προφορικές εντολές («εντέλεσθε να…») προχωρά σε κατάργηση και αθρόα συγχώνευση τμημάτων σε σχολεία όλης της επικράτειας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με προφανή στόχο να μειώσει με το «έτσι θέλω» τα χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα, ένα μήνα μετά το άνοιγμα των σχολείων.
Και συνεχίζει η ανακοίνωση:
Στη Σάμο για παράδειγμα, συγχωνεύουν 4 τμήματα με 21 παιδιά το καθένα σε 3 με 28, για να μην προσλάβουν καθηγητές και να «καμουφλάρουν» τα κενά, αδιαφορώντας για την υγεία των παιδιών σε τόσο πολυπληθείς αίθουσες.
Άνθρακες, λοιπόν, η «επιτυχία» της κυρίας Κεραμέως να ξεκινήσει -δήθεν- τη σχολική χρονιά με όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους, χωρίς να χαθεί ούτε μία διδακτική ώρα για τους μαθητές, χωρίς να στερηθούν την αναγκαία στήριξη αυτοί που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αυτοί που έχουν άμεση ανάγκη από σχολικό νοσηλευτή.
Τίποτα δεν διδάχτηκε από το πανδημικό φαινόμενο και τους χιλιάδες συμπολίτες μας που έχασαν τη ζωή τους; Γιατί επιμένει σε νέα αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, την ώρα που όλοι οι ειδικοί αναμένουν επιδείνωση των κρουσμάτων της μετάλλαξης «Δέλτα»; Μήπως θα πάει στα δικαστήρια και τον ιό covid-19 επειδή δεν πειθαρχεί στις αυταρχικές της εντολές, όπως κάνει με τους εκπαιδευτικούς που αρνούνται την ψευδεπίγραφη αξιολόγηση;
Φαίνεται πως, η κανονικότητα που μας υποσχέθηκε το «επιτελικό κράτος» του Κ. Μητσοτάκη περνάει μέσα από τις περικοπές σε βάρος του ελληνικού λαού και των λαϊκών οικογενειών, που στέλνουν τα παιδιά τους στο δημόσιο σχολείο. Ένα δημόσιο σχολείο που οι εκπαιδευτικοί του σήκωσαν δύο χρόνια τώρα όλο το βάρος της πανδημίας απροστάτευτοι, αστήρικτοι, που στάθηκαν δίπλα σε κάθε παιδί και κάθε οικογένεια μέσω της τηλεκπαίδευσης με αποκλειστικά δικά τους μέσα και χωρίς καμία επιμόρφωση.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία, να σταματήσει τον ολισθηρό κατήφορο του αυταρχισμού και της απαξίωσης του δημόσιου σχολείου και να πάρει πίσω τις προφορικές εντολές για συγχωνεύσεις τμημάτων. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους δεν είναι άψυχα όντα να τα πετάς από εδώ κι από εκεί, δεν είναι απλά νούμερα σε μία αριθμητική πράξη, δεν είναι, τέλος, η «χρυσοτόκος όρνιθα» που θα γεμίσει τα ταμεία του κράτους για να αγοράσει φρεγάτες, αντί να προσλάβει δασκάλους για τα παιδιά του λαού.
Φτάνει πια, ως εδώ!