Η κ. Μακρή αποδέχτηκε με χαρά την διπλή πρόσκληση για τα εγκαίνια επανάχρησης του Χημείου στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο Σύμης και για τα εγκαίνια της λειτουργία του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων στο 1ο ΕΠΑΛ Σύμης.
Η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή επισκέφτηκε τη Σύμη καλεσμένη του Δημάρχου του νησιού κ. Παπακαλοδούκα, την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου.
Η κ. Μακρή αποδέχτηκε με χαρά την διπλή πρόσκληση για τα εγκαίνια επανάχρησης του Χημείου στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο Σύμης και για τα εγκαίνια της λειτουργία του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων στο 1ο ΕΠΑΛ Σύμης.
Ωστόσο, η Υφυπουργός Παιδείας άδραξε την ευκαιρία και, πριν τις προγραμματισμενες τελετές εγκαινίων, επισκέφτηκε το 1ο Νηπιαγωγείο Σύμης, όπου, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, την υποδέχτηκαν οι μικροί μαθητές χαρούμενοι μέσα στις τάξεις τους. Η κ. Μακρή πέρασε ποιοτικό χρόνο με τα παιδιά και έφυγε από το σχολείο τους με τα χαμόγελα και τις ζωγραφιές τους ως το ωραιότερο αναμνηστικό δώρο αυτής της συνάντησης.
Στη συνέχεια, η κ. Μακρή επισκέφτηκε το Πανορμίτειο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Σύμη, όπου την υποδέχτηκαν η διευθύντρια, οι καθηγητές και οι μαθητές του σχολείου αλλά και οι Διευθυντές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Νοτίου Αιγαίου.
Η κ. Μακρή ξεναγήθηκε στους χώρους του γυμνασίου και εγκαινίασε το ανακαινισμένο εργαστήριο Χημείας, παρουσία του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελόριζου κ. Χρυσόστομου, στέλνοντας το μήνυμά της: “Είναι μεγάλη η χαρά μου να βρίσκομαι στη Σύμη, σε αυτόν τον υπέροχο τόπο. Και η χαρά μου πολλαπλασιάζεται από τους σκοπούς της επίσκεψής μου.
Σήμερα εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή για το Πανορμίτειο Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις. Η επανάχρηση του Χημείου αποτελεί σημαντικό σταθμό στις εκπαιδευτικές υποδομές του νησιού.
Αποτελεί ένα χώρο έρευνας, καινοτομίας, πρωτοπορίας, μελέτης, δημιουργίας, προόδου. Ένα χώρο που δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για τους μαθητές να καλλιεργήσουν δεξιότητες, όπως η κριτική σκέψη, η αυτοπεποίθηση, η ομαδικότητα, η δημιουργικότητα, η φαντασία.
Ένα χώρο για να ανακαλύψουν τις ικανότητές τους, να οργανώσουν τις ιδέες τους, να χρησιμοποιήσουν καινοτόμες μεθόδους και πρακτικές, να μεταφέρουν τη θεωρία στην πράξη.
Η νέα σχολική χρονιά βρίσκει το σχολείο με ανανεωμένο περιεχόμενο.
Με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που υλοποιούμε, μέσω του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, και με γνώμονα, πάντα, τη βέλτιστη ποιότητα προγραμμάτων σπουδών, εισάγουμε νέες θεματικές, σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια της χώρας, όπως ρομποτική, οδική ασφάλεια, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, κλιματική αλλαγή, εθελοντισμό, ανάμεσα σε άλλες”.
Επόμενος σταθμός της Υφυπουργού Παιδείας ήταν το 1ο ΕΠΑΛ Σύμης για τα εγκαίνια της λειτουργίας του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων, παρουσία της διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών αλλά και του βουλευτή Δωδεκανήσου της ΝΔ κ. Ιωάννη Παππά.
«Ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, που είχε ακουστεί πολλές φορές και από τον Δήμαρχο κύριο Λευτέρη Παπακαλοδούκα και τους συναδέλφους μου, η ανάγκη δημιουργίας της συγκεκριμένης κατεύθυνσης ναυτιλιακών σπουδών στο 1ο ΕΠΑΛ Σύμης, καλύφθηκε και, σήμερα, εγκαινιάζουμε μια δυναμική προοπτική για τους νέους μας.
Χειροκροτούμε την αίσια έκβαση ενός αιτήματος που πηγάζει από την ιστορία και την οικονομία του νησιού.
Δίνουμε εφόδια και ώθηση στους νέους της Σύμης να συνεχίσουν την ναυτική και νησιωτική παράδοση του τόπου.
Εισάγουμε νέα φιλοσοφία γύρω από την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, που ανταποκρίνεται στις επιθυμίες των μαθητών και τις σύγχρονες επαγγελματικές προκλήσεις, παρέχοντας γνώσεις σε σύγχρονους κλάδους υψηλής ζήτησης.
Προτάσσουμε εναλλακτικές εκπαιδευτικές διαδρομές με επαγγελματική προοπτική και υλοποιούμε, με συνέπεια, το όραμά μας για αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών δομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, καθώς, και τον εμπλουτισμό τους με νέα προγράμματα και επιλογές για τους νέους μας.
Και, σήμερα, κάνουμε ακόμα ένα βήμα προς την κατεύθυνση αυτή με τα εγκαίνια λειτουργίας του Τομέα Ναυτιλιακών Επαγγελμάτων στο 1ο ΕΠΑΛ Σύμης».