Τα τμήματα αυτά, μέχρι τις (20/9), τελευταία ημέρα των εκπρόθεσμων εγγραφών, δεν είχαν πάρει έγκριση λειτουργίας, αφού βαφτίστηκαν “ολιγομελή”, δηλαδή δεν συγκέντρωναν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών (10) που έχει θέσει το ΥΠΑΙΘ αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά.
Η ανακοίνωση
Το Υπουργείο Παιδείας με χτεσινή του οδηγία προς τα ΕΠΑΛ, ζήτησε από τους μαθητές 8 τμημάτων της Γ’ Λυκείου ΕΠΑΛ του Πειραιά (ενδεικτικά στο ΕΠΑΛ Αίγινας, 3ο ΕΠΑΛ Πειραιά, ΕΠΑΛ Αγ. Ι. Ρέντη, φυσικά στο … Πρότυπο ΕΠΑΛ Περάματος κ.α.) να μετακινηθούν σε άλλη ειδικότητα ή σε άλλο σχολείο!
Τα τμήματα αυτά, μέχρι και χτες (20/9), τελευταία ημέρα των εκπρόθεσμων εγγραφών, δεν είχαν πάρει έγκριση λειτουργίας, αφού βαφτίστηκαν “ολιγομελή”, δηλαδή δεν συγκέντρωναν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών (10) που έχει θέσει το ΥΠΑΙΘ.
Ανάμεσά τους και τμήμα που τελικά συγκέντρωσε 10 μαθητές (!), όπως στο 3ο ΕΠΑΛ Πειραιά. Ανάμεσά τους και τμήμα στο ΕΠΑΛ της Αίγινας, όπου δεν υπάρχει άλλο ΕΠΑΛ κ.λ.π.
Η ύπαρξη 10 μαθητών ΕΠΑΛ στη Γ’ Λυκείου είναι το κατώτατο όριο που το ίδιο το ΥΠΑΙΘ έχει θεσπίσει. (ωστόσο, τμήμα που συγκέντρωσε τελικά 10 μαθητές, όπως στο 3ο ΕΠΑΛ Πειραιά δεν πήρε έγκριση). Συνεπώς, ο αριθμός 7 ή 8 ή 9 μαθητών σε μία ειδικότητα (δηλαδή στη Γ’ Λυκείου) ενός ΕΠΑΛ είναι ένας απόλυτος φυσιολογικός αριθμός, αφού οι μαθητές διαλέγουν ανάμεσα σε διάφορες ειδικότητες μετά τη Β’ Λυκείου, οπότε αντικειμενικά διαμοιράζονται.
Η μεθόδευση για το κλείσιμο των τμημάτων προκαλεί οργή! Όλες αυτές τις μέρες, οι μαθητές και τα σχολεία περίμεναν την έγκριση των τμημάτων. Την τελευταία μέρα, ζητήθηκε η μετακίνησή τους σε άλλη ειδικότητα ή σε άλλο σχολείο, εκβιαστικά, για να μην μπορούν να αντιδράσουν, με την απειλή ότι αν δε το δεχτούν, θα μείνουν φέτος “στον αέρα”!
Είναι φανερό ότι γίνεται εφαρμογή του αντιδραστικού, αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου, που επιτρέπει την εγγραφή μαθητών στα ΕΠΑΛ, μόνο στα υπάρχοντα τμήματα, δηλαδή τμήματα που λειτουργούν ήδη και έχουν πάρει έγκριση, ώστε να μη δημιουργούνται νέα τμήματα. Τα 8 τμήματα “κόβονται”, συνεπώς, στοχευμένα, προκειμένου να αποφευχθεί η πρόσληψη εκπαιδευτικών για τη λειτουργία τους.
Αυτή είναι η περιβόητη λειτουργία με τη λογική του κόστους-οφέλους, ο περιβόητος εξορθολογισμός προσωπικού, που προβλέπεται στους νόμους 4823/2021, 4692/2020, αυτοί θα είναι οι δείκτες και τα κριτήρια της περιβόητης αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας!
Αυτή είναι η περιβόητη «κανονικότητα» τους!
Απαιτούμε την έγκριση όλων των τμημάτων στα ΕΠΑΛ
Προχωρούμε τις επόμενες ημέρες σε κινητοποίηση της ΕΛΜΕ.
Όλοι στον Αγώνα για την Εκπαίδευση που αξίζει στα παιδιά μας!