Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Οι πρώτες θετικές αντιδράσεις για τους 11.700 θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία εύκολα θα ανατραπούν εν αναμονή της κατανομής των θέσεων, η οποία θα ανακοινωθεί από το Υπουργείο Παιδείας εντός των επόμενων εβδομάδων.
Ελπίδα Οικονομίδη-iPaidia.gr
Με το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση και την αυτονομία στα σχολεία να έχει σηκώσει αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, η είδηση για τους 11.700 μόνιμους διορισμούς φαίνεται να ηρεμεί πρόσκαιρα την ένταση μεταξύ εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και υπουργείου Παιδείας.
Όπως είχε γράψει και παλαιότερα το iPaidia.gr και παρά τις τοποθετήσεις της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως για 5.250 μόνιμους διορισμούς φέτος, η πολιτική ηγεσία έδωσε το «πράσινο φως» για να ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού το σύνολο των μόνιμων διορισμών και επιπλέον 1.200 θέσεις.
Το «στοίχημα» και αυτοί που χάνουν από τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα
Η πρώτη θετική ανταπόκριση είναι πολύ πιθανόν να ανατραπεί τις επόμενες μέρες από την κατανομή των θέσεων σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΔΟΕ και ΟΛΜΕ δεν έχουν κοινή στάση στα αιτήματά τους, με την πρώτη να ζητάει οι διορισμοί να γίνουν βάσει των αναγκών που έχουν καταγραφεί τα προηγούμενα χρόνια και τη δεύτερη να αιτείται το 50% των θέσεων.
Στα παραπάνω προστίθεται και το ερώτημα για το πώς θα κατανεμηθούν οι επιπλέον 1.200 θέσεις, οι οποίες ήταν έκπληξη για τους περισσότερους.
Η πρώτη σκέψη ήταν ότι αυτές οι θέσεις αφορούν τη σύσταση 1.100 θέσεων που συστήνονται για ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς με στόχο την ενίσχυς των Κέντρων Διάγνωσης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕΔΑΣΥ).
Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες του iPaidia.gr δεν πρόκειται να διατεθούν αυτές οι θέσεις σε ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς αναμένεται να ακολουθηθεί άλλη διαδικασία για την πλήρωσή τους.
Στο μέτωπο της κατανομής, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προβάλλουν τις αυξημένες ανάγκες που θα προκύψουν από την επόμενη χρονιά με την καθολική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με την εισαγωγή των αγγλικών στα νηπιαγωγεία σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό ελλείψεων που κάθε χρόνο καταγράφεται σε δασκάλους και νηπιαγωγούς.
Στον αντίποδα, στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα κενά εκπαιδευτικών σε μαθήματα, που εξετάζονται και πανελλαδικά όπως οι φιλόλογοι αποτελούν το επιχείρημα των καθηγητών.
Φυσικά, οι αλλαγές που έρχονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα καθώς και η αντικατάσταση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά στις Πανελλήνιες από τον Ιούνιο του 2022 αφήνει πίσω την ειδικότητα των Κοινωνιολόγων, οι οποίοι χάνουν πολλές ώρες από το πρόγραμμα πλέον.
Πού θα κλειδώσει ο αριθμός των αναπληρωτών μετά τους διορισμούς
Μετά το γενναίο κύμα μόνιμων διορισμών, θα κληθούν οι αναπληρωτές, με την τοποθέτησή τους, όπως όλα δείχνουν, να γίνει τέλη Αυγούστου, να καλύψουν ένα σημαντικό μέρος πάγιων αναγκών στα σχολεία.
Πέρσι, παρά τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, ο αριθμός των αναπληρωτών ήταν αρκετά υψηλός με το σύνολο αυτών μέχρι το κλείσιμο της χρονιάς να φτάνει τους 50.000.
Η πανδημία έπαιξε σημαντικό ρόλο στον αυξημένο αριθμό προσλήψεων, με τη νέα σχολική χρονιά, όπως όλα δείχνουν, να ξεκινάει και πάλι υπό τη «σκιά» του ιού και των μεταλλάξεών του και τις εκτιμήσεις των ομοσπονδιών να κάνουν λόγο για αυξημένο αριθμό προσλήψεων και για το νέο σχολικό έτος.