Η κ. Μακρή μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα τόνισε πως «Θα εξετάσουμε το θέμα της υποχρεωτικότητας του στους εκπαιδευτικούς όταν το κάνουν οι ειδικοί και μας δώσουν σχετικές οδηγίες. Το υπουργείο (Παιδείας) δεν έχει την αρμοδιότητα να εισηγηθεί κατά πόσο είναι αυτό απαραίτητο» .

Συμπλήρωσε ότι «στην επιστημονική συζήτηση περί υποχρεωτικότητας δεν θα υπεισέλθει το υπουργείο. Οι εκπαιδευτικοί έχουν σπεύσει να εμβολιαστούν. Μπορεί να αγγίζει και το 70% το ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών. Επειδή αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι να είναι θωρακισμένη η εκπαιδευτική κοινότητα, όταν άνοιξε η πλατφόρμα για τους εκπαιδευτικούς δεν υπήρχαν ηλικιακά κριτήρια. Το Υπουργείο είναι έτοιμο για κάθε ενδεχόμενο για την καλύτερη δυνατή διαχείριση».

Ερωτηθείσα για το εάν προβληματίζονται στο Υπουργείο Παιδείας για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο με δεδομένη την μετάλλαξη Δέλτα και το πόσο ευάλωτα είναι τα παιδιά, η υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι «σε ό,τι αφορά το δικό μας κομμάτι ευθύνης, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την συμμόρφωση των μαθητών, που μας έβαλαν τα γυαλιά, η καινούρια εκπαιδευτική χρονιά θα ξεκινήσει καλύτερα και με μεταρρυθμίσεις που θα βελτιώσουν την απόδοση του δημόσιου σχολείου και υγειονομικά, θα είναι πολύ καλύτερα προστατευμένοι» και συμπλήρωσε «είμαστε η 4η χώρα στον ΟΟΣΑ στον αριθμό των μαθητών ανά τάξη. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό δεν είναι ευθύνη του Υπουργείου μας, αλλά προσπαθούμε να βελτιώνουμε τις συνθήκες. Προσπαθούμε για το καλύτερο».

Αναφορικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση και το θέμα της αξιολόγησης η κα Μακρή είπε ότι «υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας στην αξιολόγηση, 2-3 αξιολογητές και περιθώριο για ενστάσεις. Για θέματα αρχής είναι απαραίτητη η αξιολόγηση. Και οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί και η Πολιτεία συμφωνούν πως είναι απαραίτητο να γίνει. Το νομοσχέδιο είναι στην διαβούλευση. Η αξιολόγηση δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Υπάρχουν 4 βαθμολογίες. Αν κριθεί μη ικανοποιητικός, θα έχει επιμόρφωση, δεν θα στερηθεί τον μισθό του, ούτε την δυνατότητα προαγωγών του ή μεταθέσεων. Αυτό δεν ισχύει για τα στελέχη, που βρίσκονται σε διευθυντικές θέσεις, σε αυτούς η αξιολόγηση θα έχει σημασία» τόνισε και πρόσθεσε «οι εκπαιδευτικοί στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι επαρκέστατοι. Η ανταπόκρισή τους στην πανδημία, ότι έφεραν σε πέρας το έργο της τηλεκπαίδευσης, οφείλεται στην διάθεση τους να συνεισφέρουν, στον επαγγελματισμό και στην αγάπη για αυτό που κάνουν, άρα δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν».

«Οι προδιαγραφές και τα κριτήρια τίθενται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ). Κάθε σχολείο θα διαλέγει ποιο βιβλίο από αυτά που επέλεξε το ΙΕΠ θέλουν να διδαχθεί που θα υπάρχει και σε ψηφιακή μορφή. Πρόκειται για πρόοδο, αναβάθμιση και ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης».

Στο ερώτημα εάν μετατίθεται η ευθύνη στον εκπαιδευτικό η Υφυπουργός Παιδείας απάντησε ότι «πιστεύουμε στους εκπαιδευτικούς και στην αυτονομία των μονάδων, έχουν την επιστημονική επάρκεια και την παιδαγωγική αντίληψη να αναλάβουν οι ίδιοι τις ευθύνες. Αυτός ο ασφυκτικός κρατικός εναγκαλισμός που αφορούσε ακόμα και στις δραστηριότητες των σχολικών μονάδων, ήταν σε βάρος των εκπαιδευτικών και της δημόσιας παιδείας αλλά και μειωτικός για τους εκπαιδευτικούς».

Η κ. Μακρή ρωτήθηκε, τέλος, και για τη χθεσινή αναφορά του Πρωθυπουργού περί υγειονομικού σαμποτάζ στη συνέντευξή του στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ «Δεν είναι βαριά έκφραση όταν ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Υγείας δηλώνει μόνος του ότι δεν έχει κάνει το εμβόλιο γιατί δεν είναι δοκιμασμένο. Όταν δεν αποδοκιμάζεται επίσημα η φωνή του, και έχει μια ασυλία, έχει μια βαρύτητα. Όχι μόνο επειδή είναι γιατρός και τέλεσε αναπληρωτής Υπουργός Υγείας αλλά γιατί είναι συνειδητή επιλογή να υπάρχει και αυτή η φωνή για να καλύπτονται και αυτοί που για λόγους δικούς τους δεν θέλουν να εμβολιαστούν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025