: Δείτε πρώτοι στο πότε θα ανακοινωθούν οι – Με έγγραφο προς τις σχολικές μονάδες οριστικοποιήθηκε η ημερομηνία.

Στο οι βαθμοί

Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, οι θα ανακοινωθούν την Παρασκευή, 9/7. Την ίδια ώρα και μέρα θα γνωστοποιηθούν οι στους υποψηφίους με μία νέα διαδικασία μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο (sms).

Με σχετικά έγγραφά της η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ – ΤΜΗΜΑ Β΄ γνωστοποιεί στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ ότι:

Για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων:

Η ανακοίνωση της των πανελλαδικών εξετάσεων προγραμματίζεται να γίνει την Παρασκευή 9-7-2021, ημέρα κατά την οποία θα λειτουργήσουν όλα τα ΓΕΛ.

Για τους υποψήφιους των Επαγγελματικών Λυκείων:

Η ανακοίνωση της βαθμολογίας των πανελλαδικών εξετάσεων προγραμματίζεται να γίνει την Παρασκευή 9 -7-2021, ημέρα κατά την οποία θα λειτουργήσουν όλα τα ΕΠΑΛ.

Εφιστάται ιδιαίτερα η προσοχή να μην κοινοποιηθούν με οποιονδήποτε τρόπο τα αποτελέσματα πριν από την επίσημη ανακοίνωσή τους, η οποία θα γίνει την Παρασκευή 9-7-2021, μετά τις 13.00 μ.μ.

Την ίδια ώρα και μέρα θα γνωστοποιηθούν οι στους υποψηφίους με μία νέα διαδικασία μέσω μηνύματος στο κινητό τους τηλέφωνο (sms).

Οδηγός για τα μηχανογραφικά

Υπενθυμίζουμε ότι την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να λήξει η αγωνία των υποψηφίων με την ανακοίνωση των και στη συνέχεια, για πρώτη φορά φέτος, θα κληθούν να υποβάλλουν δύο  .

Η ανακοίνωση των επιδόσεων των υποψηφίων και στη συνέχεια η γνωστοποίηση της θα φέρει αναταράξεις σε πληθώρα υποψηφίων, οι οποίοι φέτος για πρώτη φορά, ύστερα από αρκετά χρόνια, έχουν να αντιμετωπίσουν τον «κόφτη» της ΕΒΕ από την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Η συμπλήρωση του , όπως έχει γράψει πρόσφατα το iPaidia.gr αναμένεται να γίνει γύρω στις 20 Ιουλίου.

Οι εκτιμήσεις για τον αριθμό των υποψηφίων που θα μείνουν εκτός των λόγω της κάνουν λόγο από 15.000 έως και 25.000 άτομα, από το σύνολο των υποψηφίων.

Αντιπρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το 25% περίπου σύμφωνα με τους δυσοίωνους εκτιμητές είναι η συμπλήρωση του , το οποίο δεσμεύει 8.000 θέσεις σε .

Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία η εγγραφή σε Δημόσιο ΙΕΚ αποτελεί μία «σοβαρή εναλλακτική επιλογή» για τους απόφοιτους Λυκείου. Η συμμετοχή των υποψηφίων στη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού και κυρίως οι θέσεις που θα καλυφθούν από αυτούς, θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι για το

Σε 518 ΙΕΚ των Υπουργείων Παιδείας, Υγείας, Τουρισμού και του προσφέρονται συνολικά 8.095 θέσεις για τους αποφοίτους των Λυκείων.

Ειδικότερα:

6105 θέσεις στα 407 ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας

475 θέσεις στα 11 ΙΕΚ του Υπουργείου Τουρισμού

840 θέσεις στα 56 ΙΕΚ που υπάγονται στον ΟΑΕΔ

675 θέσεις στα 44 ΙΕΚ που υπάγονται στο Υπουργείο Υγείας

-«Εισιτήριο» για την εισαγωγή των ενδιαφερομένων στα Δημόσια ΙΕΚ είναι το απολυτήριό τους και κριτήρια τα οποία ορίζονται ξεχωριστά, ανάλογα με τον Κανονισμό του κάθε ΙΕΚ.

-Η διαδικασία συμπλήρωσης του παράλληλου μηχανογραφικού θα είναι ταυτόχρονη με το .

– Εκτός από την συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού τον Ιούλιο, οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να επανέλθουν στην επιλογή των ΙΕΚ και τον Σεπτέμβρη, που παραδοσιακά γίνονται οι εγγραφές. Αν μετά την ανακοίνωση των βάσεων στα τέλη Αυγούστου, κάποιος υποψήφιος δεν πετύχει την εισαγωγή του στην σχολή επιλογής του, δύναται να εγγραφεί στο ΙΕΚ της επιλογής του στις εναπομείνασες θέσεις.

-Από τις συνολικά 120 ειδικότητες των ΙΕΚ, έχει επιλέξει να συμπεριλαμβάνονται στο παράλληλο  μηχανογραφικό 52 ειδικότητες, τις οποίες κρίνει ως υψηλής ζήτησης.

Αναλυτικά οι 52 των Δημοσίων ΙΕΚ

Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (Υπηρεσία Υποδοχής-Υπηρεσία Ορόφων-Εμπορευματογνωσία)

Στέλεχος Ασφάλειας Προσώπων και Υποδομών

Βοηθός Εργοθεραπείας

Στέλεχος Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου-Φοροτεχνικού Γραφείου

Τέχνη Φωτογραφίας

Γραμματέας Ανωτέρων και Ανωτάτων Στελεχών

Υποκριτική Τέχνη Θεάτρου-Κινηματογράφου

Διασώστης-Πλήρωμα Ασθενοφόρου

Τεχνικός Μηχανοτρονικής

Βοηθός Νοσηλευτικής Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες

Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Υγείας

Τεχνικός Αισθητικός Ποδολογίας-Καλλωπισμού νυχιών και Ονυχοπλαστικής

Τεχνολογίες Επικοινωνίας και Πληροφοριών στην Ταξιδιωτική Βιομηχανία

Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Αγροτικής Οικονομίας

Στέλεχος επιχειρήσεων Τυποποίησης, Μεταποίησης και εμπορίας αγροτικών προϊόντων

Τεχνικός Αισθητικής τέχνης και Μακιγιάζ

Τεχνικός Βιολογικής/Οργανικής Γεωργίας

Στέλεχος Διατροφής και Διαιτολογίας

Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα/Web Designer-Developer/Video Games)

Εσωτερική Αρχιτεκτονική Διακόσμηση και Σχεδιασμός Αντικειμένων

Τεχνικός Δασικής Προστασίας

Τεχνικός Ανελκυστήρων

Τεχνικός Φαρμάκων, Καλλυντικών και παρεμφερών προϊόντων

Τέχνη Σκίτσου-Εικονογραφίας-Γραφικών

Τέχνη Σκηνοθεσίας

Τεχνικός τεχνολογίας ενδύματος και υποδήματος-Σχεδιαστής μόδας

Τεχνικός χειροποίητου κοσμήματος και σχεδιασμού κοσμήματος

Φύλακας Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων

Στέλεχος Διεθνούς Εμπορίου

Στέλεχος Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας

Στέλεχος Υπηρεσιών Αερομεταφοράς

Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον τομέα του Τουρισμού

Τεχνικός Συντήρησης έργων τέχνης

Επιμελητής πτήσεων

Τουριστικός Συνοδός

Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων

Ηχοληψία

Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον Τομέα της Ναυτιλίας

Μουσική Τεχνολογία

Τεχνικός αμπελουργίας και οινολογίας

Χειριστής Ηλεκτρονικής Συνάρμοσης Εικόνας (ΜΟΝΤΕR)

Τεχνικός συντήρησης έργων ζωγραφικής

Τεχνικός Κινούμενης Εικόνας-Ηλεκτρονικής Σχεδίασης Γραφήματος

Τεχνικός Γαλακτοκομίας-Τυροκόμος

Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας

Τεχνικός Μελισσοκομίας

Τεχνικός Ιατρικών Οργάνων

Τεχνικός Αγροτουρισμού

Βοηθός Νοσηλευτικής Γενικής Νοσηλείας

Βοηθός Νοσηλευτικής Μονάδων Εντατικής Θεραπείας

Βοηθός Νοσηλευτικής Χειρουργείου

Βοηθός Νοσηλευτικής Τραυματολογίας

Τι θα γίνει με τις βάσεις 2021

Σύμφωνα με τον μαθηματικό, ερευνητή και σύμβουλο σταδιοδρομίας Στράτο Στρατηγάκη, η γενική τάση για τις είναι ανοδική, κυρίως σε ό,τι αφορά τις περιζήτητες σχολές.

«Μην ακούτε τις φήμες από τα βαθμολογικά κέντρα»

«Η αγωνία της αναμονής των αρχίζει. Στο διάστημα από το τέλος των εξετάσεων μέχρι την ανακοίνωση των κυκλοφορούν διάφορες πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα που τρομοκρατούν τους υποψηφίους. Ας θυμούνται οι υποψήφιοι ότι σε μαθήματα που έχουν πολύ μεγάλο ποσοστό αποτυχίας, όπως τα Μαθηματικά των Οικονομικών, δεν αποτελεί πληροφορία ότι στο τάδε βαθμολογικό κέντρο, για παράδειγμα, μόνο ένα στα πέντε γραπτά είναι πάνω από δέκα, γιατί αυτό συμβαίνει κάθε χρόνο» τονίζει αρχικά ο κ. Στρατηγάκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι υποψήφιοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι «τα γραπτά μετακινούνται σε άλλους νομούς για τη διόρθωσή τους. Υπάρχει μεγάλη διαφορά στις επιδόσεις ανά νομό και το στατιστικό δείγμα κάθε βαθμολογικού κέντρου είναι μικρό και μη αντιπροσωπευτικό του Πανελλαδικού μέσου όρου. Δεν μπορεί, λοιπόν, να είναι αξιόπιστες οι πληροφορίες από τα εξεταστικά κέντρα. Το μόνο που καταφέρνουν είναι να σπάνε το ηθικό των υποψηφίων».

Οι άγνωστοι παράγοντες

Ο Στράτος Στρατηγάκης επισημαίνει ότι «φέτος τα θέματα των είχαν πιο εύκολο το 10, αλλά και πάλι δύσκολο το 20. Αυτές οι εκτιμήσεις γίνονται σε σύγκριση με τα θέματα και τους υποψηφίους των προηγούμενων ετών. Υπάρχει, όμως, μία άγνωστη παράμετρος: Πώς ανταποκρίθηκαν οι υποψήφιοι στα πιο εύκολα θέματα;».

Οπως εξηγεί στο iefimerida, «οι φετινοί υποψήφιοι ως μαθητές της Γ’ Λυκείου έκαναν μάθημα με τηλεκπαίδευση τη μισή χρονιά και ως μαθητές της Β Λυκείου έχασαν περίπου ένα τρίμηνο δια ζώσης μάθημα. Το τι ξέρουν κανείς μας δεν το γνωρίζει, αφού δεν έγιναν και προαγωγικές εξετάσεις, που θα μας έδιναν μία εικόνα. Τώρα με τη βαθμολόγηση των γραπτών θα φανεί πόσο επηρέασε η πανδημία τις γνώσεις και τις επιδόσεις των υποψηφίων».

Γενικά ανοδική η τάση για τις -Τι δείχνουν τα πρώτα στοιχεία

Παρά ταύτα, με όσα ήδη γνωρίζουμε, μπορούν να εξαχθούν κάποια συμπεράσματα τόσο για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής όσο και για την τελική διαμόρφωση των .

«Με το μεγάλο ζητούμενο να αποτελεί τον τρόπο ανταπόκρισης των υποψηφίων στα ευκολότερα θέματα δεν μπορούμε να πούμε πολλά πράγματα για τη διαμόρφωση των βάσεων. Σίγουρα η εφαρμογή της θα ανεβάσει τις βάσεις στα χαμηλόβαθμα τμήματα. Αυτό σημαίνει ότι στο 1ο και στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο δεν θα υπάρχουν τμήματα με βάση χαμηλότερη από περίπου 9.000 μόρια. Στο 2ο και στο 4ο Πεδίο δεν αναμένεται να υπάρχουν τμήματα με λιγότερα από 8.000 μόρια» εκτιμά ο Στράτος Στρατηγάκης.

Τι μπορεί να συμβεί όμως στις για τις περιζήτητες ;

«Στο άλλο άκρο των βάσεων, στις υψηλόβαθμες σχολές, αναμένουμε την άνοδο των βάσεων στις Ιατρικές Σχολές, καθώς το 2020 είχαμε ιστορικό χαμηλό όλων των ετών στις βάσεις των Ιατρικών Σχολών. Στον πίνακα (σ.σ.: βλ. παρακάτω) βλέπουμε ότι ο αριθμός των υποψηφίων με περισσότερα από 19.000 μόρια είχε δραματική μείωση το 2020. Η σύγκριση με το 2018 είναι συντριπτική. Μόλις 24 στο 2ο πεδίο και 41 στο 3ο πεδίο έναντι 90 και 260 το 2018. Έτσι οι Ιατρικές Σχολές άγγιξαν το ιστορικό χαμηλό των 17.400 μορίων, που είναι δύσκολο να επαναληφθεί» λέει ο κ. Στρατηγάκης.

Για το 4ο Πεδίο, κατά τον Στράτο Στρατηγάκη, τα Μαθηματικά αποτελούν, πάντα, το μεγαλύτερο «αγκάθι». Γι’ αυτό φέτος, «τα πιο εύκολα θέματα στα Μαθηματικά, αλλά και μία τάση στροφής των υποψηφίων προς το 4ο Πεδίο, που θεωρείται ότι έχει πιο εύκολα μαθήματα αναμένεται να δώσουν ανοδική πορεία στις βάσεις του 4ου Πεδίου. Στο 1ο Πεδίο δεν περιμένουμε μεγάλες αυξομειώσεις στις βάσεις» προσθέτει.

Συνοψίζοντας τα παραπάνω, ο Στράτος Στρατηγάκης εκτιμά ότι «φέτος δεν θα υπάρχουν σχολές με βάση μικρότερη από 8.000 μόρια. Αναμένουμε η γενική τάση των βάσεων να είναι ανοδική. Τα πιο εύκολα θέματα αυτή τη συνέπεια έχουν».

*Ο Στράτος Στρατηγάκης είναι μαθηματικός, ερευνητής και σύμβουλος σταδιοδρομίας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025