Όσον αφορά στις μεταρρυθμίσεις, ο κ. Μητσοτάκης μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο εστίασε στο νομοσχέδιο για το νέο σχολείο, το καινοτόμο σύστημα επικουρικής ασφάλισης και την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Διαβάστε αναλυτικά όσα ανέφερε για το νέο νομοσχέδιο στην παιδεία:
Πιο συγκεκριμένα, κατά την έναρξη της συνεδρίασης, ο πρωθυπουργός σημείωσε: «Καλημέρα σας. Συνεδριάζουμε για έκτη φορά φέτος, τον έκτο μήνα του χρόνου και θα ήθελα απλά εισαγωγικά να επισημάνω ότι καθώς πλησιάζουμε πια στα δύο χρόνια από τότε που ο ελληνικός λαός μας εμπιστεύτηκε τη διακυβέρνηση του τόπου, έχουμε προωθήσει συνολικά 187 σχέδια νόμου, τα οποία έχουν γίνει νόμοι του κράτους και βέβαια οι μεταρρυθμίσεις συνεχίζονται ακάθεκτες με τη νέα δέσμη που περιλαμβάνει η σημερινή πλούσια ατζέντα μας».
Απ’ αυτή ξεχωρίζω τρεις κομβικές πρωτοβουλίες: το νομοσχέδιο για το νέο σχολείο, το καινοτόμο σύστημα επικουρικής ασφάλισης και την αναδιοργάνωση της Ελληνικής Αστυνομίας.
Και ο καλύτερος πρόλογος για το πρώτο είναι, νομίζω, τα συγχαρητήρια που αξίζουν τα παιδιά αλλά και οι εκπαιδευτικοί μας για την επιτυχή ολοκλήρωση του κυρίου τμήματος των πανελληνίων εξετάσεων. Ανεξάρτητα από τους τελικούς βαθμούς και από τα αποτελέσματα θα επαναλάβω ότι για τους νέους μας ήταν μόνο ένας σταθμός από τους πολλούς που θα έχουν στη ζωή τους και ένα μόνο στοίχημα από τα πολλά που έχουν να κερδίσουν για την πρόοδό τους, την προκοπή τους.
Όμως και αυτή η χρονιά απέδειξε ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει αδυναμίες που δεν μπορούν να περιμένουν άλλο τη λύση τους. Η εκπαίδευση, το σχολείο μας, έχει έρθει η ώρα να απεγκλωβιστεί από το Υπουργείο. Τα μαθήματα να γνωρίζουν νέους ορίζοντες, οι διδάσκοντες να αξιολογούν αλλά και να αξιολογούνται σωστά. Στο εξής, λοιπόν, οι σχολικές μονάδες αυτονομούνται στις τάξεις και αυτό το θεωρώ εξαιρετικά σημαντική τομή. Θα υπάρχει ανοιχτή επιλογή βιβλίων και εναλλακτικές μέθοδοι εξέτασης, ώστε να καταργηθεί η αποστήθιση και να καλλιεργηθεί η κριτική σκέψη αλλά και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών.
Και, βέβαια, ο εκπαιδευτικός αναλαμβάνει κεντρικό, πρωταγωνιστικό παιδαγωγικό ρόλο, γι’ αυτό εξάλλου και θα επιμορφώνεται διαρκώς ενώ το έργο του θα αποτιμάται ώστε να έχει κάθε βοήθεια να γίνει καλύτερος, να γίνει καλύτερη. Με μια αλλαγή που περιγράφεται με τρεις λέξεις: ελευθερία, αυτονομία, λογοδοσία.