Ήδη τα νόθα ΠΥΣΔΕ τοποθέτησαν 19 εκπαιδευτικούς κατά προτεραιότητα (υπεράριθμοι, μετατιθέμενοι, βελτίωση, διάθεση) συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους σε στη Δυτική Διεύθυνση και άλλους 26 στην Ανατολική Διεύθυνση. Στη συνέχεια συμπεριέλαβαν στις τοποθετήσεις (μετάθεση, βελτίωση, διάθεση) και άλλους εκπαιδευτικούς (7 στη Δυτική Θεσσαλονίκη) από τα πειραματικά και τα πρότυπα που ανήκαν σε άλλους νομούς πριν έλθουν σε αυτά τα σχολεία, παραβιάζοντας έτσι και το δίκαιο σύστημα των μεταθέσεων, αναφέρει η Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η ανακοίνωση:

Με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο τα νόθα ΠΥΣΔΕ με τη συμμετοχή δοτών διορισμένων μελών με τις αποφάσεις τους αυτήν την περίοδο για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών αποτυπώνουν τις συνέπειες των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση αξιοποιώντας την πανδημία σε βάρος του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

ΝΕΑ  ΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Υπουργείο Παιδείας και νόθα ΠΥΣΔΕ μας ετοιμάζουν ένα νέο τοπίο για την απόκτηση οργανικής θέσης με κυρίαρχα στοιχεία τον ανταγωνισμό και διαγκωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών, είτε θα προέρχονται από τα πειραματικά, είτε από άλλα σχολεία.

Υλοποίησαν την απαράδεκτη ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας για τις τοποθετήσεις με αρνητικές συνέπειες για τις οργανικές θέσεις. Το υπουργείο παιδείας πέρσι στην πρώτη φάση της πανδημίας ψήφισε στο πολυνομοσχεδίο Κεραμέως (ν. 4692/2020)  ευνοϊκές ρυθμίσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν με θητεία στα πειραματικά και τα πρότυπα.

Ήδη τα νόθα ΠΥΣΔΕ τοποθέτησαν 19 εκπαιδευτικούς κατά προτεραιότητα (υπεράριθμοι, μετατιθέμενοι, βελτίωση, διάθεση) συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους σε οργανικά κενά στη Δυτική Διεύθυνση και άλλους 26 στην Ανατολική Διεύθυνση. Στη συνέχεια συμπεριέλαβαν στις τοποθετήσεις (μετάθεση, βελτίωση, διάθεση) και άλλους εκπαιδευτικούς (7 στη Δυτική Θεσσαλονίκη) από τα πειραματικά και τα πρότυπα που ανήκαν σε άλλους νομούς πριν έλθουν σε αυτά τα σχολεία, παραβιάζοντας έτσι και το δίκαιο σύστημα των μεταθέσεων.

ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ Ο ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ

Οι Διευθυντές εκπαίδευσης αρνούνται επίμονα στις παραστάσεις διαμαρτυρίας να δημοσιοποιήσουν τα στοιχεία από τα σχολεία σχετικά με τα οργανικά κενά, να τα δώσουν στις ΕΛΜΕ ώστε να μπορεί να γίνει ο στοιχειώδης έλεγχος, αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα των σχολείων.

Καθόρισαν τα οργανικά κενά γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής για τις τοποθετήσεις (υπεράριθμοι, μεταθέσεις, βελτιώσεις, διάθεση, νεοδιόριστοι – ειδική αγωγή –), συνεχίζοντας την παράδοση του υπολογισμού τους στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, χωρίς υπολογισμό των ολιγομελών, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).

Όλα τα κάνουν εν κρυπτώ χωρίς αιτιολόγηση των αυξομειώσεων που παρατηρούνται μεταξύ των κενών που αντιστοιχούν σε αυτά που προορίζονται για τις μεταθέσεις και σε αυτά με τα οποία γίνονται οι τοποθετήσεις. Έτσι σε μια σειρά ειδικότητες στη Δυτική Θεσσαλονίκη (ΠΕ80, ΠΕ78, ΠΕ86, ΠΕ8, κ.ά.) είτε δεν έδωσαν ούτε ένα κενό για τις μεταθέσεις, είτε τα αύξησαν για τις τοποθετήσεις, αντίστροφα εμφανίζουν λιγότερα κενά από αυτά που δόθηκαν για τις μεταθέσεις, στη Δυτική Θεσσαλονίκη στους ΠΕ01, ΠΕ06, ΠΕ87.04, κ.ά. στην Ανατολική Θεσσαλονίκη στους ΠΕ05, ΠΕ11, ΠΕ82, ΠΕ04.02, ΠΕ88.03, κ.ά.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη τα οργανικά κενά από 402 στη γενική παιδεία για τις μεταθέσεις αυξήθηκαν σε 517 για τις τοποθετήσεις και στην Ανατολική από 322 σε 506, χωρίς καμία αιτιολόγηση, όπως όφειλαν να κάνουν.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Στην ειδική αγωγή κουτσουρεύονται κυριολεκτικά τα κενά και η αδιαφάνεια κυριαρχεί στον υπολογισμό των κενών και στις τοποθετήσεις.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη στην ειδική αγωγή τα 95 οργανικά κενά έγιναν 90 από ένα λιγότερα  στους ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ79.01, ΠΕ82 και ΠΕ88.03, ενώ μειώθηκαν πολύ περισσότερο τα κενά από πέρσι που ήταν 110.

Συνεχίζουν να υπολογίζουν τα οργανικά κενά με τον απαράδεκτο αλγόριθμο των 300 μαθητών που φοιτούν στο σχολείο και έτσι μειώνουν  τα κενά κατά το 1/3 περίπου από ό,τι αντιστοιχούν  στην πραγματικότητα.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη τα οργανικά κενά σε όλες τις ειδικότητες στις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. από 38 που ήταν πέρσι μειώθηκαν σε 26. Στα σχολεία με Τμήματα Ένταξης τα 64 κενά δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων γιατί μείωσαν φέτος τα Τμήματα Ένταξης από 182 σε 127.

Στο νεοϊδρυθέν ΕΕΕΕΚ στον Άγιο Αθανάσιο για δεύτερη χρονιά δεν δόθηκαν τα κενά που αντιστοιχούν στις τεχνικές ειδικότητες, όπως δόθηκαν στις ειδικότητες γενικής παιδείας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΩΝ

Καθόρισαν μόνοι τους, Διευθύνσεις και ΠΥΣΔΕ, αριθμητικά τις υπεραριθμίες και με γνώμη μόνο από τους Διευθυντές των σχολείων, ενώ αυτό θα έπρεπε να γίνει από το κάθε σχολείο, τον κάθε σύλλογο και σε συνεργασία των συναδέλφων της κάθε ειδικότητας.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη υπεράριθμοι χαρακτηρίστηκαν  265  εκπαιδευτικοί (πέρσι 383). Έκαναν αίτηση για λύση της υπεραριθμίας τους οι 70 (78) και τοποθετήθηκαν σε νέο σχολείο οι 55 (46). Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη οι  υπεράριθμοι είναι 119 (πέρση 208). Πρόκειται για μια διαδικασία που αποτυπώνει μια εικονική πραγματικότητα με πλασματικά υπεράριθμους, την οποία αξιοποιεί το  υπουργείο για να μην καταγράφεται η αναγκαιότητα των μαζικών διορισμών.

Στη Δυτική Θεσσαλονίκη στις ειδικότητες (ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ08, ΠΕ81 ) που με βάση τις περσινές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα μειώθηκαν τα αντικείμενα διδασκαλίας τους, οι υπεράριθμοι συνολικά σε σύγκριση με το σύνολο των υπεράριθμων διπλασιάστηκαν, ενώ στους ΠΕ78 τριπλασιάστηκαν.

Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη στις ειδικότητες (ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ08, ΠΕ81) οι υπεράριθμοι συνολικά τριπλασιάστηκαν, ενώ στους ΠΕ78 πενταπλασιάστηκαν.

ΝΟΘΑ ΠΥΣΔΕ ΔΕΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ

Στα «ΠΥΣΔΕ» και στα διευρυμένα «ΠΥΣΔΕ», όργανα που θα κάνουν τις νέες κρίσεις των Διευθυντών σχολείων, αποτυπώνεται πλέον μια νέα κατάσταση στη σύνθεσή τους, όλα τα μέλη τους είναι διορισμένα. Στους διορισμένους Διευθυντές Εκπαίδευσης από πέρσι, ήρθαν να προστεθούν διορισμένοι πρώην καν νυν συνδικαλιστές, δοτοί αιρετοί και δοτά διορισμένα μέλη.

Ένας καθαρά κυβερνητικός μηχανισμός σε όλο του το μεγαλείο, εγκαθίσταται στα «ΠΥΣΔΕ» όχι απλώς για να προωθήσει τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του κυβερνώντος κόμματος στην εκπαίδευση, αλλά για αλώσει κομματικά την παιδεία και να διασπείρει το φόβο και την ανασφάλεια με σκοπό να υποτάξει τους εκπαιδευτικούς και να αδρανοποιήσει τα σωματεία μας. Τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) είναι απόλυτα χειραγωγούμενα, η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και η διαφάνεια, παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται.

Αυτό επιβεβαιώνουν όλα τα στοιχεία που καταθέσαμε για τις τοποθετήσεις που γίνονται φέτος. Η συγκρότηση και η λειτουργία των νόθων ΠΥΣΔΕ δεν διασφαλίζει διαφάνεια, αντικειμενικότητα και δικαιοκρισία στις υπηρεσιακές μεταβολές.

Εκπαιδευτικοί, σύλλογοι διδασκόντων και ΕΛΜΕ Συλλογικά διεκδικούμε

Τήρηση κανόνων διαφάνειας και αντικειμενικότητας. Όλα να γίνονται δημόσια, με μόρια και αιτιολογημένα! Συνεχίζουμε να μην αναγνωρίζουμε τα νόθα Υ.Σ. (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) και απαιτούμε την αποκατάσταση της λειτουργίας τους με παράταση της θητείας των προηγούμενων αιρετών.

Να δοθούν όλα τα κενά των σχολείων στις ΕΛΜΕ για να γίνεται έλεγχος. Τα νόθα Υ.Σ. δεν έχουν κανένα δικαίωμα να αποφασίζουν εν κρυπτώ και εν αγνοία των συναδέλφων.

Ο υπολογισμός των οργανικών κενών να είναι σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες σχολείων και μαθητών, τις προσλήψεις των αναπληρωτών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Να μειωθεί καθοριστικά ο αριθμός μαθητών στα τμήματα για να τηρηθούν σε όλα τα σχολεία μέτρα ασφαλούς λειτουργίας.

15 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού και 10 μαθητές στα εργαστήρια!

Να γίνουν τώρα μόνιμοι μαζικοί διορισμοί σε όλες τις ειδικότητες γενικής παιδείας και σε όλες τις δομές εκπαίδευσης. Διεκδικούμε να γίνουν τώρα στη δευτεροβάθμια 16.000 διορισμοί στη γενική παιδεία και 3.000 στην ειδική αγωγή.

Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.  Κατάργηση του νόμου 4589/19 (προσοντολόγιο) – όχι στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Να εγκριθούν όλες οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για τη λειτουργία Τμημάτων Ένταξης στα σχολεία τους.

Να λειτουργήσουν τα Τμήματα Ένταξης στα τέσσερα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης που έχουν ήδη εγκριθεί.

Τα οργανικά κενά να καθορίζονται με ουσιαστικές διαδικασίες από τους συλλόγους διδασκόντων.
Δεν αναγνωρίζουμε τα νόθα ΠΥΣΔΕ και κάθε δοτή εκπροσώπηση σε αυτά. Τα Υ.Σ. να λειτουργήσουν με παράταση της θητείας των προηγούμενων αιρετών, μέχρι  τη διενέργεια δια ζώσης  εκλογών .

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025