: Σε ενημέρωσή του ο κ. Δημήτρης Μπράτης αναφέρθηκε στην  κατανομή των 5250 μόνιμων στην εκπαίδευση

 

Διαβάστε αναλυτικά την ενημέρωσή του καθώς επίσης και τα προβλήματα που προκύπτουν:

Παρά τα όσα φημολογούνταν,ότι οι 10.500 μόνιμοι στη γενική αγωγή θα γίνουν φέτος σε μία φάση ,φαίνεται ότι τελικά τον Αύγουστο του 2021 θα γίνουν μόνο οι 5250 μόνιμοι και οι υπόλοιποι το επόμενο σχολικό έτος.

Οι 10.500 μόνιμοι , που γίνονται( σε δυο φάσεις) μετά από 10 χρόνια απουσίας στην εκπαίδευση, σε καμία περίπτωση, δεν αρκούν να καλύψουν τα χιλιάδες οργανικά που υπάρχουν.Οι σε ΠΕ και ΔΕ έχουν ξεπεράσει ,φέτος,τις 50.000!

Και σχεδόν όλες αυτές οι καλύπτουν ,πλέον,οργανικά κενά.Χρειάζεται άμεσα να προγραμματισθούν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση για να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά ,για να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα.

Είναι,φυσικά,θετικό το γεγονός ότι πέρυσι έγιναν 4500 μόνιμοι και θα γίνουν κι άλλοι 10.500 στη γενική αγωγή,έστω και σε δυο φάσεις.

Το υπουργείο παιδείας -παρά το γεγονός ότι σε δυο μήνες θα γίνουν οι μόνιμοι -δεν έχει ως τώρα προχωρήσει στην κατανομή τους ανά κλάδο.Κι αυτό δεν το κάνει γιατί ,προφανώς,δέχεται «πιέσεις» ως προς την οριστική τους κατανομή και,προφανώς,αντικρουόμενες εισηγήσεις και προτάσεις.Οι «πιέσεις» θα εντείνονται ,όσο δεν θα υπάρχουν σταθερές αρχές, ως προς τον τρόπο κατανομής των διορισμών.

Μέχρι το 2010,που έγιναν οι τελευταίοι μόνιμοι στην εκπαίδευση, οι μόνιμοι διορισμοί γινόταν με βάση τα οργανικά κενά της κάθε βαθμίδας.Κι αυτό είναι το σωστό και το δίκαιο.Ποτέ δεν υπήρχε ισοκατανομή μεταξύ των δυο βαθμίδων.Άλλες φορές οι διορισμοί ήταν περισσότεροι στην ΠΕ ,άλλες στη ΔΕ,ανάλογα με τα οργανικά κενά.

Επομένως,η πρόταση που ακούγεται για ισοκατανομή των 10.500 προσλήψεων μεταξύ των δυο βαθμίδων δεν έχει λογικό έρεισμα.Ελλείψεις ,προφανώς,μεγάλες υπάρχουν και στις δυο βαθμίδες.Όταν όμως οι διορισμοί δεν φτάνουν για να καλύψουν όλες τις ανάγκες ,η κατανομή τους δεν μπορεί παρά να είναι αναλογική με τα οργανικά κενά που υπάρχουν σε κάθε κλάδο.

Ο παρακάτω πίνακας-τα στοιχεία προέρχονται από το -που παρουσιάζει τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών στην ΠΕ και στη ΔΕ, τα τελευταία χρόνια, δείχνει ότι οι προσλήψεις των αναπληρωτών στην ΠΕ ,επί όλων των κυβερνήσεων,είναι σχεδόν διπλάσιες από τη ΔΕ.Αυτό,φυσικά,δεν έγινε για να «ευνοηθεί» η πρωτοβάθμια.Έγινε και γίνεται γιατί στην ΠΕ είναι πολύ περισσότερα τα κενά.

Τα στοιχεία αυτά δεν μπορούν να αγνοηθούν στην κατανομή των μόνιμων διορισμών στη λογική των ισορροπιών και των ίσων αποστάσεων.Οι μόνιμοι διορισμοί θα πρέπει να εξακολουθήσουν να γίνονται με βάση τα κριτήρια που γίνονταν ως το 2010.Δηλαδή με βάση τα πραγματικά κενά κάθε κλάδου και ειδικότητας.

Το υπουργείο παιδείας οφείλει να ανακοινώσει άμεσα την κατανομή και να την αιτιολογήσει για να μην υπάρχουν αντιπαραθέσεις.Ταυτόχρονα,οι ομοσπονδίες πρέπει να διεκδικήσουν μόνιμους διορισμούς, για να καλυφθούν όλα τα οργανικά κενά στην εκπαίδευση.