Οι πρόσφατοι διπλοί σεισμοί στην Ελασσόνα και το παράδειγμα του δασκάλου και διευθυντή του Δημοτικού Σχολείου στο Δαμάσι Τυρνάβου – Γρηγόρη Λέτσιου που έσωσε τους μαθητές του από τον καταστροφικό σεισμό, αν μη τι άλλο δείχνουν πως η σεισμολογία και η αντιμετώπιση στον σεισμικό κίνδυνο είναι απαραίτητα για να διδάσκονται σε όλα τα σχολεία και σε όλες τις βαθμίδες.
Ήδη υπό την επίβλεψη του διευθυντή ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών Δρ Γεράσιμου Χουλιάρα πραγματοποιείται δράση για αυτό το σκοπό. Μάλιστα, με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Έρευνας & Καινοτομίας, Καθ. Αθανάσιου Κυριαζή, ο Γεράσιμος Χουλιάρας, συναντήθηκε πριν από λίγες ημέρες με την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως και την Υφυπουργό κ. Ζέττα Μακρή όπου τους ενημέρωσε για την καινοτόμο δράση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου «Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς», μέσω της οποίας εισάγεται η σεισμολογία και η αντιμετώπιση του σεισμικού κινδύνου στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Η δράση αυτή καλύπτει ήδη 62 σχολεία Πανελλαδικά στα οποία έχουν τοποθετηθεί ειδικοί σεισμογράφοι που στέλνουν τις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σε άλλα 1150 σχολεία του σχολικού δικτύου, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις διαδραστικής μάθησης τόσο του φαινομένου του σεισμού όσο και τρόπων ψύχραιμης αντιμετώπισής του.
Η Υπουργός και η Υφυπουργός έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την εκπαιδευτική αυτή δράση και υποσχέθηκαν να την στηρίξουν. Μάλιστα η κυρία Ζέττα Μακρή η οποία ενημερώθηκε με λεπτομέρειες ανέφερε σχετικά: «Θαυμάσαμε όλοι, την Τετάρτη 3 Μαρτίου, στον ισχυρό σεισμό της Θεσσαλίας, την ετοιμότητα και την ψυχραιμία, που επέδειξαν Διευθυντές και εκπαιδευτικοί, στην ασφαλή απομάκρυνση των μαθητών από τις σχολικές τάξεις. Η συχνή σεισμική δραστηριότητα στη χώρα μας επιβάλλει την σωστή ενημέρωση για την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού.
Η ευαισθητοποίηση και η εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας είναι προτεραιότητα. Η διαχείριση καταστάσεων φυσικών καταστροφών και η εφαρμογή των μέτρων προστασίας είναι γνώσεις απαραίτητες για τα παιδιά μας και η απόκτησή τους πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινής σχολικής διαδικασίας από τα πρώτα σχολικά χρόνια.
Με στόχο τη διαρκή ενημέρωση και εξοικείωση εκπαιδευτικών και μαθητών σε θέματα διαχείρισης του σεισμικού κινδύνου στις σχολικές μονάδες, το Υπουργείο Παιδείας, μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, έχει εντάξει σχετικές θεματικές στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σχολείων, ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο με στόχο να εισαχθούν σε όλα τα σχολεία από την νέα χρονιά. Προτεραιότητά μας, η καλλιέργεια στα παιδιά της αναγκαιότητας σεβασμού στα μέτρα προστασίας και η εξοικείωσή τους με τους κανόνες διαχείρισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης, τόσο σε επίπεδο αυτοπροστασίας όσο και σε επίπεδο προστασίας ομάδας. Δίνουμε στα παιδιά μας εφόδια ζωής».
Η κα Μακρή ευχαρίστησε, με τη σειρά της, τον κ. Χουλιάρα για τη συμβολή του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου Αθηνών στην ενημέρωση της κοινωνίας μέσα από την πρωτοποριακή πρωτοβουλία «Τα σχολεία μελετούν τους σεισμούς» με την εισαγωγή της σεισμολογίας και της αντιμετώπισης του σεισμικού κινδύνου σε σχολεία εξοπλισμένα με ειδικούς σεισμογράφους.