Τη στήριξή του στους εκπαιδευτικούς που, όπως υποστηρίζει, μέσα από δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες αρνούνται να ταυτίσουν τη βελτίωση της συνολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη μορφωτική πρόοδο των μαθητών με τα απαράδεκτα, αντιπαιδαγωγικά κριτήρια, μέτρα και σταθμά υποκριτικής αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ, εκφράζει το ΚΚΕ με ανακοίνωση του.
Τα ερωτήματα που θέτουν, οι εκπαιδευτικοί, είναι, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΚΚΕ, η κοινή λογική για αυτά που πρέπει να γίνουν σήμερα στα σχολεία, που κλείνει ένας χρόνος που έχουν γίνει, τονίζει, ακορντεόν, συνθλίβοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, οξύνοντας παραπέρα τις εκπαιδευτικές ανισότητες, προκαλώντας ακόμα και σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα στους μαθητές όλων των ηλικιών.
«Στο υποκριτικό σύνθημα της κυβέρνησης αυτός που αξιολογεί, αξιολογείται”, το ΚΚΕ αντιπαραθέτει την ανάγκη αυτός που μορφώνει να βοηθιέται ουσιαστικά», υπογραμμίζει. «Σε αυτό το κρίσιμο ζήτημα, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν κάνει τίποτα, αλλά η υπουργός Παιδείας επιδίδεται σε προκλητικές δηλώσεις του τύπου κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε. Απαντάμε στην κυβέρνηση: αυτοί που κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν είναι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές. Αυτοί πρέπει να βοηθηθούν», προσθέτει.
Επιβεβαιώνεται, συνεχίζει το ΚΚΕ, ότι το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων είναι στρατηγικό. Στόχος, όπως επισημαίνει το ΚΚΕ, είναι να οδηγήσει στη λειτουργία των σχολείων ως αυτόνομων μονάδων, που θα σχεδιάζουν διαφορετικό σχολικό πρόγραμμα, θα προγραμματίζουν την παρέμβαση των επιχειρήσεων στο σχολείο, θα αναζητούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, κ.α.
Η αξιολόγηση ουσιαστικά σημαίνει, κατά το ΚΚΕ, ασφυκτικός έλεγχος για το πώς προχωράνε οι παραπάνω αντιεκπαιδευτικοί στόχοι. Γι’ αυτόν τον λόγο, καθόλου ελεύθερο δεν θα είναι το σχολείο που σχεδιάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά περισσότερο εξαρτημένο από τις τσέπες των γονιών και δεσμευμένο από τις συνολικές κοινωνικές ανισότητες.
Αναφέρει επίσης ότι το ίδιο ακριβώς έκανε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από το περίφημο κυβερνητικό πρόγραμμα που δημοσίευσε ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο θέμα της αξιολόγησης, ούτε στο θέμα της κατάργησης του νομοθετικού πλαισίου της. Λογικό. Γιατί ο νόμος 4547/18 του κ.Γαβρόγλου είναι αυτός που εφαρμόζεται σήμερα, με προσθήκες, από την κ. Κεραμέως», υπογραμμίζει το ΚΚΕ, τονίζοντας ότι ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία, αποδείχτηκε ότι η μεγάλη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών βρέθηκε δίπλα στους μαθητές, μάλιστα χωρίς καμία βοήθεια από το κράτος.
Απέναντι, συνεχίζει το ΚΚΕ, στο κριτήριο της «ικανότητας διαχείρισης των οικονομικών πόρων», απαντά με την ανάγκη να στηριχτεί ουσιαστικά το σχολείο αποκλειστικά από το κράτος, χωρίς να βάζουν το χέρι στην τσέπη οι γονείς. «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι να διδάσκουν την αλήθεια, να μεταδίδουν τη γνώση, να στηρίζουν ψυχολογικά και παιδαγωγικά τα παιδιά και όχι να αναζητούν πόρους», προσθέτει.
Επίσης, το ΚΚΕ αναφέρει ότι απέναντι στο κριτήριο για την «αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού», το ΚΚΕ απαντά με την ανάγκη να ξεμπερδεύουμε με το σχολείο των 50.000 συμβασιούχων εκπαιδευτικών που “σήμερα είναι αύριο δεν είναι”, κάτι που έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην αναγκαία σταθερή παιδαγωγική, μορφωτική και ψυχολογική σχέση που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Να ξεμπερδεύουμε με τους εκπαιδευτικούς-λάστιχο που αναγκάζονται να διδάσκουν άσχετα με την ειδικότητά τους μαθήματα με ό,τι αυτό σημαίνει για τη μόρφωση των μαθητών.
Απέναντι, συμπληρώνει το ΚΚΕ, στο κριτήριο της «αξιοποίησης των σχολικών υποδομών», αντιπαραθέτει την ανάγκη να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι σχολικές υποδομές, να θωρακιστούν αντισεισμικά, να φτιαχτούν εργαστήρια, γυμναστήρια παντού, να δεσμευτούν άμεσα χώροι για ανέγερση σχολικών κτηρίων, για να ξεμπερδεύουμε οριστικά με την αθλιότητα των κοντέινερ, των τάξεων-κλουβιά.
Ενώ, απέναντι στο κριτήριο της «καλλιέργειας δεξιοτήτων στους μαθητές», το ΚΚΕ αντιπαραθέτει τη σύγχρονη ανάγκη και δυνατότητα για ένα σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης και σύγχρονης γενικής παιδείας που θα ενσωματώνει δημιουργικά μια σειρά νέες εξελίξεις και θα δίνει ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική απάντηση στα νέα ζητούμενα της ανάπτυξης της κοινωνίας.
Απέναντι επίσης, στην κατεύθυνση για δημοσίευση των αξιολογήσεων των σχολείων με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα, το ΚΚΕ τονίζει ότι θέτει το ουσιαστικό, όπως επισημαίνει ερώτημα του ποιος έχει την ευθύνη για τις σχολικές επιδόσεις, θέτει την ανάγκη για στήριξη των σχολείων και όχι κατάταξή τους σε καλά και κακά που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, κόντρα τελικά στον βασικό παιδαγωγικό τους ρόλο που είναι να συνεργάζονται μεταξύ τους.
Στην εποχή μας, υπογραμμίζει το ΚΚΕ, συνειδητοποιείται ολοένα και πιο έντονα η ανάγκη αλλά και η δυνατότητα για πρόσβαση στην ουσιαστική γνώση και μόρφωση. Η λαϊκή οικογένεια, που στο σύνολό της έχει ανεβασμένο εκπαιδευτικό επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν, είναι λογικό να προσδοκά ανεβασμένης ποιότητας εκπαίδευση για τα παιδιά της.
«Αυτός ο γόνιμος προβληματισμός και απαίτηση του κόσμου της εκπαίδευσης μπορεί σήμερα να βρει συλλογική, διεκδικητική, δημιουργική έκφραση και να ανοίξει η συζήτηση για τις αλλαγές που έχουν γίνει διαχρονικά από τις κυβερνήσεις. Για να ανοίξει συζήτηση για το ποια κοινωνία μπορεί να θέσει στόχους συνολικής ανύψωσης του μορφωτικού επίπεδου και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας των μαθητών», καταλήγει στην ανακοίνωσή του το ΚΚΕ, εκφράζοντας αμέριστη συμπαράσταση στους εκπαιδευτικούς.