O Νεκτάριος Κορδής σε ανακοίνωση του αναφέρει μεταξύ άλλων «Προσπαθούν να εκβιάσουν και να αποκόψουν τους Διευθυντές από τους Συλλόγους διδασκόντων ζητώντας -μεταξύ άλλων- ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής, αδιαφορώντας για τη διάλυση του παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας που απαιτείται στα σχολεία χρησιμοποιώντας πρακτικές των πιο γκρίζων εποχών του επιθεωρητισμού και του αυταρχισμού! »
Αναλυτικά η ανακοίνωση :
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει επιλέξει τη σύγκρουση με το σύνολο του κλάδου και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Μέρα με τη μέρα γίνεται επίσης φανερό, πως στην προσπάθειά της να περάσει όλες τις αντιεκπαιδευτικές της πολιτικές θα μεταχειριστεί κάθε μέσο επιλέγοντας όλο και πιο ολισθηρούς δρόμους. Την ώρα που τα σχολεία στην Αττική και σε άλλες περιοχές παραμένουν κλειστά, με την απουσία πρόσθετων μέτρων υγειονομικής προφύλαξης και με νέα αύξηση των κρουσμάτων της Πανδημίας, με έναν τεράστιο αριθμό παιδιών να παρακολουθούν πλημμελώς ή και καθόλου την τηλεκπαίδευση, με δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά και απόλυτη απουσία παιδαγωγικής καθοδήγησης για την κάλυψή τους, επιχειρείται ένας πολλαπλός εκφοβισμός και εκβιασμός σε βάρος των εκπαιδευτικών!
Αρχικά στις 22 Φλεβάρη επιχειρήθηκε άσκηση εκφοβισμού και τρομοκρατίας στη διαδικτυακή ενημέρωση που οργανώθηκε από το Υπουργείο προς τους Διευθυντές/ντριες των σχολείων (2η κατά σειρά) για ενημέρωση σε ό,τι αφορά την πορεία και τις διαδικασίες της επιχειρούμενης εσωτερικής-εξωτερικής αξιολόγησης σχολικής μονάδας. Ανέφερε λοιπόν η Υπουργός Παιδείας πως «…η αξιολόγηση είναι υποχρέωση με ό,τι υπηρεσιακά σημαίνει η συγκεκριμένη υποχρέωση…». Αυτού του τύπου η διατύπωση αποτελεί μια σαφέστατη απειλή προς τους Διευθυντές/ντριες αφήνοντας ξεκάθαρα υπονοούμενα για το τι «μπορεί» να επακολουθήσει για όποιον… δε συμμορφωθεί με τις εντολές της ίδιας και των υφισταμένων της. Απειλή απαράδεκτη «ηθικά» για Υπουργό Παιδείας αλλά και για «άριστη» νομικό και αποδεικνύει την αμάθειά της αφού ως εργοδότης μπορεί να διωχθεί ποινικά όταν επιδιώκει να παρεμποδίσει την άσκηση του νόμιμου δικαιώματός μας σε μια νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας-αποχής!
Και σαν να μην έφτανε αυτό, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προέβη την ίδια μέρα σε ένα ακόμα ατόπημα, δείγμα του αυταρχισμού με τον οποίο αντιμετωπίζει τον κλάδο μας. Με υπηρεσιακό έγγραφο που φέρει την υπογραφή της υφυπουργού Παιδείας Ζ. Μακρή, το ΥΠΑΙΘ απαιτεί από τους διευθυντές των σχολείων να παραδώσουν στις ΔΔΕ τα ονόματα όσων συναδέλφων δεν κατέθεσαν βαθμολογία του Α’ τετραμήνου, τα αιτιολογημένα σημειώματά τους καθώς και τα ονόματα των μαθητών που δεν έλαβαν βαθμούς στα συγκεκριμένα μαθήματα.
Η κ. Μακρή παρά την ιδιότητά της, ως νομικού, φαίνεται να αγνοεί ακόμα και το πώς συντάσσεται μία εγκύκλιος. Δεν αναφέρονται πουθενά οι διατάξεις, με βάση τις οποίες δίνεται η εντολή αυτή, ενώ αποκρύπτει για μία ακόμη φορά τη νομοθεσία που αφορά στην κατάθεση βαθμολογίας. Ποια νομοθεσία προβλέπει να παραδίδονται τα ονόματα των εκπαιδευτικών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία στις ΔΔΕ ή των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν; Πότε άλλοτε έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο; Από πότε το ΥΠΑΙΘ παρεμβαίνει στην «επικοινωνία» μεταξύ σχολείων και ΔΔΕ; Και επί της ουσίας, πώς να βαθμολογήσει ένας εκπαιδευτικός το παιδί που ξέρει ότι δεν είχε τον εξοπλισμό με την πλειονότητα των μαθητών/τριων να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση μέσω κινητού;
Και ερχόμαστε στο τρίτο χτύπημα με τις «αποκλειστικές» πληροφορίες που διακινούνται σε εκπαιδευτική ιστοσελίδα περί αποκλεισμού εκπαιδευτικών από τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης εάν απέχουν από την αξιολόγηση! Πιο συγκεκριμένα τονίζεται ότι σε διάταξη που θα συμπεριληφθεί στο επόμενο νομοσχέδιο του ΥΠΠΑΙΘ: «Οι εκπαιδευτικοί που θα απέχουν από την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων θα αποκλείονται από τη διεκδίκηση θέσεων Στελεχών Εκπαίδευσης (Διευθυντών Σχολείων, Διευθυντών Εκπαίδευσης, Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Σχολικών Συμβούλων)». Είναι γνωστό ότι ετοιμάζεται νομοσχέδιο του ΥΠΠΑΙΘ για τις δομές της Εκπαίδευσης και τα κριτήρια επιλογής Στελεχών! Βέβαια η εξέλιξη της πανδημίας μετά την «αποτελεσματική» αντιμετώπισή της από την Κυβέρνηση της ΝΔ είναι πολύ πιθανό να μην επιτρέψει την επιλογή των στελεχών εντός του 2021!
Για να σταθούμε λίγο στο ζήτημα αυτό να θυμίσουμε στα «ανώτατα και ανώνυμα» στελέχη του ΥΠΠΑΙΘ που διοχετεύουν τις «αποκλειστικές» πληροφορίες ότι η απεργία – αποχή είναι απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας και προφανώς οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να τιμωρούνται επειδή τη χρησιμοποιούν! Εξάλλου με βάση την ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ (Α.Π. 159/22-5-2020) υπάρχει και δεδικασμένο με την 559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με την οποία δικαιώνεται συνάδελφος, ο οποίος είχε αποκλειστεί από τις κρίσεις επιπέδου Διεύθυνσης, επειδή συμμετείχε στην απεργία – αποχή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., για την αξιολόγηση. Η απόφαση αυτή δικαιώνει, επί της ουσίας, το συνάδελφο και κρίνει ότι η συμμετοχή στην απεργία – αποχή είναι νόμιμο δικαίωμα των υπαλλήλων και δεν μπορούν, για αυτόν τον λόγο, να αποκλειστούν από τις κρίσεις στελεχών! Μήπως αγνοούν την απόφαση αυτή στο ΥΠΠΑΙΘ;
Είναι προφανές ότι έχουμε να κάνουμε με αυταρχικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ που προσπαθεί να διαχειριστεί τοννπανικό της για την πλήρως αποτυχημένη πολιτική της. Πανικός για να κρύψει τις αποκλειστικές της ευθύνες για το σημερινό αδιέξοδο που βιώνει η Δημόσια Εκπαίδευση, οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί και οι εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές. Τα αδιέξοδα που έχει δημιουργήσει η πολιτική των μηδενικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, η εγκατάλειψη μαθητών και εκπαιδευτικών στην τύχη τους. Πανικός για την πλήρη αποδοκιμασία της πολιτικής της από την εκπαιδευτική κοινότητα. Δεν συγχωρεί το ΥΠΑΙΘ το μαζικό κίνημα γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών που αποκάλυψε στην κοινωνία την ανεπάρκειά των πολιτικών τους. Δεν συγχωρεί την ακύρωση στην πράξη της αντιπαιδαγωγικής ρύθμισης για κάμερες στην τάξη. Δεν συγχωρεί την μαζική αποδοκιμασία των αντιδημοκρατικών εκλογών παρωδία των ΥΣ. Τρέμει για τη μαζική αποδοκιμασία της αξιολόγησης που θέλει να εφαρμόσει, μαθαίνοντας τα συντριπτικά ποσοστά των εκπαιδευτικών που ήδη συμμετέχουν στην απεργία αποχή. Μια αξιολόγηση που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση σχολείων και μετέπειτα εκπαιδευτικών και οδηγεί στο σχολείο της αγοράς και στην απόσυρση της κυβέρνησης από την παροχή της δημόσιας εκπαίδευσης, ως κοινωνικό αγαθό, σε ισότιμη βάση για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας!
Η αλήθεια είναι ότι η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ καταλαβαίνει πως η “βιτρίνα” της κανονικότητας που θέλει να παρουσιάζει στην κοινωνία έχει ραγίσει για τα καλά. Τίποτα δεν μπορεί να κρύψει τα σημερινά τραγικά αδιέξοδα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Καταφεύγει σήμερα στον μαζικό εκφοβισμό των εκπαιδευτικών για να επιβάλει το καθεστώς της σιωπής, να κάμψει και να εξαφανίσει κάθε αντίλογο στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και αντιδημοκρατικές πρακτικές της Κυβέρνησης! Προσπαθούν λοιπόν, να εκβιάσουν και να αποκόψουν τους Διευθυντές από τους Συλλόγους διδασκόντων ζητώντας -μεταξύ άλλων- ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής, αδιαφορώντας για τη διάλυση του παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας που απαιτείται στα σχολεία χρησιμοποιώντας πρακτικές των πιο γκρίζων εποχών του επιθεωρητισμού και του αυταρχισμού!
Καταδικάζουμε απερίφραστα όλη αυτή την προσπάθεια εκφοβισμού και το σκηνικό απειλών που στήνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Διαμηνύουμε με καθαρή φωνή πως η δρώσα εκπαίδευση, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της πρώτης γραμμής που κρατάνε όρθια τα σχολεία, ούτε εκφοβίζονται ούτε καταλαβαίνουν από απειλές. Η απάντηση στη συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού που δεχόμαστε από την Υπουργό Παιδείας και στη συνολική επίθεση που έχει εξαπολύσει στη δημόσια εκπαίδευση, θα δοθεί από το σύνολο των εκπαιδευτικών με συλλογικότητα, αποφασιστικότητα και δυναμισμό. Τα τελευταία 40 χρόνια οι εκπαιδευτικοί, με τους αγώνες μας, πιστωνόμαστε το γεγονός ότι δεν επιτρέψαμε να γίνει η εκπαίδευση πεδίο «ασκήσεων αξιολόγησης-χειραγώγησης» που είχαν ως στόχο τη συρρίκνωση της παιδαγωγικής μας αυτονομίας και την καθυπόταξή μας σε επιβαλλόμενες φόρμες στη μορφή και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης. Το ίδιο θα πράξουμε και τώρα!