ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ» – ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΩΝ – Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΩΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΔΕΙΞΕ ΜΕ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΝ ΕΜΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. « Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΙΚΡΟΦΩΝΟ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ Δ.Σ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΟΒΑΛΕΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
Ας αφήσουμε, χωρίς ιδιαίτερους χαρακτηρισμούς, το γεγονός ότι για να σταλεί πρόσκληση στον σύλλογο μας ώστε να συμμετέχει εκπρόσωπος του συλλόγου μας στην τηλεδιάσκεψη, την οποία συνδιοργάνωσε ο δήμος Ηρακλείου με την υπουργό παιδείας την Πέμπτη 21/01/21, χρειάστηκε η τηλεφωνική επικοινωνία του προέδρου του Δ.Σ του ΣΕΠΕ «Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ» με τον δήμαρχο για να ζητήσει εξηγήσεις για τον αποκλεισμό μας. Άλλωστε είναι γνωστή η μέχρι τώρα πάγια τακτική του υπουργείου να μην καλούνται τα εκπαιδευτικά σωματεία σε ανάλογες τηλεσυζητήσεις με εκπαιδευτικούς και γονείς.
Ας αφήσουμε χωρίς σχολιασμό το γεγονός ότι η υπουργός ζήτησε από τη δημοτική αρχή να της στείλει τις ερωτήσεις των συμμετεχόντων τρεις μέρες νωρίτερα για να προετοιμαστεί….
Ας σταθούμε στο γεγονός ότι παρόλο που στείλαμε εγκαίρως τα ερωτήματα, ο αντιδήμαρχος παιδείας που συντόνιζε τη συζήτηση απέκλεισε δύο φορές τον λόγο από τον πρόεδρο του συλλόγου μας. Την πρώτη με τη δικαιολογία ότι οι «λοιποί» σύλλογοι ( αλήθεια πόσοι;; ) εκτός της Ένωσης γονέων, θα πάρουν στο τέλος τον λόγο για ερωτήσεις. Πολύ ωραία! Ένα σωματείο με πάνω από οκτακόσια μέλη μάθαμε ότι ανήκει στους λοιπούς συλλόγους! Τέτοια εκτίμηση έχει ο αντιδήμαρχος για τον σύλλογό μας και προφανώςκαι για τη συμμετοχή των συναδέλφων μας σ΄αυτόν.
Εκεί που έδωσε ρέστα για το ποιόν της δημοκρατικότητας του ( για τη σχέση του με τις διαδικασίες δε μιλάμε γιατί θα εκλογικεύαμε τη συνειδητή του στάση να μη μας δώσει τον λόγο) ήταν όταν δικαιολογήθηκε ότι η εκδήλωση γίνεται για να ακουστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί και γονείς στα σχολεία του δήμου Ηρακλείου (λες και ο σύλλογος μας δραστηριοποιείται στο Ηράκλειο Κρήτης ) και ότι ως σωματείο έχουμε την ευκαιρία να δούμε την υπουργό από κοντά στο Υπουργείο και να υποβάλουμε εκεί τα ερωτήματά μας!!!
Βέβαια γνωρίζει πολύ καλά η δημοτική αρχή Μπάμπαλου ότι 10 μήνες τώρα από τις κινητοποιήσεις μας στο υπουργείο, τέτοια ευκαιρία δεν μας την έδωσε η υπουργός. Αλλά φαίνεται βρήκαν την ευκαιρία να εκδικηθούν και για την κριτκή που έχουμε ασκήσει απέναντι για την κυβερνητική πολιτική για την εκπαίδευση αλλά και προς τη δημοτική αρχή.
Παρόλη όμως τη φιλότιμη προσπάθεια και του αντιδημάρχου και της υπουργού να βγει άλλη μία τηλεπικοινωνιακή φιέστα και μάλιστα εν κλειστώ, μιας και η τηλεσυζήτηση δεν μεταδίδονταν ζωντανά,όπως αρχικά είχαν ενημερώσει για να παρακολουθήσουν όλοι οι δημότες, έχουμε να επισημάνουμε ότι οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί και γονείς εξέφρασαν τα περισσότερα από τα ερωτήματα, τις αγωνίες και τα αιτήματα που ως Σύλλογος Εκαπιδευτικών προβάλλουμε όλο αυτό το διάστημα μέσα από τις κινητοποιήσεις μας και είχαμε καταθέσει εγγράφως και εγκαίρως μέσω της δημοτικής αρχής προς την υπουργό. Κι αυτό σημαίνει πολλά!
Όσο για τις απαντήσεις που έδωσε η υπουργός δε νομίζουμε να έφυγαν ικανοποιημένοι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες. Παράθεση έργου που παραδόξως δεν το έχουν δει εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, υποσχέσεις και ευχολόγια….
Παραθέτουμε τα ερωτήματα που υποβάλαμε στην υπουργό Παιδείας, που προφανώς δεν άρεσαν σε κάποιους να ακουστούν και προφορικά:
1. Γιατί η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας τη στιγμή που ανακοίνωσαν για τρίτη φορά το άνοιγμα των σχολείων, δεν έχουν πάρει ένα μέτρο εδώ και 10 μήνες για την ασφαλή λειτουργία τους; Θεωρεί η υπουργός ότι με τον τρόπο με τον οποίο άνοιξαν και λειτουργούν τα σχολεία δεν δημιουργούνται συνθήκες εξάπλωσης του ιού και δεν προδιαγράφεται ένα νέο κλείσιμό τους το επόμενο διάστημα;
2. Γιατί η κυβέρνηση και το υπουργείο επέλεξαν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ, για την υγεία των εκπαιδευτικών και των μαθητών και αρνήθηκαν να ικανοποιήσουν έστω και ένα από τα αιτήματα, που από την πρώτη στιγμή τα εκπαιδευτικά σωματεία, τα μαθητικά συμβούλια και οι φορείς των γονιών διατύπωσαν και διεκδίκησαν μέσα από τις κινητοποιήσεις τους;
3. Γιατί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου είχε μια συνεχή άρνηση να συναντηθεί με τους εκπροσώπους τους και υπήρχαν φορές που στάθηκε απέναντί τους με βία και καταστολή αλλά παρόλα αυτά προχωρά σε τηλεδιασκέψεις σε συνεργασία με τους δήμους για να ενημερωθεί για τα προβλήματα των σχολείων, ενώ οι κατά τόπους σύλλογοι και ΕΛΜΕ τα έχουν ήδη επισημάνει επανειλημμένως και στις Δ/νσεις Εκπαίδευσης και στο υπουργείο;
4. Πιστεύει η υπουργός ότι τα τεστ για τον κορονοϊό που η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα γίνονται μέσω πλατφόρμας – κι αυτά ύστερα από πίεση των ίδιων των εκπαιδευτικών – σε συνδυασμό με μια περιορισμένη τυχαία δειγματοληψία, μπορούν να δώσουν με σαφήνεια την εικόνα διάδοσης του ιού στα σχολεία;
5. Γιατί η κυβέρνηση δεν προχωρά άμεσα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών αφού με βάση το χρονοδιάγραμμα της κυβέρνησης, οι εκπαιδευτικοί θα αποκτήσουν ικανοποιητική ανοσία αφού κλείσουν τα σχολεία για τις καλοκαιρινές διακοπές; και τη στιγμή που ξέρει ότι πολλοί από τους εκπαιδευτικούς είναι σε προχωρημένη ηλικία και ανήκουν και σε ευπαθείς ομάδες ή έχουν υποκείμενα νοσήματα;
6. Γιατί η κυβέρνηση και το υπουργείο δεν προχωρούν στη μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, αλλά και σε διορισμούς επιπλέον μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά αντίθετα προχωρούν και στην απόλυση των εκπαιδευτικών με τρίμηνες συμβάσεις, τη στιγμή που με τα σημερινά δεδομένα υπάρχουν αλλά και όπως φαίνεται και για τα επόμενα χρόνια θα συνεχίσουν να υπάρχουν αυξημένες ανάγκες σε εκπαιδευτικό αλλά και σε βοηθητικό προσωπικό;
7. Γιατί κυβέρνηση και υπουργείο προχώρησαν μέσα στην πανδημία στην ψήφιση μιας σειράς νόμων που αφορούν την παιδεία οι οποίοι συνάντησαν την αντίδραση εκπαιδευτικών – γονιών – μαθητών και φοιτητών; Θεωρεί η υπουργός ότι είναι ηθικό με κλειστά τα σχολεία και με απαγόρευση των συναθροίσεων να αυξάνεται για παράδειγμα σε τέτοιες συνθήκες ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα αντί να μειώνεται, όπως επιβάλλουν οι σύγχρονες παιδαγωγικές απαιτήσεις και οι υγειονομικές ανάγκες; Ή να αλλάζει στη μέση της χρονιάς και με τόσα προβλήματα που παρουσιάζει η τηλεκπαίδευση το εξεταστικό σύστημα για τη μείωση των εισακτέων στα ΑΕΙ; Ή να δρομολογείται η διαγραφή φοιτητών;
8. Γιατί η κυβέρνηση δε χρηματοδοτεί την κατασκευή νέων κτηρίων για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής αλλά απαιτεί από τους δήμους να λύσουν μόνοι τους το κτηριακό πρόβλημα;
9. Γιατί συνεχίζει να μην παρέχει πρόσθετη οικονομική στήριξη προς τις σχολικές επιτροπές για την εύρεση και αξιοποίηση χώρων και αιθουσών και λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, ώστε να αραιώσει ο μαθητικός πληθυσμός στις σχολικές τάξεις έστω και τώρα τη στιγμή που η πανδημία είναι στο κόκκινο;
10. Αλήθεια χρήματα για την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, για τα ΜΜΕ, για τις μεγάλες επιχειρήσεις, 2,5 δις επιπλέον για νατοϊκές δαπάνες υπάρχουν; Χρήματα όμως για την παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού, γρήγορου και δωρεάν ίντερνετ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για να «δουλέψει» η τηλεκπαίδευση (που τελευταία κολλάει παντού και με το παραμικρό), χρήματα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την προστασία της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών και κατά συνέπεια και των γονιών δεν μπορεί να βρει η κυβέρνηση;
Το υπουργείο και η δημοτική αρχή Ηρακλείου πρέπει λάβουν σοβαρά υπόψη τους τις προτάσεις, που όλο αυτό το διάστημα έχουν καταθέσει οι φορείς της σχολικής κοινότητας και να πάρουν έστω και τώρα ουσιαστικά μέτρα, για να δικαιολογήσουν το «ενδιαφέρον» που με τόσο κόπο η υπουργός θέλει να προβάλει μέσα από τα ΜΜΕ, με τη βοήθεια που της παρέχουν οι δημοτικές αρχές μέσα από τις τηλεδιασκέψεις για τις επιπτώσεις στη μορφωτική και ψυχολογική κατάσταση των μαθητών εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας των σχολείων.
Όλοι, εκπαιδευτικοί γονείς και μαθητές γνωρίζουμε ότι η κατάσταση που βιώνουμε στην εκπαίδευση δε λύνεται με στημένες παρεμβάσεις και δικαιολογημένα ανησυχούμε. Οι ευθύνες δεν είναι μόνο της κυβέρνησης αλλά και της δημοτικής αρχής Ηρακλείου, που δεν θα έπρεπε να περηφανεύονται γιατί :
– Τα παραρτήματα των νηπιαγωγείων έχουν φυτρώσει σαν τα μανιτάρια όπου υπάρχει κενός χώρος σε προαύλιο, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα οικόπεδα, καθώς και κτήρια (όπως το σχολικό κτήριο δίπλα στο Ειδικό σχολείο)
– Στο 4ο και 5ο Δημ. Σχολεία συνεχίζουν να γίνονται τα μαθήματα αντίστοιχα στους οικίσκους και στο διαμορφωμένο γυμναστήριο μετά από τον σεισμό του Ιουλίου 2019
– Πολυπληθή τμήματα λειτουργούν παντού, με εκπαιδευτικά κενά στην ειδική αγωγή
– Την περίοδο της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων και εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης διαπιστώθηκε ότι ηλεκτρονικός εξοπλισμός δεν ήταν διαθέσιμος ούτε για τους μαθητές αλλά ούτε και για τους εκπαιδευτικούς σε όλες τις σχολικές μονάδες
Τα σχολεία άνοιξαν χωρίς κανένα μέτρο, όπως ακριβώς έκλεισαν και δεν είναι ώρα απλά να παρακολουθούμε. Συνεχίζουμε να διεκδικούμε σύγχρονα και ασφαλή κτήρια, μόνιμους εκπαιδευτικούς, δίχρονη Προσχολική Αγωγή με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, ουσιαστικά μέτρα για ασφάλεια και υγιεινή στα σχολεία. Είναι ώρα για δράση και διεκδίκηση από όλους για τη ζωή και την υγεία μας και το σχολείο που αξίζει στους μαθητές μας.