13-05-16 Oι απαντήσεις του Νίκου Φίλη στα αιτήματα των εκπαιδευτικών
Με τις διοικήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ καθώς και με την Ομοσπονδία Γονέων, που συμμετείχαν στη σημερινή κινητοποίηση, συζήτησε ο Υπουργός Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης.
1 Στο αίτημα των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών για «άμεση πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση», ο υπουργός απάντησε πως αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας και προσδιορισθεί το δημοσιονομικό κενό, η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς, με βάση το σχέδιο που έχει καταρτίσει για 20.000 προσλήψεις ως το 2018.
Ο κ. Φίλης ζήτησε από τις διοικήσεις των δύο ομοσπονδιών να του υποβάλουν συγκεκριμένη πρόταση για το σύστημα διορισμών μέσω του ΑΣΕΠ.
2 Στο αίτημα για «μόνιμο διορισμό όλων των αναπληρωτών τώρα», ο Νίκος Φίλης διαβεβαίωσε πως η προσφορά και το έργο των αναπληρωτών θα ληφθεί θετικά υπόψη στην εκπόνηση του προγράμματος των 20.000 μόνιμων διορισμών στο βάθος της τριετίας.
3 Στο αίτημα για την απόσυρση της Υπουργικής Απόφασης για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου, ο υπουργός επισήμανε ότι με την απόφαση αυτή επεκτείνεται το αναβαθμισμένο Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο σε όλη την Ελλάδα, παρέχοντας, ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα παιδιά, καθώς πλέον το εμπλουτισμένο με γνωστικά αντικείμενα πρόγραμμα- που ως τώρα εφαρμοζόταν μόνο στο ένα τρίτο των δημοτικών σχολείων-θα εφαρμόζεται στο σύνολο. Σε ό,τι αφορά στις προϋποθέσεις εγγραφής στο Ολοήμερο επανέλαβε τη δέσμευσή του, να διευρυνθούν τα κριτήρια ειδικά για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και τον κόσμο της επισφαλούς απασχόλησης, ενώ, για την πρωϊνή ζώνη επανέλαβε ότι θα επανεξεταστεί η κατάργησή της με στοχευμένο τρόπο μετά από αυστηρή καταγραφή και μόνο στα σχολεία εκείνα που εξυπηρετεί πραγματικές κοινωνικές ανάγκες.
4 Στο αίτημα για την «απόσυρση της διάταξης για τα Νηπιαγωγεία», ο Νίκος Φίλης παρατήρησε ότι κανένα νηπιαγωγείο δεν κλείνει, αντιθέτως με τη δυνατότητα εγγραφής παιδιών από το 4ο έτος της ηλικίας τους (προνηπίων) θα αυξηθεί ο αριθμός των παιδιών στα νηπιαγωγεία όλης της χώρας. Επιπλέον, με τη μείωση από 7 σε 5 του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για το σχηματισμό τάξης στις δυσπρόσιτες και απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, διευρύνεται η δυνατότητα πρόσβασης στην προσχολική εκπαίδευση.
5 Στο αίτημα για την «πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Ειδική Αγωγή», ο υπουργός τόνισε ότι θα υπάρξει ιδιαίτερη μέριμνα για την Ειδική Αγωγή, η οποία αποτελεί προτεραιότητα στο σχέδιο των μονίμων διορισμών. Πρόσθεσε ακόμη ότι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα και κριτήρια και σε αυτό το πλαίσιο κινούνται και οι αλλαγές στην Ειδική Εκπαίδευση. Τα Τμήματα Ένταξης και ρόλος των εκπαιδευτικών τους ενισχύεται στο σχολικό περιβάλλον καθώς θεσμοθετείται και διευκολύνεται η συνεργασία τους με το σύνολο της σχολικής μονάδας προς όφελος των μαθητών. Επίσης, είναι σε εξέλιξη η -για πρώτη φορά μετά από 8 χρόνια- καταγραφή των απαιτουμένων Τμημάτων Ένταξης.