Είμαι πρωτοετής φοιτητής σε μια συγκεκριμένη ειδικότητα στο Δ.ΙΕΚ της Σάμου, καθώς δεν κατάφερα να περάσω στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Ξεκίνησα την σχολή μου σε πρωτόγνωρες συνθήκες, καθώς είχαμε και έχουμε την πανδημία του κορονοϊού, αλλά ευτυχώς δεν είχαμε το χάος, που είχαν τα υπόλοιπα Δ.ΙΕΚ στην Ελλάδα, διότι είχαμε μικρά τμήματα με 10-15 μαθητές, αναφέρει στην ανοιχτή του επιστολή.
Τα μαθήματα στην σχολή μου άργησαν να ξεκινήσουν και εκτός από αυτό δεν έχουμε ούτε βιβλία, με συνέπεια να μας στέλνουν οι εκπαιδευτικοί τα μαθήματα μέσω email, διότι η πλατφόρμα του eclass συνεχώς ΄΄ πέφτει ΄΄!
Φυσικά δεν έχουμε μόνιμους εκπαιδευτικούς και με σταθερές σχέσεις εργασίας. Επίσης υπάρχουν εκπαιδευτικοί στην σχολή μου, οι οποίοι δεν γνωρίζουν τα μαθήματα που διδάσκουν, για παράδειγμα έχει τύχει να έχουμε εκπαιδευτικό, ο οποίος είναι διατροφολόγος και να διδάσκει ανατομία με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιείται σωστό και αποτελεσματικό μάθημα για τους σπουδαστές.
Στην σχολή μου υπάρχουν μαθητές που έρχονται από μακρινές περιοχές με συνέπεια να δίνουν κάθε μέρα λεφτά από την τσέπη τους, για να έρχονται με το λεωφορείο. Είναι αναγκαίο λοιπόν δοθεί ΠΑΣΟ σε όλους τους σπουδαστές, ώστε να υπάρχει δωρεάν μετακίνηση στα Μέσα μαζικής Μεταφοράς.
Τα προβλήματα δυστυχώς δεν τελειώνουν εδώ, καθώς η Κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας και με γρήγορες διαδικασίες πέρασε νομοσχέδιο ΄΄ περί αναβάθμισης των Δ.ΙΕΚ ΄΄ Μιλάει για αναβάθμιση, όταν το νομοσχέδιο δεν αναφέρει και δεν λύνει ούτε ένα από τα παραπάνω προβλήματα που ανέφερα. Μιλάει για αναβάθμιση, όταν το ίδιο το Κράτος μειώνει την χρηματοδότηση κατά 33,7% στον κρατικό προϋπολογισμό του 2021 για τα Δ.ΙΕΚ μας. Μιλάει για αναβάθμιση, όταν οδηγεί σε κλείσιμο αρκετών Δ.ΙΕΚ, διότι οι σχολές στις μεγάλες πόλεις θα είναι αναγκαίο να έχουν όριο μαθητών άνω των 250 σπουδαστών, ενώ σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως στα νησιά για παράδειγμα, όριο άνω των 100 σπουδαστών. Επομένως ατομική μας ευθύνη για εμάς τους σπουδαστές είναι να διεκδικήσουμε την εκπαίδευση που πραγματικά μας αξίζει.