Αναπληρωτές: Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ αδιαφορούν για τα χιλιάδες κενά σε όλη τη χώρα και τα εκατοντάδες στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης, συνεχίζουν την προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων με νομοθετήματα στη βουλή που αποκαλύπτουν τις βάρβαρες προθέσεις τους της αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και της κατάργησης εργασιακών δικαιωμάτων, αναφέρει η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Δραματικό συνεχίζει να είναι το τοπίο με τα κενά γενικής παιδείας, στα Τμήματα Ένταξης, καθώς και με τα κενά στην Παράλληλη στήριξη που υπάρχουν στα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Τα κενά στην γενική παιδεία και στις τεχνικές ειδικότητες είναι 83 (1.834 ώρες σε όλες τις ειδικότητες). Τα κενά στην ειδική αγωγή είναι 42 (26 Τμήματα Ένταξης, 16 Παράλληλη στήριξη).
Δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας αναπληρωτής για την κάλυψη των αναγκών της Ενισχυτικής διδασκαλίας (Δυτική Θεσσαλονίκη 50 πέρσι), το ίδιο και για ορισμένες ειδικότητες στο Καλλιτεχνικό σχολείο Αμπελοκήπων (8 πέρσι).
Στις προσφυγικές δομές στη Δυτική Θεσσαλονίκη έχουν προσληφθεί 8 αναπληρωτές για τις ΔΥΕΠ και κανένας για τα τμήματα υποδοχής (28 πέρσι).
Ελάχιστες είναι και οι προσλήψεις ψυχολόγων αναπληρωτών ΠΕ23 για τα σχολεία γενικής παιδείας. Τους 8 αναπληρωτές στη Δυτική Θεσσαλονίκη τους τοποθέτησαν τον καθένα σε πέντε σχολεία, κάθε μέρα και από ένα σχολείο!
Τα κενά στην Ειδική αγωγή είναι περισσότερα γιατί η Διεύθυνση και η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ απέρριψε τις προτάσεις των σχολείων και μείωσε τις ώρες διδασκαλίας που αντιστοιχούν σε κάθε παιδί που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της Παράλληλης και στα Τμήματα Ένταξης.
Μείωσε τα Τμήματα Ένταξης από 182 σε 117.
Τα τωρινά κενά στα Τμήματα Ένταξης από 49 τα παρουσιάζουν 26.
Τα κενά στην παράλληλη στήριξη από 34 τα παρουσιάζουν 16.
Συμπεριφέρεται με αναλγησία απέναντι σε συναδέλφους που είναι ευπαθείς ομάδες και δεν τους ενέκρινε τις άδειές τους, ενώ αναγκάζει συναδέλφους που είναι σε καραντίνα και αναπληρωτές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και έχουν επιβεβαιωμένα προβλήματα να κάνουν τηλεκπαίδευση, αντί να προσλαμβάνει αναπληρωτές όπως είχε υποσχεθεί.
Τα κενά από ευπαθείς ομάδες μειώθηκαν στα μισά από 88 που ήταν στην αρχή.
Στη συνέχεια μειώθηκαν και άλλο από την κάλυψη κενών covid με διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ.
Τα κενά για αναπληρωτές με τρίμηνη σύμβαση, μετά τις μειώσεις που έχουν υποστεί και σε όλες τις ειδικότητες είναι 160 ώρες . Τα κενά covid θα ήταν περισσότερα αν το Υπουργείο δεν άλλαζε τα αρχικά κριτήρια ένταξης των εκπαιδευτικών στις ευπαθείς ομάδες, βάζοντας σε κίνδυνο πολλούς συναδέλφους.
Εμπαίζουν συνολικά τους αναπληρωτές που τους έβαλαν να κάνουν αιτήσεις για τρίμηνες συμβάσεις και είτε τα ΠΥΣΔΕ τους τοποθετούν για να καλύπτουν κανονικά κενά, είτε τα κενά που προκύπτουν από άδειες ειδικού σκοπού ευπαθών ομάδων και προορίζονται για αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις δίνονται σε εκπαιδευτικούς για συμπλήρωση ωραρίου.
Το Υπουργείο με μια απαράδεκτη τακτική εδώ και δύο μήνες έχει σταματήσει να προσλαμβάνει αναπληρωτές, προφανώς γιατί δεν του είναι απαραίτητοι για την μονιμοποίηση της απάτης της τηλεκπαίδευσης και λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών. Το Υπουργείο οφείλει να προχωρήσει τώρα στις προσλήψεις αναπληρωτών και να καλύψει όλα τα κενά, σε όλες τις ειδικότητες και σε όλες τις δομές. Να μετατρέψει τις τρίμηνες συμβάσεις σε κανονικές. Να προχωρήσει σε μαζικούς μόνιμους διορισμούς και προσλήψεις αναπληρωτών για να λειτουργήσουν τα σχολεία με όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών, όπως τα σωματεία μας προτείνουν.