ΟΙΕΛΕ: Η Ομοσπονδία τονίζει στις επιστολές της ότι η Υπουργός ετοιμάζεται με τις ρυθμίσεις αυτές να «ισοτιμήσει» τους ελληνικούς με τους ευρωπαϊκούς τίτλους σπουδών, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτό να «κουκουλώσει» το ζήτημα της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία αναφέρουν σε ανακοίνωση.
Η ΟΙΕΛΕ, με αφορμή την ένταξη από την Υπουργό Παιδείας ρυθμίσεων για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο για την τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση, αποστέλλει ενημερωτικές επιστολές προς τους υπευθύνους Παιδείας των κομμάτων, τα μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας της Ν.Δ. και τις διοικήσεις των Εργατικών Κέντρων σε όλη τη χώρα με τις οποίες προειδοποιεί για τον τεράστιο κίνδυνο της έκδοσης χιλιάδων παράνομων, δήθεν άριστων, τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία και την αναγκαιότητα της πιστοποίησης των τίτλων από την ιδιωτική εκπαίδευση υπό δημόσιο έλεγχο.
Η Ομοσπονδία τονίζει στις επιστολές της ότι η Υπουργός ετοιμάζεται με τις ρυθμίσεις αυτές να «ισοτιμήσει» τους ελληνικούς με τους ευρωπαϊκούς τίτλους σπουδών, επιχειρώντας με τον τρόπο αυτό να «κουκουλώσει» το ζήτημα της έκδοσης παράνομων τίτλων σπουδών από ιδιωτικά σχολεία.
Με τον τρόπο αυτό εξαπατά τους πολίτες της Ε.Ε. και καταστρατηγεί τις ευρωπαϊκές οδηγίες που από το 2014 έχουν θέσει ως απαραίτητους όρους για την αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων τη διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών και, κυρίως, της νομιμότητας των τίτλων σπουδών στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Η διασφάλιση αυτή έχει πάψει να ισχύει με την ψήφιση του Νόμου Κεραμέως-σχολαρχών τον περασμένο Ιούλιο. Η ουσιαστική απόσυρση της εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών μέσω δραματικών ρυθμίσεων όπως οι απολύτως αναιτιολόγητες απολύσεις, η μονομερής, βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους, η εξαναγκασμένη «παραίτηση» από μέρος του ωραρίου γεννούν φόβους για την καταδολίευση των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση προαγωγικών και απολυτήριων τίτλων με αδιαφάνεια, χωρίς αντικειμενική αξιολόγηση των μαθητών.
Είναι, επομένως, εξαιρετικά πιθανή η επιστροφή της εκπαιδευτικής πραγματικότητας στη δεκαετία του ’50 και του ’60, όπου πρόσβαση στην ανώτερη εκπαίδευση και στις καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας είχαν μόνο οι γόνοι των εχόντων, με τα παιδιά των πολλών, των μη προνομιούχων να υποχρεώνονται να ακολουθήσουν τη μοίρα των γονέων τους χωρίς ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Για να αποτραπεί η τραγική αυτή εξέλιξη, η ΟΙΕΛΕ ζητά από κόμματα, βουλευτές και εκπροσώπους του εργατικού κινήματος να κινητοποιηθούν, ώστε να διασφαλιστούν συνθήκες αξιοκρατίας και ισονομίας για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης, προτείνοντας η πιστοποίηση των τίτλων των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων να γίνεται σε εξεταστικά κέντρα με την επίβλεψη του κράτους, όπως συμβαίνει και με τους σπουδαστές των ΙΕΚ.