Τηλεκπαίδευση: Το γεγονός ότι συζητάμε τόσο αργά τα οξυμένα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης αλλά και του εξοπλισμού των σχολείων στην Καισαριανή είναι πολύ σοβαρό ζήτημα, αναφέρει ο Σύλλογος Ρόζα Ιμβριώτη σε ανακοίνωση του.
Μπήκε Δεκέμβρης και τα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία παραμένουν και εντείνονται, με ευθύνη της κυβέρνησης, τόσο στα Ειδικά Σχολεία, που λειτουργούν υποστελεχωμένα, αφού δεν αναπληρώνονται όσοι παίρνουν άδεια ευπαθών ομάδων, όσο και στα Γενικά Σχολεία, που είναι κλειστά, όπου η εξ αποστάσεως πραγματοποιείται μόνο χάρη στην ηρωική προσπάθεια εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Με τους γονιούς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, για να αγοράσουν εξοπλισμό και να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή των παιδιών τους στην όποια εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται στην εξ αποστάσεως, αφού 1 στα 5 παιδιά μένει απέξω και πολλά «συμμετέχουν» με κινητό, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που εντοπίζονται παιδιά να προσπαθούν να παρακολουθήσουν «μάθημα» έξω στο κρύο δίπλα σε χώρους με δωρεάν ίντερνετ, όπως έγινε με τον μαθητή μας έξω από το Μουσείο της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης Καισαριανής και όχι μόνο!
Στις συνθήκες αυτές προετοιμάζονται τα παιδιά που δίνουν φέτος πανελλαδικές εξετάσεις, σε συνθήκες πρωτόγνωρες, αφού τα σχολεία έκλεισαν νωρίς και η περισσότερη ύλη δεν έχει διδαχτεί, ενώ τα κενά ακόμα και στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα συνεχίζονται και μέσα στην πανδημία! Ταυτόχρονα η Τράπεζα Θεμάτων κρέμεται σαν δαμόκλεια σπάθη πάνω από τα παιδιά του Λυκείου.
Στις συνθήκες αυτές τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο με δεδομένα και τα μεγάλα κενά στην παράλληλη στήριξη (1942 από πέρυσι, χώρια οι φετινές διαγνώσεις!), που η κυβέρνηση δεν καλύπτει εκμεταλλευόμενη την πανδημία και τα κλειστά σχολεία και επιχειρεί να τα καλύψει εκ των έσω!
Ιδιαίτερα σοβαρά παιδαγωγικά και αναπτυξιακά προβλήματα εγείρονται για τα νήπια-προνήπια, που καθηλώνονται καθημερινά 2 ώρες και 20΄ μπροστά στις οθόνες, για να παρακολουθήσουν ένα πολύ βαρύ για την ηλικία τους ηλεκτρονικό πρόγραμμα.
Αποδεικνύεται σε κάθε βήμα ότι η δια ζώσης διδασκαλία είναι αναντικατάστατη και πρέπει να παρθούν τώρα όλα τα αναγκαία μέτρα, που τα σωματεία μας πρότειναν και στη διάρκεια της πρώτης πανδημίας και από το καλοκαίρι εν αναμονή της δεύτερης πανδημίας, ώστε να έχουμε σύντομα ΑΣΦΑΛΗ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Η κυβέρνηση ευθύνεται για το κλείσιμο των σχολείων, γιατί δεν πήρε κανένα μέτρο για να τα κρατήσει ανοιχτά!
Η αντιεκπαιδευτική πολιτική έχει φέρει χιλιάδες λαϊκές οικογένειες στο «δεν πάει άλλο», μέσα στις οποίες και πολλές οικογένειες εκπαιδευτικών, αφού μέσα στα σπίτια τους πρέπει να εργαστεί γονιός με τηλεργασία και να παρακολουθήσουν τα παιδιά τηλεκπαίδευση, με μέσα πενιχρά και ίντερνετ που σέρνεται! Τα δε δημόσια σχολεία μπορούν να στηρίξουν στην καλύτερη των περιπτώσεων 2-3 συναδέλφους να εργαστούν από αυτά, συνήθως ούτε αυτούς.
Η εκπαιδευτική διαδικασία σε περίοδο πανδημίας, με κλειστά ή ανοιχτά σχολεία, είναι καθρέπτης των μεγάλων προβλημάτων του δημόσιου σχολείου σε κανονική περίοδο λειτουργίας!
Είναι ταξική επιλογή η ελλιπής χρηματοδότηση, η παμπάλαια κτηριακή υποδομή, ο απαρχαιωμένος εξοπλισμός, όπου υπάρχει, το φόρτωμα των ελλείψεων σε γονιούς και εκπαιδευτικούς. Η δημόσια εκπαίδευση και η Υγεία του λαού αντιμετωπίζονται με τη λογική του κόστους – οφέλους και έτσι, την ίδια ώρα που υποχρηματοδοτούν τα δημόσια σχολεία, δίνουν πακέτα δις σε μεγαλοξενοδόχους, καναλάρχες, κλινικάρχες, ΝΑΤΟ…
Καθημερινά βιώνουμε τις τραγικές επιπτώσεις της πανδημίας και την αντιλαϊκή διαχείριση της κυβέρνησης. Οι ηρωικές προσπάθειες των υγειονομικών δεν μπορούν να καλύψουν την κυβερνητική ανευθυνότητα, τα τεράστια κενά σε ΜΕΘ, σε υποδομές και προσωπικό στα δημόσια νοσοκομεία. Ακόμα και τώρα που το δημόσιο σύστημα υγείας, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα, καταρρέει, η κυβέρνηση αρνείται να επιτάξει τον ιδιωτικό τομέα υγείας.
Ο συνωστισμός στα ΜΜΜ και τους μεγάλους χώρους δουλειάς συνεχίζεται. Τα αιτήματα και οι διεκδικήσεις των εργαζομένων πετιούνται στα σκουπίδια. Αντί για ουσιαστικά μέτρα υπέρ της προστασίας της ζωής και της υγείας μας η κυβέρνηση στοχοποιεί το λαό ψάχνει αφορμές για αποποιηθεί τις ευθύνες της. Με το μαστίγιο της καταστολής και των απαγορεύσεων επιχειρεί να διαμορφώσει σιγή νεκροταφείου.
Η αντιλαϊκή πολιτική σε Παιδεία και Υγεία είναι κομμάτι της γενικότερης αντιλαϊκής πολιτικής, που στοχεύει να εξασφαλίσει την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων στα πλαίσια της νέας ακόμα πιο βαθιάς καπιταλιστικής κρίσης, που ήδη βιώνουμε, για να βγει αλώβητο το κεφάλαιο από την κρίση του στηριγμένο πάνω στα αποκαΐδια όσων εργασιακών δικαιωμάτων έχουν απομείνει. Γι’ αυτό προωθούν νομοθετική κατάργηση του 8ωρου και καθιέρωση του 10ωρου, επιπλέον απλήρωτες υπερωρίες, 200 ευρώ μισθό, νέο αντιασφαλιστικό νομοσχέδιο για σύνταξη πείνας στα 70 κλπ.
Κι επειδή ξέρουν ότι όλα αυτά θα συναντήσουν αντιστάσεις, προωθούν νομοθετικές ρυθμίσεις για να βάλουν στο χέρι τα συνδικάτα, να φτιάξουν ένα συνδικαλιστικό κίνημα που θα υποτάσσεται στην ανταγωνιστικότητα του κεφαλαίου. Γι’ αυτό ψήφισαν το 50%+1, το ηλεκτρονικό μητρώο, την απαγόρευση των διαδηλώσεων (που ήδη επιχείρησαν να εφαρμόσουν 17/11, 26/11, 6/12 στο όνομα της πανδημίας), τις ηλεκτρονικές εκλογές (που με το 95% αποχή τους το τσαλακώσαμε!), νέο νόμο για το συνδικαλιστικό κίνημα με τον οποίο θα προβλέπεται 40% λειτουργία σε όλες τις υπηρεσίες Δημόσιου Τομέα, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ τη μέρα της απεργίας! Και ο κατάλογος καλά κρατεί!
Δε θα τους περάσει! Με τα σωματεία μας μπροστά, κόντρα στις συμβιβασμένες ηγεσίες σε ΓΣΕΕ, ΑΔΕΔΥ, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, αλλά και στην Τοπική Διοίκηση, που αποτελεί μακρύ χέρι της αντιλαϊκής πολιτικής της κεντρικής κυβέρνησης, οργανώσαμε την πάλη μας όλο το προηγούμενο διάστημα. Το ίδιο θα κάνουμε και το επόμενο διάστημα.
Αυτή η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα και των παιδιών των λαϊκών οικογενειών στην Καισαριανή. Αυτό αποτυπώνεται και στα μέχρι τώρα στοιχεία, που ζητήσαμε ως Σύλλογος «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» και η Ομοσπονδία μας και έχουν συγκεντρώσει οι διευθυντές/ντριες και όλοι οι συνάδελφοι στα σχολεία. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία (από όλα τα Δημοτικά και 2 Νηπ/γεία και η συλλογή συνεχίζεται…) φαίνεται ότι 50 παιδιά δεν έχουν καμία πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και ο αριθμός θα ανέβει, 230 παιδιά παρακολουθούν από κινητό, πράγμα απαράδεκτο, ενώ τα ίδια τα σχολεία είναι εντελώς άδεια από εξοπλισμό.
Άρα η εξ αποστάσεως, για την οποία κομπάζει η Υπ. Παιδείας, γίνεται και στην περιοχή μας χάρη στην ηρωική προσπάθεια των ίδιων των εκπαιδευτικών, αλλά και την ηρωική προσπάθεια και το ξεζούμισμα των γονιών.
Κανένα Δημοτικό και Νηπιαγωγείο της Καισαριανής δεν έχει παραλάβει ως σήμερα κανέναν υπολογιστή ή τάμπλετ από το Υπουργείο Παιδείας ή τον Δήμο Καισαριανής! Άρα δεν ισχύουν για την Πρωτοβάθμια όσα αναφέρθηκαν από τη Δημοτική Αρχή για εξοπλισμό, που έχει δήθεν παραληφθεί και δεν έχει διατεθεί! Επιπλέον, με βάση τα παραπάνω στοιχεία που συγκεντρώσαμε από πουθενά δεν προκύπτει ότι με 5 τάμπλετς ανά σχολείο καλύπτονται οι ανάγκες, όπως κατ’ επανάληψη είπε ο κ. Αντιδήμαρχος! Αυτός ο αριθμός δεν καλύπτει στο ελάχιστο ούτε τις ανάγκες του ίδιου του σχολείου να μπορούν από αυτό να εργάζονται οι εκπαιδευτικοί.
Κύριοι της Δημοτικής Αρχής Καισαριανής,
Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση που βιώνουμε, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, και απέναντι σε αυτή την αντιλαϊκή πολιτική και οι Δημοτικές Αρχές παίρνουν θέση και δυστυχώς δε συμπαρατάσσονται στην πλειοψηφία τους με τις λαϊκές μορφωτικές ανάγκες, αλλά στηρίζουν, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, την αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική. Το ίδιο κάνατε και σεις, ως Δημοτική Αρχή Καισαριανής με την ως τώρα στάση σας:
Στηρίζετε την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, όταν ως Δημοτική Αρχή Καισαριανής αναπαράγετε την κεντρική προπαγάνδα της κυβέρνησης, όταν δηλαδή δηλώνατε τον Σεπτέμβρη ότι όλα είναι έτοιμα, ενώ γνωρίζατε ότι η κυβέρνηση δεν είχε πάρει κανένα μέτρο για να λειτουργήσουν και να παραμείνουν ανοιχτά και ασφαλή τα σχολεία.
Στηρίζετε την αντιλαϊκή πολιτική, όταν κάνατε και σεις τις καθαρίστριες λάστιχο και η καθαριότητα των σχολείων απείχε κατά πολύ από τις αυξημένες ανάγκες λόγω πανδημίας.
Στηρίζετε την κυβερνητική πολιτική, όταν, ενώ ο Σύλλογός μας «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» και οι γονείς των νηπίων-προνηπίων διαμαρτύρονταν για την ανύπαρκτη κτηριακή υποδομή για τη Δίχρονη ή αργότερα για τα τσίγκινα κουτιά, σεις ταυτιστήκατε με τις κυβερνήσεις πρώην και νυν στο ζήτημα αυτό.
Στηρίξατε/ζετε την αντιλαϊκή πολιτική, όταν, ενώ οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων αγωνίζονταν για όσα όλη η εκπαιδευτική κοινότητα διεκδικεί, εσείς, αντί να ήσαστε μαζί τους, τους λέγατε κομματικά υποκινούμενους.
Στηρίζετε την αντιλαϊκή πολιτική, όταν δε βγαίνετε να καταγγείλετε την αντιεκπαιδευτική πολιτική, που στηρίζει την εξ αποστάσεως στις πλάτες γονιών και εκπαιδευτικών, και όχι μόνο αυτό, αλλά περιφέρετε και σεις τον περυσινό πίνακα κατανομής των ελάχιστων ΗΥ ή τάμπλετς, που θααα έφταναν στα σχολεία και δεν έφτασαν 9 μήνες μετά και τώρα τα ξανατάζει το Υπουργείο για τέλος Γενάρη του 2021 και το ίδιο κάνετε και σεις!
Στηρίζετε την κυβερνητική πολιτική, όταν δε διαθέτετε έστω ένα μικρό μέρος από τις δύο χρηματοδοτήσεις covid και για τον εξοπλισμό και φυσικά σε καμία περίπτωση δε δεχόμαστε να διαθέτετε τα χρήματα για τα λειτουργικά έξοδα για εξοπλισμό και να το παρουσιάζετε ως παροχή του Δήμου.
Τέλος, στήριξη της αντιλαϊκής πολιτικής, που έχει συνέχεια φυσικά με όλες τις κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ότι δε βγάζετε ένα ψήφισμα κατά της καταστολής και ενάντια στα προωθούμενα αντιλαϊκά μέτρα του αιώνα (κατάργηση οχτάωρου, της συνδικαλιστικής δράσης και της απεργίας…) αλλά και για τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που πάρθηκαν μέσα στην πανδημία (πχ νόμο για την Παιδεία που έκανε τα τμήματα 25άρια) που τα επικαλεστήκατε και σεις στη Δίχρονη.
Κυρίες και κύριοι,
Θα θέλαμε μια Δημοτική Αρχή συμπαραστάτη στον αγώνα μας και όχι κυβερνητικό χειροκροτητή. Ξέρουμε ότι την ευθύνη για την εκπαίδευση την έχουν και πρέπει να την έχουν οι κυβερνήσεις και το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και οι Δημοτικές αρχές με τα έργα και τις ημέρες τους παίρνουν θέση και δυστυχώς όχι με μας!
Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», μαζί με το γονεϊκό και το εργατικό λαϊκό κίνημα, διεκδικούμε:
Επίταξη τώρα όλου του ιδιωτικού τομέα υγείας.
Σύγχρονα, ασφαλή ΜΜΜ για όλους, όπου να τηρούνται όλα τα υγειονομικά μέτρα.
Να παρθούν τώρα μέτρα για να ετοιμαστούν και να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια. Κι εσείς πρέπει να κάνετε τα αναγκαία έργα, γιατί αν άνοιγαν αύριο τα σχολεία πχ το 3ο ΔΚ θα έμενε κλειστό λόγω έλλειψης θέρμανσης.
Κρατική χρηματοδότηση για εξασφάλιση όλου του αναγκαίου υγειονομικού υλικού δωρεάν για όλους και στα σχολεία.
Να δοθεί εδώ και τώρα όλος ο αναγκαίος εξοπλισμός στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, ώστε κανένα παιδί να μη μένει απέξω από την εξ αποστάσεως και κανένα παιδί να μην παρακολουθεί από κινητό. Γρήγορο ιντερνέτ σε όλους.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων να επιλέγει το/τα μέσα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Δίπλα στους μαθητές μας με όλα τα μέσα, το είπαμε και το κάνουμε πράξη, αλλά μόνοι εμείς και οι γονείς, απόντες κυβέρνηση, ΥΠΑΙΔ και συντριπτική πλειοψηφία των Δημοτικών Αρχών.
Ζητάμε κατάργηση της Τράπεζας θεμάτων για την Α Λυκείου.
Αναμόρφωση και περικοπή της ύλης για όλες τις τάξεις και βαθμίδες με βάση τις συνθήκες. Χρόνος για επαναλήψεις, όταν ανοίξουν τα σχολεία, σε ό,τι διδάχτηκε στην εξ αποστάσεως, ώστε κανένα παιδί να μην αποκλειστεί. Ενισχυτική διδασκαλία και παράλληλη στήριξη για όλα τα παιδιά που τα έχουν ανάγκη.
Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών, βοηθητικού προσωπικού και καθαριστριών για κάλυψη όλων των αναγκών χωρίς άλλη καθυστέρηση.
15 μαθητές ανά τάξη. Να εξασφαλιστεί η πρωινή αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών μαθητών που είναι παιδαγωγικά ορθό. Άδεια σε όλους τους συναδέλφους που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Δωρεάν, μαζικά, επαναλαμβανόμενα τεστ για όλους, σχολιατρική υπηρεσία με έναν τουλάχιστον νοσηλευτή ανά σχολείο και για τη διαχείριση κρουσμάτων.
Με βάση όλα τα παραπάνω, ζητάμε και από τη Δημοτική Αρχή Καισαριανής να διαθέσει ένα ποσό από τη χρηματοδότηση που πήρε δύο φορές για covid 19 για τον εξοπλισμό για τις ανάγκες σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών για την όσο το δυνατόν ισότιμη πρόσβαση των μαθητών σ΄ αυτήν και όχι μόνο. Και όχι να διαθέσει τα χρήματα των σχολικών επιτροπών, που είναι για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων και είναι έτσι κι αλλιώς ελάχιστα. Η Δημοτική Αρχή να μας πει τι η ίδια θα διαθέσει και όχι τι θα διαχειριστεί.