«Χωρίς τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό παραμένουν χιλιάδες μαθητές εννέα ολόκληρους μήνες μετά το πρώτο lockdown με αποτέλεσμα να βρίσκονται εκτός τηλε-εκπαίδευσης», αναφέρει η Χαρά Κεφαλίδου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της:
Σχετική Επίκαιρη Ερώτηση κατέθεσε σήμερα η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής προς την Υπουργό Παιδείας τονίζοντας ότι ο αναγκαίος εξοπλισμός (laptops, tablets κλπ) δεν έχει ακόμη μοιραστεί με ευθύνη του Υπουργείου στις σχολικές μονάδες και τα παιδιά, αμβλύνοντας έτσι ακόμη περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες εκπαιδευτικές ανισότητες.
Συγκεκριμένα η Χαρά Κεφαλίδου αναφέρει: Σχεδόν εννέα ολόκληρους μήνες είχε στη διάθεσή του το Υπουργείο Παιδείας να προετοιμαστεί για να μοιράσει έγκαιρα τον απαραίτητο εξοπλισμό στις σχολικές μονάδες και στους μαθητές προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα παρακολούθησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Σήμερα χιλιάδες μαθητές παραμένουν χωρίς τα αναγκαίους φορητούς υπολογιστές και άρα εκτός τηλε-εκπαίδευσης, αμβλύνοντας ακόμη περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες εκπαιδευτικές ανισότητες.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της ηγεσίας του Υπουργείου μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου 2020! – οπότε είναι πιθανό να έχει αρθεί το lockdown και να έχει ξεκινήσει και πάλι η λειτουργία των σχολείων – θα έχουν μοιραστεί 80.000 – 90.000 – 92.000 tablets στους μαθητές με το κόστος να καλύπτεται από κονδύλια του ΕΣΠΑ. Γιατί έπρεπε να πάει τόσος χρόνος χαμένος;
Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες είναι γνωστές σε όλους όσοι έχουμε μια ελάχιστη έστω εμπειρία από τη λειτουργία του ΕΣΠΑ. Το Υπουργείο δεν τις γνώριζε; Σήμερα κανείς δεν ξέρει τις πραγματικές ανάγκες, δηλαδή πόσα σχολεία/ μαθητές έχουν αιτηθεί τη χορήγηση εξοπλισμού, πότε και τελικά πόσα tablets έχουν φτάσει, πόσα θα φτάσουν και πότε στους μαθητές.
Και ερωτά την αρμόδια Υπουργό: Γιατί έπρεπε να φτάσουμε στον Νοέμβριο για να εξαγγελθεί η διανομή των συσκευών που θα επιτρέψουν στους μαθητές να συμμετέχουν στην τηλε-εκπαίδευση; Γνωρίζει το Υπουργείο Παιδείας τον ακριβή αριθμό των αιτήσεων των σχολείων/ μαθητών και αντίστοιχα των ελλείψεων;
Και εάν «ναι» από πότε; Σε πόσο χρόνο, με ποια διαδικασία και με ποια κριτήρια θα μοιραστούν στους μαθητές που τα έχουν ανάγκη ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία όλων των παιδιών; Με ποια λογική εξαγγέλθηκε ποινή απουσιών στους μαθητές που δεν συμμετέχουν στην τηλε-εκπαίδευση από τη στιγμή που δεν έχει ολοκληρωθεί από το Υπουργείο η διανομή του απαραίτητου εξοπλισμού;