«Απαράδεκτη και ανεύθυνη η απόφαση να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία Ειδικής Αγωγής», αναφέρει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ σε ανακοίνωση και με ψήφισμα της καλεί στην αναστολή και των ειδικών σχολείων.
Εμείς, οι εργαζόμενοι της Ειδικής Εκπαίδευσης, μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, διαμαρτυρόμαστε εντόνως για τον αποκλεισμό των ΣΜΕΑΕ από τα μέτρα που ελήφθησαν για την αποφυγή διασποράς του κορωνοϊού και περιλαμβάνουν την αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πλην των Ειδικών Σχολείων.
Για λόγους ισότητας, εξάλειψης κάθε είδους διαχωρισμών στα πλαίσια της συμπερίληψης των ΑμεΑ και προστασίας του μέγιστου αγαθού της υγείας θεωρούμε ότι όταν παίρνονται αποφάσεις περί αναστολής των σχολείων, αυτές θα πρέπει να αφορούν όλες τις σχολικές μονάδες (γενικής και ειδικής εκπαίδευσης).
Θεωρούμε την απόφαση αυτή απαράδεκτη και ανεύθυνη, καθώς:
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, που βασίζονται στα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου και τη δική μας πληροφόρηση, το 10% των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης τελούν ήδη σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας λόγω κρουσμάτων, δηλαδή ποσοστό πολλαπλάσιο του αντίστοιχου των γενικών σχολείων.
Οι μαθητές μας δεν φορούν στη συντριπτική τους πλειονότητα μάσκα και δεν είναι εύκολο να τηρήσουν αποστάσεις ή μέτρα προστασίας και υγιεινής.
Πολλοί μαθητές μας παρουσιάζουν αυξημένη ευαλωτότητα λόγω και άλλων υποκείμενων νοσημάτων επομένως χρήζουν ιδιαίτερης προστασίας.
Δεν κατανοούμε τη διαφοροποίηση/διάκριση μεταξύ των μαθητών ΑμεΑ που φοιτούν στη Ειδική από όσους βρίσκονται στη Γενική Εκπαίδευση με παράλληλη στήριξη. Αναρωτιόμαστε, αν και για τους μαθητές της Γενικής δεν υφίστανται ψυχολογικές επιπτώσεις.
Το προσωπικό δεν τηρεί πάντα αποστάσεις από τους μαθητές, καθώς, λόγω των καθηκόντων τους, καθίσταται απαραίτητη η φροντίδα των προσωπικών και εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών (σίτιση, τουαλέτα, στήριξη στη βάδιση, θεραπευτική υποστήριξη)
Οι μαθητές δεν παραμένουν σταθερά σε ένα χώρο προκειμένου να τηρηθούν οι κυψέλες ασφαλείας, καθώς εναλλάσσονται σε χώρους εργαστηρίων, γραφεία θεραπευτών και αίθουσες διδασκαλίας. Οι δε θεραπευτές, περνούν από όλα τα τμήματα και εργάζονται με όλα τα παιδιά της κάθε δομής. Επίσης πολλές ειδικότητες υπηρετούν σε δύο και τρία σχολεία.
Οι χώροι πολλών σχολικών αιθουσών και των γραφείων που επιτελείται το υποστηρικτικό έργο είναι συχνά ακατάλληλοι και περιορισμένοι.
Η μεταφορά των μαθητών γίνεται με πούλμαν και ταξί χωρητικότητας 100%, χωρίς να τηρούνται οι προβλεπόμενοι κανόνες αποστάσεων.
Οι ΣΜΕΑΕ εξυπηρετούν μαθητές διαφορετικών περιοχών σε ευρεία γεωγραφική κλίμακα, γεγονός που ενέχει κινδύνους σοβαρής διασποράς του ιού. Πολύ συχνά, το ίδιο λεωφορείο, όχι μόνο μεταφέρει μαθητές από διαφορετικά μέρη του κάθε νομού, αλλά και μαθητές διαφορετικών ειδικών σχολείων, καθιστώντας τις μεταφορές υγειονομική βόμβα που μετατοπίζεται σταδιακά και εντός του σχολείου.
Το επιχείρημα ότι οι μαθητές ΑμεΑ μετακινούνται με πούλμαν και επομένως δεν κινδυνεύουν δεν φαίνεται να ισχύει για τους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων που επίσης μετακινούνται με σχολικά και αυτή τη στιγμή τα σχολεία τους βρίσκονται σε αναστολή.
Σε όσα σχολεία τέθηκαν σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας λόγω κρουσμάτων, δεν υπήρξε καμία επίσημη πρόβλεψη για δωρεάν τεστ, με αποτέλεσμα πολλά μέλη μας να ωθούνται σε διεξαγωγή τεστ από ιδιωτικούς φορείς προκειμένου να επιστρέψουν στην εργασία τους.
Θεωρούμε ότι από τη Δευτέρα 16-11, ο αριθμός των εργαζομένων με άδειες ειδικού σκοπού θα είναι τόσο μεγάλος, που θα είναι επιβεβλημένη η μείωση του διδακτικού προγράμματος και το εναπομένον προσωπικό αριθμητικά ανεπαρκές για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών
Παραμένουν ανοιχτά Ειδικά Σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ ΕΝΕΓΥΛ), με μαθητές ως και άνω των είκοσι ετών, ενώ μαθητές Γενικών Σχολείων της ίδιας βαθμίδας θεωρούνται εν δυνάμει επικίνδυνοι στη μετάδοση του ιού (σύμφωνα με την τότε αιτιολόγηση περί αναστολής της δευτεροβάθμιας).
Διεκδικούμε το αυτονόητο, δηλαδή τη λήψη άμεσων μέτρων για την προστασία τόσο των μαθητών των ειδικών σχολείων, όσο και των εργαζομένων και των οικογενειών όλων μας. Κατανοούμε τη μεγάλη δυσκολία που επιφέρει η πιθανότητα αναστολής των ειδικών σχολείων στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, αλλά σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς θεωρούμε ύψιστη προτεραιότητα την προάσπιση της ανθρώπινης ζωής και τη διασφάλιση της Υγείας όλων μας!
Δεν θα ανεχτούμε κανέναν να μιλήσει για στιγματισμό εκ μέρους μας των μαθητών μας ούτε θα μπούμε στη διαδικασία να προβάλουμε το έργο και την αφοσίωση των εργαζομένων στις ΣΜΕΑΕ την οποία αποδεικνύουμε με την καθημερινή μας φροντίδα αλλά και με τους αγώνες μας στο πλάι όλων των ομοσπονδιών για την στήριξη της Ειδικής Αγωγής. Δεν δεχόμαστε οι επιπολαίες αποφάσεις των ιθυνόντων να μας φέρνουν σε αντιπαράθεση με τους γονείς των μαθητών μας, με τους οποίους συνεργαζόμαστε και συμπορευόμαστε όλα αυτά τα χρόνια, οι οποίοι αγωνιούν για τα παιδιά τους και τις εξελίξεις!
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι παρόλο που η πολιτεία έχει μεριμνήσει για τα ΚΔΑΠ-μεΑ και τα ΚΔΗΦ με τη συστηματική διενέργεια τεστ (rapid ή PCR) μία φορά την εβδομάδα στους εργαζόμενους, δεν έχει φροντίσει για τους εργαζόμενους στα Δημόσια σχολεία, παρόλα τα αιτήματα των συλλόγων προσωπικού των σχολείων. Είναι το προσωπικό και οι μαθητές παιδιά ενός κατώτερου Θεού ή πρόκειται για «σούπερ ήρωες» που δεν χρήζουν προστασίας;
Υπενθυμίζουμε ότι οι εργαζόμενοι στα Ειδικά Σχολεία εκτός από παιδαγωγοί, θεραπευτές και επιστήμονες, είναι άνθρωποι που οφείλουν να προστατεύσουν τον εαυτό τους αλλά και τις οικογένειές τους.
Από τη Δευτέρα λόγω της αναστολής των δημοτικών, νηπιαγωγείων και παιδικών σταθμών ή άλλων αδειών λόγω της κατάστασης που επικρατεί, αναμένουμε ότι πολλά μέλη μας θα αναγκαστούν να ζητήσουν άδεια ειδικού σκοπού για να φροντίσουν τους οικείους τους, κάτι που δεν μπορεί να αποφευχθεί και θα πρέπει να τεθεί υπόψη της πολιτείας. Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι κάθε προσπάθεια στέρησης ΕΕΠ- ΕΒΠ από τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης, όπου υπηρετούν και παρέχουν υπηρεσίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα μας βρει δυναμικά απέναντι, ειδικά σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν οι μαθητές και οι οικογένειές τους.