IPAIDEIA.GR
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Π.Υ.Σ.Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης–[email protected]
Αιρετός: Νίκος Χριστοφόρου (6976371942 – [email protected] )
Αναπλ. αιρετός: Ηλίας Σμήλιος (6932913799 – [email protected] )
Ενημερ. φυλ.: 9 6/4/2013
330 οργανικές θέσεις-τμήματα περισσεύουν
στη Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης για το υπουργείο Παιδείας
Πρώτο καμπανάκι
Αγαπημένο θέμα της φετινής “τηλεοπτικής άνοιξης” η εκστρατεία να πεισθεί η “κοινή γνώμη” για τον τεράστιο αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, τους χιλιάδες “επίορκους” μεταξύ αυτών, τους ψυχασθενείς, τους άχρηστους και γενικώς αχρείαστους και αδίκως μισθοδοτούμενους από το δοκιμαζόμενο (φτωχό, άνεργο, πεινασμένο) ελληνικό λαό. Και επωδός σ’ όλα αυτά η (ομολογημένα ή όχι) «δικαιολογημένη απαίτηση της τρόικα» για δεκάδες χιλιάδες απολύσεις το 2013.
Τιμητική θέση στα ρεπορτάζ και τα τηλεπαράθυρα καταλαμβάνουν οι εκπ/κοί: περισσότεροι από 200 χιλιάδες ο αριθμός τους, 5 χιλιάδες ψυχασθενείς μεταξύ τους κι άλλα πολλά, την πηγή των οποίων κανείς εκ των τηλεμαϊντανών δεν αισθάνεται την ανάγκη να παρουσιάσει, αφού είναι σίγουροι ότι ελάχιστοι από τους τηλεθεατές θ’ αμφισβητήσουν. Άλλωστε …το είπε η τηλεόραση!
Δεύτερο καμπανάκι
Μετά από ένα ατέλειωτο γαϊτανάκι νόμων, υπουργικών αποφάσεων, ανακοινώσεων ή “διαρροών” (και της πάντα απαραίτητης σχετικής προπαγάνδας) για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας, για την αύξηση του ωραρίου, για την αλλαγή των περιοχών μετάθεσης και τις υποχρεωτικές μεταθέσεις-μετακινήσεις εκπ/κών, το Υ.Παι.Θ.Π.Α. ανοίγει με τον πιο βάρβαρο τρόπο το ζήτημα των συγχωνεύσεων-υποβαθμίσεων-καταργήσεων τμημάτων και σχολείων. Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο «έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό που έχει στο ενεργητικό της». Και «ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης» καλούνται οι Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης (και δι αυτών οι Δ/νσεις Π.Ε. και σε ορισμένες περιοχές τα ίδια τα σχολεία να τοποθετηθούν επί ενός πίνακα όπου με απλά λόγια στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων φαίνεται να περισσεύουν 1-4 οργανικές θέσεις-τμήματα.
Οι μαθητευόμενοι λογιστές του Υ.Παι.Θ.Π.Α. φαίνεται ότι δε σκαμπάζουν τίποτα περισσότερο από την απλή διαίρεση: Πήραν το συνολικό αριθμό των μαθητών κάθε σχολείου, τον διαίρεσαν με το 25 (ανώτατο όριο μαθητών/τμήμα, σύμφωνα με το νόμο) και βγάλαν πόρισμα. Μόνο που τα σχολεία εκτός από το συνολικό αριθμό μαθητών έχουν και αριθμούς μαθητών ανά τάξη και τμήμα. Έτσι ένα Δημοτ. Σχολείο με 16-17 παιδιά σε κάθε τάξη και συνολικά 98 παιδιά που λειτουργεί (σε απόλυτη συμφωνία με το νόμο) ως 6/θέσιο, για το Υπουργείο πρέπει να ήταν 4/θέσιο ενώ ένα άλλο με 16-18 παιδιά σε κάθε τμήμα και συνολικά 199 παιδιά που λειτουργεί ως 12/θέσιο θα έπρεπε να ήταν 8/θέσιο! Το ότι η ένωση δύο τμημάτων (ή ακόμα χειρότερα τάξεων) των 16-18 παιδιών βγάζει άθροισμα πολύ μεγαλύτερο του 30 (και άρα έξω από τα πλαίσια του νόμου) φαίνεται να μην απασχολεί τους μαθητευόμενους λογιστές. Ο στόχος είναι ένας και …ιερός: κατάργηση χιλιάδων οργανικών θέσεων-τμημάτων και απολύσεις ή μη προσλήψεις χιλιάδων εκπ/κών ώστε να ικανοποιήσουμε τους στόχους της δημοσιονομική πολιτικής και να πληρώσουμε το χρέος τους!
Πιο συγκεκριμένα στη Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης 221 οργανικές θέσεις-τμήματα Δημοτ. Σχολείων και 5 Ν/γείων τίθενται υπό αμφισβήτηση από το Υ.Παι.Θ.Π.Α. Αν σ’ αυτές προσθέσουμε τις 38 οργανικές δασκάλων και από Δ.Σ. με περισσότερα από 330 παιδιά και τις 17 ν/γών από Ν/γεία με περισσότερα από 50 νήπια για τα οποία δεν προβλέπονται επιπλέον οργανικές καθώς και τις 42 οργανικές θέσεις δασκάλων και 7 ν/γών των υπό ίδρυση-κατασκευή σχολείων που επίσης δε λαμβάνονται υπόψιν, φτάνουμε σε ένα σύνολο 330 οργανικών θέσεων που, κατά το Υπουργείο, απλά μπορούν να μην υπάρχουν…
Και ναι μεν η Δ/νση Π.Ε. Δυτικής Θεσ/νίκης, απαντώντας στο έγγραφο του Υ.Παι.Θ.Π.Α. και της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης Κεντ. Μακεδονίας, υπέβαλλε μια πρόταση με περιορισμένο αριθμό υποβαθμίσεων σχολείων, που σε μεγάλο βαθμό αποτυπώνει την υπάρχουσα κατάσταση λειτουργίας των σχολείων της περιοχής, αλλά το τελικό αποτέλεσμα και αυτής της πρότασης είναι η κατάργηση σημαντικού αριθμού οργανικών θέσεων σε κάποιες περιοχές (Δ.Σ. των χωριών του Στρυμονικού, Ν/γεία των Αμπ/πων κ.ά.) και η συνέχιση της ύπαρξης υπεράριθμων τμημάτων (σε συνδυασμό με την έλλειψη κτιρίων) σε άλλες περιοχές (Εύοσμος, Σταυρούπολη, Ωραιόκαστρο κ.ά.)
Και για όποιον αρέσκεται να εφησυχάζει, η παρατήρηση «αυτά δε γίνονται…» επιδέχεται πολλαπλές απαντήσεις. Κάπως έτσι δεν ήταν τα σχολεία και πριν αρκετές δεκαετίες, όπως κι η φτώχεια κι η ζωή της κοινωνικής πλειοψηφίας; Η επιβολή άλλωστε μετακίνησης μαθητών σε άλλο σχολείο ώστε ο αριθμός τους στα εναπομείναντα τμήματα των εναπομεινάντων σχολείων να αγγίζει (ή να ξεπερνά ελαφρώς…) το μαγικό 25 δεν είναι κάτι που θα επιχειρηθεί πρώτη φορά…
Τρίτο καμπανάκι
Στο θέατρο το τρίτο καμπανάκι σημαίνει την άμεση έναρξη του έργου. Κι όποιος δεν προλάβει τη θέση του να πάρει, θα χάσει την αρχή, με βάσιμο τον κίνδυνο έξω από την υπόθεση του έργου να βρεθεί. Κατ’ αναλογία στο χώρο της εκπ/σης σήμερα χιλιάδες από μας τους εκπ/κούς κινδυνεύουμε έξω από την υπόθεση σχολείο να βρεθούμε και πολλαπλάσιοι μαθητές να μη μπορούν αλλιώς να το βιώσουν παρά σα χώρο που κατά δεκάδες στοιβάζονται σε μια αίθουσά του και καθημερινά πηγαινοέρχονται χωρίς τίποτα απ’ αυτό να μπορούν να πάρουν.
Πριν λοιπόν να είναι αργά, ας αντιδράσουμε. Και αυτό είναι το πεδίο που μπορούμε να δομήσουμε πραγματικές κοινωνικές συμμαχίες, να πείσουμε την κοινωνική πλειοψηφία πως το δικό μας δικαίωμα στη δουλειά που τόσο έντονα στις μέρες μας αμφισβητείται (απολύσεις, πειθαρχικά, μηδενικοί διορισμοί, περιορισμός έως εξαφανίσεως των αναπληρωτών, αξιολόγηση, περικοπές μισθών κ.ά.) ταυτίζεται με το δικαίωμα των παιδιών του λαού σε μια ποιοτική κι ανταποκρινόμενη στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες μόρφωση.
Συλλόγοι Εκπ/κών Π.Ε., ΕΛΜΕ, και γονείς να οργανώσουμε άμεσα τη δράση μας για να μην περάσουν οι συγχωνεύσεις και η πολιτική της κατάργησης των εργασιακών και κοινωνικών μας δικαιωμάτων.
ΑΥΤΟΙ ήταν πάντα με τη ΔΙΑΙΡΕΣΗ (:25+) και την ΑΦΑΙΡΕΣΗ (εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων). ΕΜΕΙΣ ας επιλέξουμε τον ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟ (στη μαζικότητα, δυναμική κι αποφασιστικότητα των αγώνων) και την ΠΡΟΣΘΕΣΗ (ομορφιάς, χρώματος στη ζωή μας, των παιδιών μας, των μαθητών μας)!