ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ Προτεραιότητα του Υπουργείου Παιδείας, η ανοικοδόμηση κομματικού κράτους
Η εκπαιδευτική κοινότητα –εκπαιδευτικοί ,μαθητές και γονείς – παρακολουθεί με ανησυχία την επιτηδευμένη διαρροή σεναρίων για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς υπό τον κίνδυνο δεύτερου κύματος της πανδημίας.
Η πρόδηλη ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος σε προσωπικό όσο και αναβάθμισης των υποδομών του ώστε να ανταποκριθεί στην μορφωτική του αποστολή υπό τις νέες υγειονομικές απαιτήσεις που επιβάλλει η διαρκής απειλή δεύτερου κύματος της πανδημίας, φαίνεται πως βρίσκεται εκτός του πεδίου των κυβερνητικών σχεδιασμών.
Νομοθετικά καθιερώθηκε η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, σε αντίθεση με κάθε υγειονομική λογική. Με μια νέα ΠΝΠ, η προετοιμασία για τη νέα χρονιά εξαντλείται στην πρόβλεψη της εκ περιτροπής λειτουργία σχολείων και της επιβολής της ταυτόχρονης εξ αποστάσεως συμμετοχής.
Η μέριμνα της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ είναι άλλη. Η αποκατάσταση του κομματικού κράτους, ο απόλυτος έλεγχος του υπηρεσιακού δικτύου των στελεχών εκπαίδευσης και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
Η αιφνιδιαστική, και μετά την μόλις προ ενός μηνός παράτασης της θητείας τους, παύση των υπηρετούντων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ο διορισμός νέων δεν αποτελεί μια τυπική υπηρεσιακή πράξη. Θα υπάρξει, ως συνήθως, αόριστη και γενικόλογη αυτή τη φορά, η επίκληση κριτηρίων αξιοκρατίας, τεκμηρίων αριστείας, ευδόκιμης υπηρεσίας.
Εκείνο που ορίζει την αυστηρή πολιτική σκοπιμότητα της διαδικασίας αντικατάστασης των Διευθυντών Εκπαίδευσης δεν είναι παρά η διαγραφή κάθε στοιχείου που προσέδιδε δημοκρατικά τεκμήρια νομιμοποίησης της όλης διαδικασίας. Αυτές ακριβώς οι διαδικαστικές εγγυήσεις δημοκρατικής ταυτότητας που θεσμοθέτησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, είναι που είναι ασύμβατες με την λογική οικοδόμησης του κομματικού κράτους.
Οι υπηρετούντες Διευθυντές Εκπαίδευσης επιλέχθηκαν με βάση κριτήρια εκπαιδευτικά και υπηρεσιακά, με τη συμμετοχή αιρετών εκπαιδευτικών στα συμβούλια επιλογής και την αποφασιστικής σημασίας γνώμη του ευρύτατου εκλεκτορικού σώματος των Διευθυντών, Υποδιευθυντών και Προϊσταμένων σχολικών μονάδων. Κριτήριο αποφασιστικό δεν μπορούσε να αποτελεί η πολιτική / κομματική ταυτότητα κανενός και καμιάς.
Η διοικητική και υπηρεσιακή αποτελεσματικότητα του συστήματος ανάδειξης Διευθυντών εκπαίδευσης, δοκιμάσθηκε τα προηγούμενα χρόνια. Δοκιμάσθηκε με επιτυχία, με γενικό αποτύπωμα την αλλεπάλληλη έκπληξη της πλήρους λειτουργίας των σχολείων με την έναρξη της κάθε σχολικής χρονιάς, την εμπέδωση του τρωθέντος κλίματος δημοκρατίας, εργασιακής ασφάλειας και εκπαιδευτικής υπευθυνότητας στις σχολικές κοινότητες.
Η Δημοκρατία αποδείχθηκε αποτελεσματική, παρά τους μύθους που συκοφαντικά και εμμονικά υποστήριζε το ιερατείο του νεοφιλελευθερισμού.
Η Δημοκρατία πρέπει να εξοβελισθεί, γιατί δεν επιτρέπει την υλοποίηση σχεδίων κομματικής ιδιοτέλειας, μηχανισμών χειραγώγησης, πολιτικών εχθρότητας προς κάθε τι δημόσιο και κοινωνικό.
Αυτές τις μέρες η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ οργάνωσε τη συγκρότηση Συμβουλίου επιλογής με διορισμό όλων των μελών του και χωρίς τη συμμετοχή των αιρετών. Το κυβερνητικά ελεγχόμενο συμβούλιο με διαδικασίες express κατέθεσε τις εισηγήσεις του και επιλέχθηκαν νέοι Διευθυντές Εκπαίδευσης. Αν υπάρξει η επίκληση υπηρεσιακών λόγων για τη σπουδή της παρέμβασης αυτής, ας απαντηθεί η εξάμηνη καθυστέρηση τοποθέτησης Τομεακού Γραμματέα στο υπουργείο Παιδείας.
Μετά τη κυβερνητική θητεία του ΣΥΡΙΖΑ, η συνέχεια του κομματικού κράτους διασφαλίζεται.
Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, δεσμεύεται να πρωτοστατήσει στον διαρκή αγώνα για να κρατηθεί ζωντανή και ισχυρή η υπεύθυνη προσήλωση του κόσμου της εργασίας και της γνώσης στο αίτημα της Δημοκρατίας στη σχολική τάξη, στα γραφεία διδασκόντων, στις διοικητικές δομές μέχρι να αποτυπωθεί σε μια νέα προοδευτική διακυβέρνηση.