Σχολεία : Αλλεπάλληλες συσκέψεις ώστε να είναι όλα έτοιμα για την επάνοδο των μαθητών στα θρανία. Είμαστε έτοιμοι για δυναμικό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς με ασφάλεια, σε συνεννόηση με τους ειδικούς για τη χρήση μάσκας από τους μαθητές είπε η Ν. Κεραμέως στα Νέα. Όλες οι τελευταίες ειδήσεις στο ipaidia.gr
Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Με μάσκες οι μαθητές;
Αλλαγές με το άνοιγμα των σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου, όπως αυτές προκύπτουν από τις δύο ευρείες νομοθετικές ρυθμίσεις για τη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση αλλά και από τις υπουργικές αποφάσεις της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως.
Παρά το γεγονός ότι αργεί η έναρξη του σχολικού έτους που έχει προσδιοριστεί για τις 7 Σεπτεμβρίου, στο υπουργείο Παιδείας πραγματοποιούνται σύφμωνα με ΤΑ ΝΕΑ, αλλεπάλληλες συσκέψεις ώστε να είναι όλα έτοιμα για την επάνοδο των μαθητών στα θρανία.
Το προηγούμενο σχολικό έτος σημαδεύτηκε από την πανδημία του κοροναϊού, με τους μαθητές να βιώνουν πρωτόγνωρες καταστάσεις και για αρκετό διάστημα να μένουν εκτός σχολικών μονάδων.
Στο υπουργείο Παιδείας εξετάζουν όλα τα σενάρια ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς που θα ξεκινήσει κατά μία εβδομάδα νωρίτερα. Στο «τραπέζι» έχει πέσει ακόμη και η χρήση μάσκας από τους μαθητές, ωστόσο ακόμη δεν έχει υπάρξει καμία απόφαση καθώς όλα θα εξαρτηθούν από την εξέλιξη της πανδημίας.
Ένα από τα δύο πιθανά σενάρια, είναι να επιστρέψουν κανονικά οι μαθητές στα σχολεία ενώ το δεύτερο αφορά τα εκ περιτροπής μαθήματα (μέρα παρά μέρα) όπως είχε γίνει το τελευταίο διάστημα της σχολικής χρονιάς που ολοκληρώθηκε.
Όπως ανέφερε το MEGA, στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι τοποθετήσεις και οι μετακινήσεις των εκπαιδευτικών έως τις 14 Αυγούστου ενώ όπως έγινε γνωστό εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για να λειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία.
Πάντως νωρίτερα, ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ μιλώντας στο MEGA αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων, υποστηρίζοντας ότι θα ήταν προτιμότερα να ξεκινήσουν μετά την 7η Σεπτεμβρίου.
Στα σχολεία αναφέρθηκε από την πλευρά του και ο λοιμωξιολόγος Νίκος Σύψας υπογραμμίζοντας ότι είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για τις όποιες αποφάσεις.
«Θα αποφασίσουμε το τελευταίο 10ήμερο του Αυγούστου. Θα ανοίξουν ούτως ή άλλως, αλλά το πώς, δεν το γνωρίζουμε ακόμη» είπε μιλώντας στο Open.
Παεάλληλα από φέτος σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση εισάγονται:
Σύψας για άνοιγμα σχολείων: Πώς θα είναι η επιστροφή στις σχολικές αίθουσες τη νέα χρονιά;
Προσλήψεις αναπληρωτών 2020 – Α Φάση 20.000 αναπληρωτές – Χρονοδιάγραμμα
Η πιλοτική ενασχόληση των μαθητών του νηπιαγωγείου με την αγγλική γλώσσα μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων.
Η ενίσχυση της διδασκαλίας γνωστικών αντικειμένων όπως η πληροφορική, τα κλασικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες.
Η διεύρυνση των μεθόδων αποτίμησης προόδου των μαθητών μέσω ερευνητικών εργασιών και αύξησης των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων.
Η θεσμοθέτηση της τράπεζας θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στο Λύκειο με άμεση εφαρμογή στην Α’ Λυκείου.
Το «κόντρα» μάθημα στη Γ’ Λυκείου με στόχο την ευρύτερη καλλιέργεια των μαθητών και την ενίσχυση της γενικής παιδείας.
Ο εξορθολογισμός της διαδικασίας προαγωγής και απόλυσης μαθητών. Στο Γυμνάσιο ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής όταν έχει σε κάθε μάθημα βαθμό ετήσιας απόδοσης τουλάχιστον 10 ή γενικό μέσο όρο 13.
Πιλοτικά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι νέες θεματικές που θα διδάσκονται στα σχολεία ώστε να ενισχυθεί με τρόπο συνεκτικό η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης, όπως ο εθελοντισμός, η ρομποτική, ο σεβασμός στον άλλο και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, η περιβαλλοντική συνείδηση.
Ενα διευρυμένο δίκτυο πρότυπων και πειραματικών σχολείων, διακριτών μεταξύ τους, με νέο, αναβαθμισμένο ρόλο, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών στη δημόσια εκπαίδευση.
Η εμπέδωση ενός ασφαλέστερου σχολικού περιβάλλοντος, με τη θεσμοθέτηση του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, εκπαιδευτικού που αναλαμβάνει την παροχή συμβουλών και παιδαγωγικής υποστήριξης προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς / κηδεμόνες, με στόχο τη διαχείριση ειδικών καταστάσεων, όπως κρούσματα ενδοσχολικής βίας.
Απλουστευμένο πλαίσιο σχολικών εκδρομών, με λιγότερη γραφειοκρατία και περισσότερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.
Πληρέστερη και ταχύτερη στελέχωση των σχολικών μονάδων
Η ηγεσία του υπουργείου μοριοδοτεί από φέτος με διπλά μόρια όσους θα θητεύσουν σε δυσπρόσιτες περιοχές, ενώ προβλέφθηκαν και κυρώσεις για όσους αρνηθούν τοποθετήσεις που οι ίδιοι έχουν επιλέξει, ώστε να εξασφαλίσουμε την καλύτερη δυνατή στελέχωση. Επιπλέον, δρομολογούνται οι διαδικασίες στελέχωσης των σχολικών μονάδων νωρίτερα φέτος, με στόχο οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν μέσα στον Αύγουστο για τις τοποθετήσεις τους. Σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ προχώρησαν οι μόνιμοι διορισμοί, με τους διοριζομένους στην ειδική αγωγή να επιλέγουν τις τοποθετήσεις τους αυτή την εβδομάδα.
Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (εσωτερική και εξωτερική, από στελέχη εκπαίδευσης, την Αρχή για τη Διασφάλιση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και ακολουθεί στη συνέχεια η αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών.
Στα ιδιωτικά σχολεία, μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας και της ευελιξίας όσον αφορά την οργάνωση και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
Τα σενάρια για το άνοιγμα των σχολείων
Ως προς τα μέτρα προστασίας και πρόληψης από τον κοροναϊό, κατόπιν συζήτησης της ηγεσίας του υπουργείου με τους ειδικούς, δύο είναι τα πιθανότερα σενάρια: το επικρατέστερο – σύμφωνα με την κατεύθυνση της επιτροπής των ειδικών και με βάση τα τωρινά επιδημιολογικά δεδομένα αλλά και τις διεθνείς μελέτες, που δείχνουν ότι τα παιδιά ασθενούν λιγότερο και δεν μεταδίδουν εύκολα τον ιό – είναι να λειτουργήσουν κανονικά τα σχολεία και να πηγαίνουν όλοι οι μαθητές καθημερινά, πάντοτε με μέτρα προστασίας και πρόληψης.
Το δεύτερο είναι οι μαθητές να πηγαίνουν στα σχολεία εκ περιτροπής. Τα επιδημιολογικά δεδομένα αναδιαμορφώνονται διαρκώς, γι’ αυτό και τα σενάρια θα επανεξεταστούν μεταξύ των εκπροσώπων του υπουργείου Παιδείας, των ειδικών του ΕΟΔΥ και του υπουργείου Υγείας και θα ληφθούν οι αποφάσεις προς τα τέλη Αυγούστου.
Μιλώντας στα «ΝΕΑ», η υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε σχετικά: «Η φετινή χρονιά ήταν πρωτόγνωρη, ωστόσο καταφέραμε αρκετά και δρομολογούμε ακόμη περισσότερα. Στόχος μας, η συνολική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης για τα παιδιά μας, που αποτελούν το παρόν και το μέλλον της χώρας.
Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, ως τότε παρακολουθούμε τα επιδημιολογικά δεδομένα και είμαστε σε τακτική επαφή και συνεννόηση με τους ειδικούς, ώστε να λάβουμε τον Αύγουστο, βάσει των τότε υγειονομικών εξελίξεων, τις βέλτιστες αποφάσεις για το νέο ξεκίνημα. Τους σχεδόν δύο μήνες επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών εντοπίστηκαν μόλις τρία κρούσματα σε 14.500 σχολικές μονάδες. Εφόσον εντοπιστούν κρούσματα από Σεπτέμβριο στα σχολεία, θα ακολουθήσουμε και πάλι τις οδηγίες των ειδικών, όπως πάντα. Παρά τις δύσκολες φετινές συνθήκες, είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι για ένα δυναμικό ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς».
Με πληροφορίες από ΤΑ ΝΕΑ
Κεραμέως – Άνοιγμα σχολείων: Τα σενάρια