ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΑΙΡΕΤΩΝ ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ των Αιρετών στο ΑΠΥΣΔΕ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ, Πάνου Ντούλα (τακτικού), ΠΕ06,

Σπύρου Σβερκούνου (αναπληρωματικού), ΠΕ04.01. Ολοκληρώθηκαν χτες οι συνεδριάσεις της χρονιάς 2019-20. Στα τελευταία Συμβούλια αποφασίστηκαν τα εξής:

1. Β’ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ. Εξετάστηκαν οι αιτήσεις για Β’ Ειδικότητα τριών συναδέλφων και εγκρίθηκαν ομόφωνα. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, επαναλάβαμε το αίτημά μας να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο και να αναγνωρίζονται τα Μεταπτυχιακά – Διδακτορικά της Β’ Ειδικότητας.

2. ΑΔΕΙΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ. Εξετάστηκαν οι αιτήσεις τριών συναδέλφων (ΠΕ02, ΠΕ20, ΠΕ87) για άδεια ιδιωτικού έργου συναδέλφων και εγκρίθηκαν ομόφωνα.

3. ΑΔΕΙΑ ΥΠ.ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Εξετάστηκε η αίτηση για άδεια υπηρεσιακής εκπαίδευσης για περιορισμένο χρονικό διάστημα (λίγων ημερών) και δόθηκε ομόφωνα σε συνάδελφο. Θέσαμε το ζήτημα της χορήγησης πιστώσεων ώστε να ξεκινήσουν να χορηγούνται πάλι άδειες υπηρεσιακής εκπαίδευσης μεγαλύτερης διάρκειας όπως γινόταν πριν το Μνημόνιο.

4. ΑΔΕΙΕΣ ΑΝΕΥ ΑΠΟΔΟΧΩΝ. Εξετάστηκαν οχτώ αιτήσεις συναδέλφων από τις ΔΙΔΕ της Πελοποννήσου, ειδικοτήτων ΠΕ02, ΠΕ04, ΠΕ06, ΠΕ06, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ86.

5. ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ. Εξετάστηκε η αίτηση παραίτησης συναδέλφου Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών Θεμάτων από τη θέση ευθύνης του και εγκρίθηκε ομόφωνα.

6. ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ ΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ. Στην ασφυκτική προθεσμία που δόθηκε (τρεις ημέρες) έγιναν αιτήσεις για τρεις δομές στην Πελοπόννησο: Πόρτο Χέλι Αργολίδας, Σπάρτη Λακωνίας, Άγιοι Θεόδωροι Κορινθίας (της Τρίπολης δεν λειτούργησε φέτος). Για το Πόρτο Χέλι υπήρχε μία αίτηση, για τη Σπάρτη δύο αιτήσεις και για τους Αγ.Θεοδώρους τρεις αιτήσεις. Στο συγκεκριμένο ζήτημα τονίσαμε την ανάγκη να ισχύουν μετρήσιμα, ουσιαστικά και σχετικά κριτήρια στην επιλογή στελεχών για αυτές τις δομές (πχ προϋπηρεσία ή/και σπουδές σε εκπαίδευση προσφύγων).

Χρειάζεται να ενισχυθεί ουσιαστικά η εκπαίδευση παιδιών προσφύγων και μεταναστών με στόχο την ομαλή και πλήρη ένταξή τους στο σχολικό σύστημα: κανένα παιδί ανεξαρτήτως καταγωγής δεν πρέπει να μείνει χωρίς εκπαίδευση. Τέλος, με νεότερο έγγραφο με ημερομηνία 29/07 και με προθεσμία μέχρι 03/08 καλούνται οι συνάδελφοι να υποβάλλουν αίτηση απόσπασης για τη νέα θέση του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων στο στρατόπεδο «Καλογερογιαννάκη» του Δήμου Κορινθίων για το 2020-21. Το ΑΠΥΣΔΕ θα συνεδριάσει την ερχόμενη βδομάδα για να υποβάλει την πρότασή του προς το Υπουργείο και θα ενημερώσουμε σχετικά.

7. ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΣΕ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ. Εξετάστηκαν οι αιτήσεις αποσπάσεων για τις υπηρεσίες της ΠΔΕ και των ΔΔΕ της Πελοποννήσου. Υπήρξαν 34 αιτήσεις που εγκρίθηκαν από το Συμβούλιο όλες ομόφωνα αλλά δυστυχώς το Υπουργείο δεν τις ικανοποίησε όλες: 2/2 για ΔΔΕ Αργολίδας, 4/5 για Αρκαδία, 3/4 για Κορινθία, 4/6 για Λακωνία, 3/6 για Μεσσηνία, 8/9 για ΠΔΕ Πελοποννήσου, 1/1 για ΚΕΣΥ Κορινθίας, 1/1 για Δομή Αγ.Θεοδώρων και 1 για ΔΥΕΠ Αρκαδίας που απορρίφθηκε από το Συμβούλιο για τυπικούς λόγους (δεν υπάρχει πια αυτή η δομή). Ζητήσαμε να υπάρχει μοριοποίηση των κριτηρίων (όπως στις αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ) και να ικανοποιηθούν από το Υπουργείο Παιδείας όλες ώστε να στελεχωθούν επαρκώς οι διοικητικές υπηρεσίες.

Είναι θετικό το γεγονός, όμως, ότι πριν από λίγες ημέρες το Υπουργείο έκανε αποδεκτή την πρότασή μας να μπορούν να μεταταχθούν σε διοικητικές θέσεις του Υπουργείου Παιδείας (πχ γραμματείες σχολείων, ΔΙΔΕ, κ.ά.) συνάδελφοι με σοβαρά ιατρικά προβλήματα. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει πολλαπλώς ευεργετικά, και εργασιακά/ιατρικά για τους συναδέλφους (ιδίως ενόψει κορωνοϊού) και διοικητικά για τα σχολεία στα οποία το συνεχώς αυξανόμενο διοικητικό φορτίο το επωμίζονται Διευθυντές-Υποδιευθυντές και Σύλλογοι Διδασκόντων. Στο τελευταίο Συμβούλιο της 27ης Ιούλη εξετάστηκαν επίσης κι εγκρίθηκαν τρεις αιτήσεις συναδέλφων για απόσπαση σε διοικητική θέση για σοβαρούς λόγους υγείας.

8. ΚΠΕ – Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Εξετάστηκε αίτηση ανάκλησης απόσπασης συναδέλφισσας σε ΚΠΕ και εγκρίθηκε ομόφωνα. Θέσαμε το ζήτημα της στελέχωσης των ΚΠΕ, μετά την περσινή αναστολή της διαδικασίας για ΚΕΑ. Σε πολλές περιπτώσεις έχει εξαντληθεί ο Πίνακας και πρέπει -επιτέλους- να βγει συμπληρωματική πρόσκληση ώστε τα ΚΠΕ να λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

9. ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΓΕΛ-ΕΠΑΛ. Θέσαμε, εκτός ημερήσιας διάταξης, το ζήτημα της έγκρισης όλων των ολιγομελών τμημάτων στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της Πελοποννήσου. Υπενθυμίσαμε την περσινή έγκριση των περισσότερων τμημάτων η οποία ήρθε καθυστερημένα και προκάλεσε αρκετά προβλήματα λειτουργίας στα σχολεία τον Σεπτέμβρη. Οι φετινές ασφυκτικές προθεσμίες, ιδίως στα ΕΠΑΛ όπου όλα γίνονται μες στο καλοκαίρι, με σχολεία άδεια λόγω κορωνοϊού και του μέτρου του Υπουργείου για «απαλλαγή μαθητή με υπεύθυνη δήλωση» επιβάλλουν να εγκριθούν τα τμήματα τον Σεπτέμβρη, μετά τις εκατοντάδες εγγραφές που θα γίνουν τότε.

10. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ. Θέσαμε, πάλι, το ζήτημα του εξοπλισμού των σχολικών μονάδων με παλαιότερο κονδύλι που έχει εγκριθεί και ξεπερνά το 1 εκατομμύριο ευρώ. Δυστυχώς, δεν υπάρχουν νεότερα ούτε λάβαμε κάποια πιο σαφή απάντηση για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του προγράμματος.

Συνάδελφοι-ισσες,

Η Κυβέρνηση της ΝΔ, εκμεταλλευόμενη τη συγκυρία, προσπαθεί να περάσει μια σκληρή νεοφιλελεύθερη ατζέντα: μετά την κατάργηση Ασύλου και την εξίσωση πτυχίων κολεγίων με ΑΕΙ, προχώρησε στην ψήφιση Νόμων με τους οποίους επαναφέρει τον Επιθεωρητισμό («Αξιολόγηση»), ενισχύει τους μηχανισμούς ελέγχου («κάμερες»), αυξάνει αριθμό μαθητών ανά τμήμα στην Πρωτοβάθμια, εξαερώνει ολόκληρες ειδικότητες από το Λύκειο, εμπορευματοποιεί πλήρως την ιδιωτική εκπαίδευση τσακίζοντας τους συναδέλφους εκεί εργασιακά, εντατικοποιεί και αριστοκρατικοποιεί το σχολείο («Τράπεζα Θεμάτων», «Πρότυπα»), επιστρέφει σε αναχρονιστικές παιδαγωγικές μεθόδους («αναγραφή διαγωγής») και αναγορεύει την Καταστολή σε ύψιστη αξία, με τη βοήθεια του πάντα πρόθυμου ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ («νόμος για απαγόρευση διαδηλώσεων»).

Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη – Νέας Δημοκρατίας δεν έχει καμιά σχέση με «Αριστεία» και «Αξιοκρατία». Αυτές είναι απλά εύηχες λέξεις για να κρύψουν τη βαθιά πελατειακή κι ιδιοκτησιακή του Κράτους λογική της. Την ώρα που στο πρώτο εξάμηνο του 2020 έχει καταφέρει να εφαρμόζει Μνημόνιο αλλά να οδηγήσει τον Προϋπολογισμό σε τρύπα 6 δις ευρώ (!!) με τεράστια ανεργία κι ύφεση, δίνει δεκάδες εκατομμύρια στα ιδιωτικά ΙΕΚ-ΚΕΚ-κ.ά., κάνει δωράκια στους σχολάρχες, φοροαπαλλάσσει τους πλούσιους, αυξάνει κι άλλο τους μετακλητούς, διαλύει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς τύπου Επιθεώρησης Εργασίας, κ.ά.

Πιο πρόσφατο κρούσμα η κατάθεση αιφνιδιαστικής τροπολογίας για λήξη της θητείας των νυν Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και ουσιαστικά διορισμός νέων προσωρινών ΔΙΔΕ χωρίς τη γνώμη του κλάδου ή μοριοδότηση (!) ή την παρουσία αιρετών ακόμη και με απλό δικαίωμα λόγου (!!), από ένα «δοτό» διορισμένο κεντρικό Συμβούλιο και χωρίς ουσιαστικά Κρίσεις (αφού η Κυβέρνηση φρόντισε να αφήσει έναν ολόκληρο χρόνο τους ΔΙΔΕ με παράταση θητείας). Η απόφαση συνιστά χτύπημα όχι μόνο σε ένα στοιχειώδες κεκτημένο των προηγούμενων ετών αλλά και στο Κράτος Δικαίου, γυρίζοντάς μας πίσω σε σκοτεινές εποχές. Αυτή είναι η «Αξιολόγηση» που ετοιμάζουν! Των «ημέτερων» και των «δικών μας παιδιών»! Να μην έχει κανείς αυταπάτες!

Να μην εφαρμοστούν οι αντιδραστικοί Νόμοι Κεραμέως για Αξιολόγηση – Τράπεζα Θεμάτων – Κάμερες!

Έγκριση όλων των ολιγομελών!

Διαφάνεια στα Συμβούλια!

Να αποσύρει την ντροπιαστική τροπολογία του για τους ΔΙΔΕ το Υπουργείο και η Κυβέρνηση ΝΔ που βλέπει το Κράτος ως λάφυρο!