Το Υπουργείο Παιδείας, ανακοίνωσε στις 15 Ιουλίου, το σπουδαίο «μεταρρυθμιστικό» έργο που έγινε στον ένα χρόνο διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ! Οι «μεταρρυθμίσεις» αποτέλεσαν βασικό στοιχείο της πολιτικής της ΝΔ τόσο ως αντιπολίτευσης όσο και ως κυβέρνησης, εδώ και ένα χρόνο!
Νεκτάριος Κορδής Αιρετό μέλος του ΚΥΣΔΕ με τις ΣΥΝ.Ε.Κ.
Μόνο που τις έχουμε δει να οδηγούν στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων και την κλιμακούμενη προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της Παιδείας, της Υγείας, της Κοινωνικής Ασφάλισης!
Για να δούμε λοιπόν τις «μεταρρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας σε 10 βήματα»:
1.Πόσο μεταρρυθμιστικό είναι η αύξηση των μαθητών ανά τάξη στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό και η διατήρηση των ορίων στη Δευτεροβάθμια που φτάνει και τους 27 μαθητές; Αναλογίζεται κανείς τις παιδαγωγικές επιπτώσεις στη μόρφωση των μαθητών/τριων μας αλλά και τις χιλιάδες θέσεις εργασίας που θα χαθούν με τη «μεταρρύθμιση» αυτή;
2.Είναι «μεταρρύθμιση» η διάλυση κάθε ίχνους εργασιακού δικαιώματος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και η μετατροπή τους σε εθελοντές παροχής κάθε είδους υπηρεσιών σε ένα ιδιωτικό σχολείο “super market”;
3..Αλήθεια πότε ολοκληρώθηκαν οι 4500 διορισμοί στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση; Οι 3.549 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη διοριστεί και δε το γνωρίζουν; Πότε ολοκληρώθηκαν οι προσωρινοί πίνακες για τους 126.000 εκπαιδευτικούς της 2ΓΕ του ΑΣΕΠ όταν τα τελευταία αρχεία έφυγαν από το Υπουργείο μόλις την προηγούμενη εβδομάδα; Μήπως ανακοινώθηκαν οι πίνακες και δεν το κατάλαβε κανείς;
4.Την ώρα που η κ. Κεραμέως μιλά για ένα ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον «χωρίς βία και αποκλεισμό, για όλους», δε δίστασε να αναστείλει τη λειτουργία των 65 Διετών Προγραμμάτων Σπουδών σε 14 Πανεπιστήμια για 1500 αποφοίτους των ΕΠΑΛ ανά έτος! Και αυτό το ακραία ταξικό μέτρο είναι μεταρρύθμιση και όχι αποκλεισμός;
5.Μια σπουδαία μεταρρύθμιση είναι: «τα πιο ευέλικτα, πιο αυτόνομα και πιο δημιουργικά Δημοτικά-Γυμνάσια και Λύκεια»! Πίσω από ωραία λόγια κρύβεται φυσικά ο ξεκάθαρος –νεοφιλελεύθερος- στόχος της μετάλλαξης της δημόσιας εκπαίδευσης από προσβάσιμο σε όλους κοινωνικό αγαθό, σε αγοραίο είδος που θα διαμορφώνεται και θα εξαρτάται από την αγορά και τα επιχειρηματικά συμφέροντα!
6.Πόσο μεταρρυθμιστικό είναι να προβάλλεις «τις εναλλακτικές/συνθετικές εργασίες ως συμπληρωματικό ή εναλλακτικό τρόπο αξιολόγησης» την ώρα που η ερευνητική εργασία απουσιάζει από τα νέα ωρολόγια προγράμματα; Η Κυβέρνηση της ΝΔ οραματίζεται ένα αποστεωμένο από κάθε έννοια έρευνας, τέχνης και κοινωνικών επιστημών σχολείο, που θα αποτελεί ένα ασφυκτικό εξεταστικό κέντρο, προθάλαμο των Πανεπιστημίων!
7.Η αναγραφή της διαγωγής των μαθητών και μαθητριών μας στους τίτλους σπουδών που κατακρίθηκε από όλους ως αντιπαιδαγωγικό μέτρο και η επαναφορά της «τράπεζας Θεμάτων» στο Λύκειο που αύξησε δραματικά τον αριθμό των παραπεμπόμενων μαθητών και τη μαθητική διαρροή εντάσσονται στις μεγάλες μεταρρυθμίσεις;
8.Η δυνατότητα στους αποφοίτους ιδιωτικών κολλεγίων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, να αναγνωρίζονται ισότιμα των ελληνικών ΑΕΙ, όχι μόνο εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά ακόμα και αν διαθέτουν αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων πόσο σπουδαία μεταρρύθμιση είναι;
9. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι μια «πρόκληση που έγινε ευκαιρία» για το υπουργείο! Παρά τις απίστευτες συκοφαντικές επιθέσεις οι εκπαιδευτικοί στηρίξαμε με πολύ σκληρή προσπάθεια και με όποια μέσα διαθέταμε τη διαδικασία αυτή μετά την αναστολή λειτουργίας των σχολείων! Ελπίζουμε η «ευκαιρία» αυτή να μην είναι –στα πλαίσια της εξοικονόμησης πόρων- η χρήση της σε μαθητές δυσπρόσιτων περιοχών αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών!
10.Και τέλος πίσω από τη μεγάλη μεταρρύθμιση που θα αναβαθμίσει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση δε διαφαίνεται καθαρά η πρόθεση παράδοσής της στην ιδιωτική χρηματοδότηση και η εργαλειοποίηση της γνώσης με μοναδικό σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς εργασίας και όχι τη μόρφωση των μαθητών/-τριών μας;
Απέναντι στις «μεταρρυθμίσεις» αυτές που θα συνεχιστούν με αμείωτη ένταση από την Κυβέρνηση ΝΔ μια είναι η απάντηση: αγώνας για την οικοδόμηση ενός εκπαιδευτικού συστήματος δημόσιου, δωρεάν και δημοκρατικού, ενός πραγματικά ποιοτικού σχολείου που θα προσφέρει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά και θα παραμένει ανοιχτό στις ανάγκες όλων των μαθητών/τριών του και της κοινωνίας!