Σοβαρές καταγγελίες για τον τρόπο εξέτασης συγκεκριμένων μαθημάτων στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κάνει η «Αυτόνομη Συνέλευση». Οι φοιτητές υποστηρίζουν ότι από την αρχή της εξεταστικής που γίνεται ηλεκτρονικά κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν αυθαιρεσίες και παράλογες απαιτήσεις πολλών καθηγητών.
Τα πιο χαρακτηριστικά είναι αυτά που αφορούν στην Ιατρική και έλαβαν χώρα μέσα σε διάστημα λίγων ημερών.
Το ένα, σύμφωνα με την καταγγελία αφορά στο μάθημα Φαρμακολογία ΙΙ.
Εκεί, η υπεύθυνη καθηγήτρια του μαθήματος και διευθύντρια του εργαστηρίου Φαρμακολογίας της Ιατρικής, φρόντισε να ενημερώσει τους φοιτητές ότι θα υποβληθούν σε μία εξέταση υπό απάνθρωπες, εξοντωτικές συνθήκες που προδιαθέτουν σε μαζικό “κόψιμο”, σύμφωνα με το epiruspost.gr.
Συγκεκριμένα, η εξέταση θα περιελάμβανε 50 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής και σωστού/λάθους, οι οποίες θα έπρεπε να απαντηθούν σε χρόνο 25 λεπτών! (30 δευτερόλεπτα ανά ερώτηση!).
Σαν να μην έφτανε αυτό, οι μισές από τις ερωτήσεις αυτές θα είχαν ΚΑΙ αρνητική βαθμολόγηση, ώστε να είναι βέβαιο πως δεν θα υπάρξει ούτε ένας φοιτητής που θα περάσει το μάθημα.
Το εξωφρενικότερο όλων, όμως, είναι ότι απαίτησε οι φοιτητές να δείξουν, αν τους ζητηθεί, με την κάμερα το εσωτερικό του σπιτιού τους, ώστε να βεβαιωθεί ότι δεν έχουν κοντά τους σημειώσεις ή κάποιον να τους βοηθάει, αδιαφορώντας για την κατάφωρη καταπάτηση θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων που προκύπτει από την απαίτηση αυτή.
Έφτασε μάλιστα σε σημείο να απειλήσει με αποβολή από την εξέταση οποιουδήποτε δικαίως αρνηθεί να παραβιαστεί κατά αυτόν τον τρόπο η ιδιωτικότητά του!
Σε απαίτηση των φοιτητών του έτους για ανθρώπινες συνθήκες εξέτασης και σεβασμό του κόπου, αλλά και των δικαιωμάτων τους, η μοναδική “παραχώρηση” που έκανε ήταν να προσθέσει πέντε (5!) λεπτά στον χρόνο εξέτασης και δεν δέχθηκε καμία απολύτως άλλη αλλαγή.
Αδιαφόρησε ακόμα και όταν της μεταφέρθηκε ότι μεγάλος αριθμός φοιτητών, πιεσμένοι από την εξοντωτική αυτή διαδικασία εξέτασης, προτίμησαν να διακόψουν το διάβασμα της Φαρμακολογίας και να αφήσουν το μάθημα, καταλαβαίνοντας ότι υπό αυτές τις συνθήκες, όσο καλά και να έχουν διαβάσει είναι σχεδόν αδύνατο να το περάσουν. Μάλιστα, αρνήθηκε να κατανοήσει την κατάσταση και δήλωσε πως η εξέταση θα πραγματοποιηθεί μόνο με αυτούς τους όρους, χωρίς την παραμικρή αλλαγή, ειδάλλως θα ακυρωθεί τελείως και θα μεταφερθεί τον Σεπτέμβρη.
Η συγκεκριμένη καθηγήτρια, λοιπόν, αδιαφόρησε πλήρως για τον κόπο των φοιτητών, για τα θεμελιώδη δικαιώματά τους, για την φυσική και ψυχολογική εξόντωσή τους με αυτές τις διαδικασίες σε ήδη δύσκολες συνθήκες, για τον προγραμματισμό και την οικονομική τους κατάσταση μιλώντας για αναβολή της εξεταστικής, ενώ υποτίμησε και τη νοημοσύνη τους δίνοντας “δωράκια” των 5 λεπτών έξτρα! Με λίγα λόγια, έθεσε το δίλημμα “μαζικό κόψιμο ή ακύρωση της εξέτασης”, αδυνατώντας να δείξει έστω και ελάχιστη κατανόηση.
Όπως αναφέρει η Αυτόνομη Συνέλευση η συγκεκριμένη έδρα, έχει πολλές φορές από την αρχή του εξαμήνου, αρνηθεί να δώσει ένα σύντομο βιβλίο Φαρμακολογίας που δινόταν κάθε χρόνο στους φοιτητές από το εργαστήριο, παρόλο που πολλοί είχαν τονίσει πως δεν είχαν το επίσημο σύγγραμμα του μαθήματος λόγω της καραντίνας και των καθυστερήσεων στη διανομή συγγραμμάτων.
Μάλιστα, ενώ το συνοπτικό αυτό βιβλίο υπήρχε ήδη στην πλατφόρμα ecourse, οι καθηγητές φρόντισαν να το κατεβάσουν!
Ύλη του μαθήματος δεν ανακοινώθηκε ποτέ, ενώ οι διαλέξεις και τα εργαστήρια καθυστέρησαν τόσο πολύ να ξεκινήσουν, που τελικά ολοκληρώθηκαν ελάχιστες μέρες πριν ξεκινήσει η εξεταστική! Ταυτόχρονα, στο μάθημα Κλινική Φαρμακολογία, ένα επιλεγόμενο της ίδιας έδρας, επιβλήθηκε αναβολή της εξέτασης για τον Σεπτέμβρη, γιατί οι καθηγητές αρνούνταν να την πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά, αδιαφορώντας για το αν κάποιοι φοιτητές είναι στα τελευταία έτη της σχολής και θέλουν να την τελειώσουν, χωρίς να έχουν επιπλέον παρά τη θέλησή τους ένα ακόμη μάθημα για τον Σεπτέμβρη.
Το δεύτερο περιστατικό αφορά στην εξέταση του μαθήματος Παθοφυσιολογία ΙΙ στις 29/6, ο καθηγητής και υπεύθυνος του συγκεκριμένου μαθήματος αποφάσισε να απειλήσει ευθέως φοιτητές με αποκλεισμό όχι μόνο από μία, αλλά από δύο εξεταστικές περιόδους! Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι όσοι φοιτητές δεν έχουν δηλώσει την επιθυμία συμμετοχής στην εξέταση (μία άτυπη δήλωση που επιβάλλουν κάποιες μόνο έδρες, επιπλέον της επίσημης δήλωσης των μαθημάτων) θα πρέπει να αποχωρήσουν από την εξέταση, ειδάλλως θα μηδενιστούν και επιπλέον -αυθαίρετα- για αυτή τους τη συμπεριφορά θα τιμωρηθούν με αποκλεισμό και από την επαναληπτική εξέταση του μαθήματος στην εξεταστική του Σεπτεμβρίου!
Στις διαμαρτυρίες των φοιτητών ότι αυτό είναι μία τελείως αυθαίρετη, υπερβολική απόφαση και μάλιστα ευθεία απειλή, ο καθηγητής δεν δίστασε να το παραδεχθεί, λέγοντας επί λέξει ότι “είναι μια απειλή που δεν θα μείνει μόνο στα λόγια, αλλά μια απειλή που θα γίνει και πράξη”.
Μάλιστα, στην επισήμανση ότι υπάρχουν φοιτητές που θέλουν για οικονομικούς και προσωπικούς λόγους να πάρουν πτυχίο και να ξενοικιάσουν, και τους οποίους θα επιβαρύνει πολύ να μείνουν στα Γιάννενα εξαιτίας αυτού του διπλού αποκλεισμού από εξετάσεις, απάντησε ότι “αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να είναι πιο υπεύθυνοι”, παίρνοντας έτσι ελαφρά τη καρδία το οικονομικό πρόβλημα που θα προκαλέσει στις οικογένειές τους σε τόσο δύσκολες συνθήκες, καθώς και στον προσωπικό τους προγραμματισμό, για κάτι μάλιστα τόσο απλό όσο μια άτυπη δήλωση.
Η δικαιολογία του για όλη αυτή την απαράδεκτη συμπεριφορά, ήταν ότι έπρεπε να ξέρει ακριβώς τον αριθμό των φοιτητών που θα συμμετείχαν για να μην πέσει το σύστημα, δήλωση τελείως υποκριτική, καθώς πέραν του ότι τα αδήλωτα άτομα σε κάθε εξέταση, αν υπάρχουν είναι συνήθως ελάχιστα, είχε ενημερωθεί μέρες πριν από τους ίδιους τους φοιτητές ότι η πλατφόρμα στην οποία είχε επιλέξει να πραγματοποιήσει την εξέταση δεν είναι αξιόπιστη και καταρρέει, και προφανώς δεν είχε κάνει τίποτα για να λύσει το ζήτημα αυτό, επιλέγοντας π.χ. μια άλλη πλατφόρμα.
«Τι συμβαίνει, λοιπόν, τελικά στην Ιατρική Ιωαννίνων, καθώς και σε όλες τις άλλες σχολές στην πόλη μας, αλλά και ανά την Ελλάδα; Είναι εμφανές πως τα περιστατικά αυτά δεν προκύπτουν τυχαία, ούτε και είναι μεμονωμένα. Αντιθέτως, αποτελούν ευθεία συνέπεια της θέσης εξουσίας που κατέχουν οι καθηγητές απέναντι σε εμάς, την οποία βέβαια γνωρίζουν και πολλοί φροντίζουν να εκμεταλλεύονται. Θέση που τους δίνει την αίσθηση ότι βρίσκονται στο απυρόβλητο. Ότι μπορούν να μας υποβάλλουν σε εξοντωτικές διαδικασίες χωρίς πρόβλημα, να παίρνουν με περισσή άνεση αποφάσεις για εμάς χωρίς εμάς, να αποφασίζουν για τις σπουδές μας ό,τι επιθυμούν αδιαφορώντας για τις συνέπειες σε εμάς, να μας απειλούν και να μην “κουνιέται φύλλο”.
Η αίσθηση του απυρόβλητου αυτή, όμως, είναι μονάχα μια ψευδαίσθηση. Γιατί ο καθένας και η καθεμία μόνος του πράγματι, ίσως να μην μπορεί να κάνει τίποτα. Συλλογικά όμως, η δύναμή μας είναι μεγαλύτερη και έχουμε για όπλο τους αγώνες μας, αλλά και τη δημοσιότητα που τόσο φοβούνται και το ξέρουμε», τονίζεται στην ανακοίνωση.