Σε μία διαφορετική, πραγματικά παγκόσμια, τηλεδιάσκεψη, που είχε στον πυρήνα της τα Ελληνόπουλα σε ολόκληρο τον πλανήτη αλλά και παιδιά διαφορετικών εθνικοτήτων που μαθαίνουν ελληνικά, συμμετείχε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Σε κλίμα συγκίνησης, ο κ. Μητσοτάκης συνομίλησε χθες με μαθητές και δασκάλους από 16 σχολεία που βρίσκονται σε κάθε γωνιά του κόσμου: Από το Μπουένος Άιρες της Αργεντινής έως το Λος Άντζελες των ΗΠΑ και το Βανκούβερ του Καναδά, και από την Ευρώπη και τα κοντινά μας Βαλκάνια έως την Κινσάσα του Κονγκό και τη μακρινή Αυστραλία. Η τηλεδιάσκεψη σφράγισε με αυτόν τον τρόπο την επιτυχία που σημειώνει η ψηφιακή πλατφόρμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας «staellinika.com», η οποία αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, της ελληνικής μυθολογίας και του ελληνικού πολιτισμού.
Η πλατφόρμα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser του Καναδά και δημιουργήθηκε με αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος και ο διευθυντής του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στο Πανεπιστήμιο Simon Fraser, Δημήτρης Κράλλης.
Ο πρωθυπουργός, αφού εξέφρασε τη στήριξή του στην πολύ σπουδαία πρωτοβουλία του υφυπουργείου, της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, του υφυπουργού, αλλά και της έδρας Ελληνικών Σπουδών στο Simon Fraser University, η οποία δημιουργήθηκε με τη χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, ανέφερε: «Κάποιοι που παρευρίσκονται σε αυτήν την τηλεδιάσκεψη ίσως να θυμούνται την επίσκεψή μου στο Simon Fraser University, πρέπει να ήταν κ. Κράλλη πριν από οκτώ χρόνια, εάν θυμάμαι καλά, που είχα επισκεφτεί την έδρα και (ήταν εκεί) ένας σπουδαίος άνθρωπος -δυστυχώς δεν είναι μαζί μας σήμερα- που έβαλε και αυτός τη δική του σφραγίδα για να τρέξει αυτό το project. Είναι πάρα πολύ σημαντικό για μένα σεβασμιώτατε να μπορούμε να έχουμε ένα εργαλείο εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, το οποίο χρησιμοποιεί το διαδίκτυο, έχει δηλαδή μία ψηφιακή υποδομή, είναι εύχρηστο, πατάει πάνω στη σύγχρονη τεχνολογία, αλλά αξιοποιεί και τον πλούτο της ελληνικής ιστορίας και της ελληνικής μυθολογίας για να κάνει το μάθημα της ελληνικής γλώσσας ζωντανό και ευχάριστο, για όσους και για όσα κυρίως παιδιά θέλουν να κρατήσουν ζωντανή την επικοινωνία με την ελληνική γλώσσα».
«Και το γνωρίζετε πολύ καλά εσείς ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες πόσο σημαντικό στοιχείο, αναπόσπαστο στοιχείο της ελληνικής ταυτότητας είναι η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Και σήμερα έχουμε πολλές περισσότερες δυνατότητες πια με την τεχνολογία να μπορούμε να κάνουμε αυτήν την πρώτη επαφή με την ελληνική γλώσσα πιο εύκολη, πιο βατή και τα παιδιά από κάθε γωνιά του κόσμου, είτε είναι στην Αμερική είτε είναι στην Κινσάσα στην Αφρική είτε είναι στην Αυστραλία είτε είναι στην Ασία είτε είναι παιδιά τα οποία έχουν ελληνικές ρίζες είτε είναι παιδιά που δεν έχουν ελληνικές ρίζες, αλλά ενδιαφέρονται για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, να μπορούν να κάνουν τα πρώτα τους βήματα και να εξοικειώνονται με την ομορφιά και με τον πλούτο της γλώσσας μας», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.
Επίσης, ο πρωθυπουργός συνεχάρη όσους εργάστηκαν για αυτήν τη διαδικτυακή πλατφόρμα και είπε ότι θα ασχοληθεί προσωπικά με το πώς μπορεί να εμπλουτιστεί περισσότερο.
Ο αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος σημείωσε ότι ο ελληνικός πολιτισμός είναι οικουμενικός και δεν φοβάται να έρθει σε επαφή με άλλους. «Η ελληνική γλώσσα είναι ένα χρυσό κλειδί, που μας βάζει μέσα σε ένα θησαυροφυλάκιο γεμάτο από θησαυρούς που είναι αδαπάνητοι. Όσο και να μοιραστούμε αυτούς τους θησαυρούς του πολιτισμού μας ποτέ δεν θα μειωθούν, ακριβώς το αντίθετο θα συμβεί», τόνισε. Ακόμη, επσήμανε ότι η Αρχιεπισκοπή έχει θέσει ως μία από τις βασικές προτεραιότητές της τη στήριξη της ελληνικής γλώσσας και με τη βοήθεια της ελληνικής κυβέρνησης, προσθέτοντας πως η εκκλησία είναι παρούσα ώστε να βοηθήσει όπως μπορεί.
Η πλατφόρμα staellinika.com προσεγγίζει κοινό όλων των ηλικιών, από την προσχολική ηλικία, και απευθύνεται κυρίως στην ομογένεια. Οι εφαρμογές και η διαδικτυακή πλατφόρμα έχουν δημιουργηθεί από μία ομάδα Ελλήνων, διαφόρων ειδικοτήτων, πάνω στην τεχνολογία, την εκπαίδευση και τα πολυμέσα, οι οποίοι δουλεύουν σε αποκεντρωμένο εργασιακό περιβάλλον, από την Ελλάδα, τον Καναδά και τις ΗΠΑ. Παρέχεται με χορηγία του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και μηδενικό κόστος για το Δημόσιο.
Στην Α’ φάση, η πλατφόρμα λειτουργεί για αγγλόφωνα παιδιά, σε όλους τους υπολογιστές, σε tablet και κινητά τηλέφωνα και υποστηρίζεται από το σύστημα iOS. Στη Β’ φάση, θα προστεθούν νέα κεφάλαια, θα υποστηρίζεται και από σύστημα Android και θα διατεθεί και στα Γαλλικά, τα Ισπανικά και τα Γερμανικά.
Το staellinika.com έχει χαρακτηριστικά παιχνιδιού, είναι ιδιαίτερα φιλικό και ευχάριστο. Απευθύνεται και σε παιδιά που δεν φοιτούν σε ελληνικά σχολεία αλλά υπάρχει και δομημένη έκδοσή του για ομογενειακά σχολεία. Χρησιμοποιεί την πλέον σύγχρονη τεχνολογία με ισχυρά στοιχεία παιδαγωγικής και αυτορυθμιζόμενης μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί που το χρησιμοποιούν υποστηρίζονται με εκπαιδευτικά εγχειρίδια.
Δάσκαλοι και παιδιά ανέφεραν ότι η πλατφόρμα «staellinika.com» είναι ιδιαίτερα ελκυστική και σε αυτό το πλαίσιο, ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε να βοηθήσει ώστε να επεκταθεί και σε άλλες γλώσσες και συστήματα. Επίσης, ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την προετοιμασία του ειδικού επετειακού κεφαλαίου «staellinika-1821», το οποίο θα είναι έτοιμο για τον εορτασμό των 200 ετών από την Επανάσταση, το 2021.
Ακόμη, είχε την ευκαιρία, μεταξύ άλλων, να συνομιλήσει στα ελληνικά με τον επτάχρονο Λάζαρο Παναγόπουλο, ο οποίος ζει στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής και διδάσκεται την ελληνική γλώσσα στο σαββατιάτικο σχολείο Ένωσης Πελοποννησίων της πόλης.
Ο πρωθυπουργός συνομίλησε, επίσης, με δύο παιδιά από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, τον Νικόλα (Nicolas) και τον Βενέδικτο (Benedicte), τα οποία δεν έχουν ελληνικές ρίζες αλλά μαθαίνουν με αγάπη την ελληνική γλώσσα επί τρία χρόνια, με τη βοήθεια των ιεραποστολικών ελληνικών σχολείων της Κινσάσα, όπου συνολικά διδάσκονται την ελληνική γλώσσα περίπου 80 παιδιά. Μιλώντας στα ελληνικά, ο Νικόλας είπε ότι θέλει να γίνει χειρουργός όταν μεγαλώσει, ενώ ο Βενέδικτος ανέφερε ότι θέλει να γίνει παιδίατρος. «Μπράβο, χρειαζόμαστε πάντα περισσότερους και καλούς γιατρούς», υπογρλαμμσε ο κ. Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός επικοινώνησε και με τη Χριστίνα Μπαρτζή, μαθήτρια στο ελληνικό σχολείο της Κινσάσα, η οποία ετοιμάζεται να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις ώστε να σπουδάσει μηχανικός υπολογιστών στη χώρα μας. «Κάθε επιτυχία σού εύχομαι στις εξετάσεις, μακάρι να σε έχουμε μαζί μας από το επόμενο έτος, και διάλεξες κι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον αντικείμενο να σπουδάσεις», σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήραν οι Ηνωμένες Πολιτείες, συγκεκριμένα το σχολείο Odyssey Charter School στην πολιτεία του Ντέλαγουερ, όπου όλοι οι μαθητές που μαθαίνουν ελληνικά δεν έχουν ελληνική καταγωγή.
Τέλος, ο πρωθυπουργός προσκάλεσε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στην τηλεδιάσκεψη να επισκεφθούν την Ελλάδα το καλοκαίρι του 2021, φιλοξενούμενα δωρεάν για δύο εβδομάδες, ώστε να εντρυφήσουν περαιτέρω στην ελληνική γλώσσα και στον πολιτισμό. Αυτό το σχέδιο θα πραγματοποιηθεί μέσα από τα προγράμματα φιλοξενίας της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού.
Από την πλευρά της κυβέρνησης, στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν, επίσης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για τον Απόδημο Ελληνισμό Κωνσταντίνος Βλάσης και ο γγ Αποδήμου Ελληνισμού, Ιωάννης Χρυσουλάκης.