ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΜΠΤΗ 4/6, 1.30 μ.μ., ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ – ΤΟ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ, ΔΕ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ! ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ!

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Η κυβέρνηση, παρά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, το κατέθεσε στη βουλή. Σε μια νέα επίδειξη πυγμής και αυταρχισμού, παρά τους ελιγμούς της το προηγούμενο διάστημα μπροστά στην καθολική αντίθεση του εκπαιδευτικού κόσμου στα μέτρα που προωθεί, επιδιώκει να διαμορφώσει όρους τετελεσμένων για ένα σχολείο προσαρμοσμένο στους νόμους της αγοράς και με ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας. Με εκπαιδευτικούς υποταγμένους και μαθητές που καταπατούνται τα μορφωτικά τους δικαιώματα, διώχνονται από την «τυπική εκπαίδευση» και ωθούνται στην πρόωρη κατάρτιση.

Η κυβέρνηση με την ψήφιση του νομοσχεδίου στοχεύει σε λιγότερη γνώση, λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερα σχολεία, με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη πρόσδεση της εκπαίδευσης με το σύστημα πρόσβασης. Έχει εξαγγείλει ήδη την εισαγωγή στα ΑΕΙ μέσω Εθνικού Απολυτηρίου και την προσμέτρηση των βαθμών και των τριών τάξεων του Λυκείου. Την ίδια στιγμή προωθεί και μέσω πιέσεων την εφαρμογή της διαβόητης τροπολογίας και υπουργικής απόφασης για τις κάμερες και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση καταργώντας κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς και του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών. Προωθεί και νέες αλλαγές στην πολύπαθη Τεχνική Εκπαίδευση, γι’ αυτό και δε συμπεριέλαβε στο νομοσχέδιο που κατέθεσε το όριο φραγμό στην εγγραφή στα ΕΠΑΛ για μαθητές άνω των 17 ετών. Προωθεί την «αυτονομία της σχολικής μονάδας», και αυτό επιβεβαιώνεται και μέσω των πρόσφατων διαρροών από τα ΜΜΕ για τη μεταφορά των σχολείων στους δήμους, ενώ η δημιουργία ομάδων σχολείων που προβλέπεται από το νόμο Κεραμέως θα πλήξει τις οργανικές θέσεις.

Ο κόσμος της εκπαίδευσης βρίσκεται μπροστά σε μια νέα κατάσταση. Δεν πρόκειται για αποσπασματικά μέτρα, αλλά για συνολικό σχέδιο με το οποίο η κυβέρνηση προσπαθεί να αλλάξει το DNA της δημόσιας εκπαίδευσης, υποτάσσοντας το σχολείο στις αρχές της επιχειρηματικότητας, των ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων, της υπερίσχυσης των δεξιοτήτων έναντι της γνώσης, της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών και της αποδυνάμωσης του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών

Όλο αυτό το διάστημα που το Υπουργείο Παιδείας έχει εξαπολύσει την επίθεσή του στους εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο με την κατάθεση του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου, την ψήφιση της τροπολογίας για την εξ αποστάσεως και τις κάμερες, την έκδοση εγκυκλίου και οδηγιών για την υλοποίησή της, η ιερά συμμαχία των ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ έχουν ποδηγετήσει την ΟΛΜΕ. Αρνούνταν πεισματικά τις προτάσεις των Παρεμβάσεων για σύγκλιση Γ.Σ. των ΕΛΜΕ και Γ.Σ. των προέδρων. Έφτασαν στο σημείο να αλλάξουν τρεις φορές την ημερομηνία σύγκλισης της Γ.Σ. των προέδρων, από τις 23/4, στις 1 ή 4/6 και τελικά τη μετέφεραν για να πραγματοποιηθεί στις 6/6, λίγες μόνο μέρες πριν η κυβέρνηση ψηφίσει το νομοσχέδιο την Τετάρτη 10/6. Με τη στάση τους αυτή επιχειρούν να ανακόψουν την κλιμάκωση των αγώνων που αναπτύχθηκαν όλες αυτές τις ημέρες με πρωτοβουλία και συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Δεν αντιπαρατίθενται με το σύνολο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, αλλά με πλευρές της (η ΔΑΚΕ βρίσκει θετικά στο νομοσχέδιο, οι ΣΥΝΕΚ αρνούνται μόνο την εξωτερική αξιολόγηση). Είναι χαρακτηριστική της κυβερνητικής τους μετάλλαξης και του απόλυτου κοινοβουλευτικού τρόπου αντιμετώπισης της δράσης των σωματείων η στάση που κράτησαν στα δύο αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια, του Γαβρόγλου πέρσι και της Κεραμέως φέτος. Οι ΣΥΝΕΚ πέρσι με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έβρισκαν θετικά σημεία στο νόμο Γαβρόγλου και δεν ψήφιζαν την απόσυρσή του, την οποία για αντιπολιτευτικούς λόγους και ταυτιζόμενη με το κόμμα της Ν.Δ. ζητούσε η παράταξη της ΔΑΚΕ. Φέτος, με κυβέρνηση Ν.Δ., άλλαξαν οι ρόλοι, ήρθε η σειρά της ΔΑΚΕ να βρίσκει θετικά σημεία στο νόμο Κεραμέως και τα ΣΥΝΕΚ να ζητούν την απόσυρσή του!

Ούτε και το ΠΑΜΕ συνέβαλε στην οργάνωση και στην προοπτική νίκης του αγώνα. Δεν συμμετείχε σε όλα τα συλλαλητήρια των σωματείων, όπως στις 8/5, υπονόμευσε το συλλαλητήριο στις 26/5, καθώς και τον συντονισμό ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ. Δεν ψήφιζε την πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων, δεν κατέθετε τοπικά στις ΕΛΜΕ και κεντρικά στην ΟΛΜΕ ενιαίο πρόγραμμα δράσης. Υπερασπίζεται την εξ αποστάσεως εκπαίδευση του Υπουργείου, δε συνδέει τον αγώνα για τις κάμερες με τις επιδιώξεις εφαρμογής της αξιολόγησης.

Οι αποφασιστικοί αγώνες εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ

ο δρόμος για να νικήσουμε

Οι αγώνες που αναπτύχθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα είναι αποτέλεσμα της δράσης πρωτοβάθμιων σωματείων, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που αποτελούν την ατμομηχανή του κινήματος, επιμένουν στον συντονισμό τους και με εμπιστοσύνη υπηρετούν αυτόν τον σκοπό. Ξεπεράσανε το κλίμα αναμονής και απραξίας των ηγεσιών σε ΟΛΜΕ και ΔΟΕ οργανώνοντας τις κινητοποιήσεις του κλάδου. Δεν εναντιώθηκαν απλά στα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της κυβέρνησης, αλλά οργάνωσαν και συμμετείχαν σε διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις σε Υπουργεία, ΔΔΕ και ΠΔΕ, στήριξαν τις διεκδικήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων των υγειονομικών για μέτρα ενίσχυσης της δημόσιας υγείας. Συνέβαλαν να μην περάσει το σταμάτημα της δράσης των σωματείων και των αγώνων του κινήματος που η κυβέρνηση, αξιοποιώντας την πανδημία του κορονοϊού, επεδίωκε.

Ο εκπαιδευτικός κόσμος δε μπορεί να βρίσκεται σε αναμονή των κινητοποιήσεων που εξήγγειλαν μόνο τις ημέρες ψήφισης του νομοσχεδίου η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, αλλά να είναι σε διαρκή αγώνα όλες τις επόμενες κρίσιμες μέρες. Καλούμε τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με αποφάσεις και κυρίως με τη δράση τους, σήμερα να συμβάλουν στην οργάνωση και κλιμάκωση του αγώνα με πολύμορφες κινητοποιήσεις.

· Να συμμετέχουν στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο τη Πέμπτη 1/6, στις 1.30 μ.μ. στο Άγαλμα Βενιζέλου.

· ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ να αποφασίσουν πολύμορφο αγώνα με καμπάνια ενημέρωσης της κοινωνίας, συναντήσεις συντονισμού, ημέρα δράσης για την εκπαίδευση με συλλαλητήρια πρωί ή απόγευμα, απεργιακά βήματα, συγκεντρώσεις σε όλες τις πόλεις και πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.

· Να αποφασίσουν και να οργανώσουν με τις άλλες πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο Να αποφασίσουν και να συγκαλέσουν νέες Γ.Σ. για κλιμάκωση του αγώνα.