«Το αποτελεί σημείο επιστροφής στην κανονικότητα της κακής νομοθέτησης, της απουσίας διαλόγου, αλλά και της αποθέωσης της επικοινωνιακής πολιτικής σε βάρος των ουσιαστικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση». Αυτό τόνισε εισαγωγικά η Μερόπη Τζούφη κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η βουλευτής Ιωαννίνων σημείωσε πως ο τίτλος του νομοσχεδίου: «Αναβάθμιση του σχολείου & άλλες διατάξεις» είναι το λιγότερο ειρωνικός και υποκριτικός, καθώς όχι απλώς δεν αναβαθμίζει το σχολείο αλλά υποβαθμίζει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του.

 

Συνεχίζοντας, υπογράμμισε πως είναι μια νομοθετική πρωτοβουλία που αναδύει το συντηρητισμό της κυβέρνησης Μητσοτάκη και αναρωτήθηκε για το πως να σχολιάσει κανείς την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια. Σημείωσε επίσης πως μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα, δημιουργεί κατηγοριοποιήσεις και αποκλεισμούς, ενώ επαναφέρει την αποτυχημένη Τράπεζα Θεμάτων.

 

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ ανέφερε πως η υπουργός Παιδείας «δεν ακούει τους ειδικούς, δηλαδή του προέδρους και τους κοσμήτορες των παιδαγωγικών τμημάτων, οι οποίοι εναντιώνονται στις ρυθμίσεις για τη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου.

 

Ειδική αναφορά έκανε και στις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατηγορώντας την κυβέρνηση πως επαναφέρει αποτυχημένες διατάξεις των νόμων Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου. Τόνισε πως το νομοσχέδιο στενεύει τη δημοκρατία, αφαιρεί το δικαίωμα του εκλέγειν από μεγάλο μέρος μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας, ενώ με τη διάταξη για τα ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών, η κυβέρνηση επιχειρεί να στήσει ένα παράλληλο σύστημα εκπαίδευσης για λίγους, παρακάμπτοντας το Άρθρο 16 και εισάγοντας δίδακτρα.

 

Τέλος, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε πως το νομοσχέδιο έχει δημιουργήσει έντονες αντιδράσεις και έχει κινητοποιήσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και φοιτητές σε όλη τη χώρα. «Είναι ένα νομοσχέδιο που έχει ήδη απορριφθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025