Στις αρχές Ιουλίου θα λειτουργήσουν οι σταθμοί του μετρό «Αγ. Βαρβάρα», «Νίκαια» και «Κορυδαλλός», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής.
Την Πέμπτη ο κ. Καραμανλής, μαζί με τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και τον γ.γ. Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, επισκέφθηκαν τον υπό κατασκευή σταθμό «Αγ. Βαρβάρα», στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Aγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο». Ο υπουργός σημείωσε ότι οι εργασίες συνεχίστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, με τη λήψη των απαραίτητων μέτρων προστασίας. «Πλέον ολοκληρώνουμε τις δοκιμές όλων των συστημάτων, ώστε οι τρεις σταθμοί να λειτουργήσουν στις αρχές του προσεχούς Ιουλίου», είπε ο κ. Καραμανλής και συμπλήρωσε: «Δεν ολοκληρώνεται μόνο το κατασκευαστικό κομμάτι. Επιλύσαμε και το πρόβλημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στους συγκεκριμένους σταθμούς και της διασύνδεσής του με το κεντρικό σύστημα».
Η γραμμή 3 του Μετρό σε αριθμούς
Ο επόμενος στόχος είναι να είναι έτοιμοι το 2022 οι σταθμοί «Μανιάτικα», «Δημοτικό Θέατρο» και «Πειραιάς». Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Αγία Μαρίνα – Δημοτικό Θέατρο», αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς- «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»- και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Το συμβατικό κατ’ αποκοπή τίμημα του έργου (συμπεριλαμβανομένων των απρόβλεπτων, απολογιστικών και αναθεώρησης) ανέρχεται στα 467.462 εκ. ευρώ, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών. Οι εργασίες στην επέκταση της Γραμμής 3 έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 83%. Στο τμήμα των τριών πρώτων σταθμών βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκονται τα αρχιτεκτονικά τελειώματα και οι αποκαταστάσεις επιφανείας. Πιο αναλυτικά, οι εργασίες πολιτικού μηχανικού (αρχιτεκτονικά, επιφάνειες, κ.λ.π.) έχουν ολοκληρωθεί κατά 90% στο σύνολο της επέκτασης και κατά 99,5% στους σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια». Οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες στο σύνολο της επέκτασης έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 69%, ενώ οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» είναι έτοιμοι σε ποσοστό 95% (το υπολειπόμενο 5% αφορά κυρίως σε δοκιμές).
Δοκιμαστική λειτουργία τον Ιούνιο
Μέσα στον Ιούνιο προγραμματίζεται η τελική δοκιμαστική λειτουργία με συρμό και έπειτα από την ολοκλήρωσή της θα είναι έτοιμη για εμπορική λειτουργία οι σταθμοί «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια», στις αρχές Ιουλίου. Επίσης, μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα γίνονται δοκιμές σε διάφορα συστήματα λειτουργίας του Μετρό (πυρανίχνευση, τηλεχειρισμός του συστήματος παροχής ισχύος έλξης, αερισμού, διανομής χαμηλής τάσης, κ.λ.π.).
Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ αναμένεται να έχει έως τότε υλοποιήσει το σύστημα έκδοσης και ακύρωσης εισιτηρίων, για την ομαλή λειτουργία των σταθμών. Στον σταθμό του Πειραιά έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις της πλάκας θεμελίωσης, στους σταθμούς «Μανιάτικα» και «Δημοτικό Θέατρο» έχουν ολοκληρωθεί οι σκυροδετήσεις, ενώ στο «Δημοτικό Θέατρο» είναι σε εξέλιξη εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού. Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022.