Σήμερα 11.05.2020 η Γ’ Λυκείου, μαθητές και καθηγητές, επέστρεψαν στα σχολεία με μοναδικό ίσως σκοπό την τυπική ολοκλήρωση του κύκλου προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
τμήματος Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ
Μέχρις εδώ υπάρχει μια γενική συναίνεση έως ανοχή. Η γενικευμένη επαναλειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και προοπτικά της Πρωτοβάθμιας έχουν ήδη πυροδοτήσει τις αντιδράσεις του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας ως μια πολιτική επιλογή υψηλού και αδικαιολόγητου ρίσκου. Εν μέσω των ανησυχιών εκπαιδευτικών, μαθητών και οικογενειών για τους όρους και το χρόνο μετάβασης στη μετά καραντίνα περίοδο, μιας εκκολαπτόμενης νέας οικονομικής και εργασιακής κρίσης, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας εισάγει στο υπολειτουργούν κοινοβούλιο νομοσχέδιο που αποτυπώνει τις πιο σκληρές νεοφιλελεύθερες και αναχρονιστικές ιδεοληψίες της.
Δεν αρκούνται ωστόσο στην ιδιοτελή πολιτικά και πελατειακά διαχείριση της υγειονομικής κρίσης, αλλά επιβεβαιώνουν την εμμονή τους στην αξιοποίηση κάθε κρίσης ως ευκαιρίας για την υλοποίηση των πιο συντηρητικών και αντιδημοκρατικών ονείρων τους. Με μια «εκπρόθεσμη» τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, με πρόσχημα την καθολική συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία- που η ίδια επανεκκινεί για ελάχιστες ημέρες – εγκαθιδρύει απαράδεκτους μηχανισμούς ελέγχου και χειραγώγησης κατά τα Οργεουλικά πρότυπα.
Τα σύγχρονα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν επιλύονται με επινοήσεις τεχνοκρατικής οίησης και αδιαφορίας για στοιχειώδη δημοκρατικά προαπαιτούμενα. Επειδή ακριβώς είναι κοινωνικής φύσης, απαιτείται παιδαγωγική προσέγγιση, διδακτική μεθοδολογία που αντιλαμβάνεται το μάθημα ως συλλογικό, συμμετοχικό μορφωτικό εγχείρημα. Η μόρφωση απαιτεί Δημοκρατία, σεβασμό στα ατομικά, συλλογικά και εργασιακά δικαιώματα ΟΛΩΝ όσων ανακαλύπτουν απαντήσεις και θέτουν νέα ερωτήματα στις σχολικές αίθουσες.
Με τη τροπολογία της εγκατάστασης του «μεγάλου αδελφού» στη σχολική αίθουσα η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ φανερώνει τον απίθανο αναχρονισμό της αντίληψης της για την ιερή διαδικασία του μαθήματος. Αναδεικνύεται η τεχνολογική αμάθεια και η πολιτική ανευθυνότητα τους. Δεν υπάρχουν πραγματικοί όροι απαγόρευσης της καταγραφής και αποθήκευσης του παραδιδόμενου μαθήματος , εν τούτοις νομοθετούν (εκπρόθεσμα και εκτάκτως όπως συνηθίζουν…).
Αναδεικνύεται η απόλυτη περιφρόνηση της Δημοκρατίας τόσο δικαιϊκά όσο και πολιτικά. Προβλέπεται ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης και σε λόγους που ανάγονται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός, την ασάφεια δε του χαρακτηρισμού του γεγονότος αναλαμβάνει να ερμηνεύσει ανεξέλεγκτα ο/η εκάστοτε Υπουργός με απόφαση του!
Δυστυχώς, στο θέμα της Δημοκρατίας είναι ανεπίδεκτοι μαθήσεως. Γι’ αυτό είναι αναγκαία και δικαιολογημένη η διαρκής Δημοκρατική κινητοποίηση της κοινωνίας, της εκπαιδευτικής κοινότητας για να ακυρωθεί η τροπολογία τερατούργημα της κ. Κεραμέως.
Εκπαιδευτικοί: Να μην περάσει η «τηλεμετάδοση» των μαθημάτων