ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΛΑΙΜΗΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ – Δεν θα βάλουν σε καραντίνα τη δημόσια παιδεία και τα εργασιακά μας δικαιώματα
Αντεπίθεση των Εκπαιδευτικών
Εν μέσω καραντίνας, κλειστών σχολείων-πανεπιστημίων και διακοπών του Πάσχα το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμο για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των φοιτητών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Κυβέρνηση και υπουργείο εκμεταλλεύονται την καραντίνα για να προλάβουν στα μουλωχτά να περάσουν νομοσχέδια, που είχαν αποφασίσει να ψηφίσουν και πριν τον κορονοϊό, και γνώριζαν ότι προκαλούν τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας. Με περίσσιο πολιτικό αμοραλισμό, θεωρούν ότι τώρα είναι η περίοδος που θα έχουν τις λιγότερες αντιδράσεις από μαθητές, γονείς, φοιτητές και εκπαιδευτικούς και για αυτό επιτίθενται.
Όπως είχαμε επισημάνει, από την αρχή της καραντίνας και της αντιδημοκρατικής απαγόρευσης κυκλοφορίας, στόχος των μέτρων τους δεν ήταν μόνο η υγειονομική προστασία του πληθυσμού αλλά κυρίως τα εργατικά και δημοκρατικά δικαιώματα και κατακτήσεις των εργαζομένων και της νεολαίας. Επιχειρούν να ολοκληρώσουν τα μνημόνια και την άγρια νεοφιλελεύθερη επίθεσή τους. Όπως και στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα έτσι και στη δημόσια εκπαίδευση βρήκαν έναν ακόμα τρόπο προκειμένου να φορτώσουν στις πλάτες των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των φοιτητών τις
επιπτώσεις της προϋπάρχουσας οικονομικής κρίσης που επιδεινώθηκε από τον κορονοϊό. Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει:
1) Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με μείωση εισακτέων και μεταγραφών, βάση του 10,
μείωση των ομάδων προσανατολισμού από 4 σε 3,
2) Επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου(που είχε εφαρμοστεί το 2013-
14, με οδυνηρά για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς αποτελέσματα),
3) Βάση του 10 και αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων για τις προαγωγικές εξετάσεις
όλων των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου,
4) Επαναφορά σκληρών αυταρχικών μέτρων (πολυήμερων αποβολών και αναγραφή της διαγωγής
στα απολυτήρια) για τους μαθητές,
5) Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων από το Σεπτέμβριο του 2020 με βάση
και τις επιδόσεις των μαθητών και με στόχο την κατηγοριοποίησή των σχολείων,
6) Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2021-22, βάσει επερχόμενου ΠΔ,
7) Ποινές διετούς και τριετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές που αδυνατούν να αναλάβουν
υπηρεσία στα σχολεία!,
8) Καθιέρωση στα ημερήσια ΕΠΑΛ ηλικιακού ορίου στα 17 χρόνια στις εγγραφές, που θα οδηγήσει
σε τρομακτική συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού στα ΕΠΑΛ (το 33% των μαθητών των ΕΠΑΛ είναι
άνω των 17 ετών),
9) Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων (αυξάνονται τα
πρότυπα – σχολεία αριστείας και θεσμοθετούνται περισσότερες εξετάσεις εισαγωγής για τους μαθητές
και σκληρή αξιολόγηση χωρίς οργανικές θέσεις για τους εκπαιδευτικούς),
10) Αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης με νέες θεματικές ενότητες και
«εργαστήρια δεξιοτήτων» στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο,
11) Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στα δημοτικά σε 26,
12) Ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων στα Πανεπιστήμια με δίδακτρα κ.α.
Βασικοί στόχοι του υπουργείου είναι να εντείνει τους ταξικούς φραγμούς για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, να εξοικονομήσει προσωπικό, να απαλλάξει όσο το δυνατό περισσότερο το κράτος από τις δαπάνες για την παιδεία και να ανοίξει μια τεράστια αγορά
εκπαιδευτικών υπηρεσιών για τους ιδιώτες. Έτσι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών θα πεταχτεί εκτός Γενικού και Επαγγελματικού Λυκείου (όπως άλλωστε ζητούν Ε.Ε., ΟΟΣΑ και ΣΕΒ) για να κατευθυνθεί προς μεταγυμνασιακές σχολές φτηνής κατάρτισης και μαθητείας(που είναι υπό ίδρυση) ή να οδηγηθεί στην πλήρη εγκατάλειψη του σχολείου.
Με την αξιολόγηση των σχολείων επιδιώκει τη δημιουργία αυτόνομων οικονομικά, διοικητικά και σε επίπεδο αναλυτικών προγραμμάτων σχολικών μονάδων, που θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, θα βρίσκουν «πόρους» για την επιβίωσή τους (χορηγούς, δίδακτρα κ.ά.) και θα προσελκύουν μαθητές- πελάτες (εκπαιδευτικό κουπόνι). Θα δημιουργήσουν μια τεράστια αγορά όπου ο γονιός – πελάτης θα είναι ατομικά υπεύθυνος να αγοράζει για το παιδί του τόσες εκπαιδευτικές υπηρεσίες όσες αντέχει η τσέπη του. Δηλαδή πλήρης ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Μια πρόγευση του τι σημαίνει «αυτονομία» και «ευελιξία» των σχολικών μονάδων πήραμε την περίοδο της πανδημίας όπου το
υπουργείο τις επικαλούνταν διαρκώς στις εγκυκλίους που αφορούσαν την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση». Όπου πολύ απλά καλούσε το κάθε σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των κλειστών σχολείων μόνοι τους. Το κράτος είναι ανύπαρκτο, απλώς ασκεί πιέσεις και «αξιολογεί» την πορεία εφαρμογής της εξ αποστάσεως ή των όποιων άλλων μέτρων παίρνει κάθε σχολείο ξεχωριστά. Στόχος η απαλλαγή του κράτους από τη συνταγματικά κατοχυρωμένη χρηματοδότηση των σχολείων και από την υποχρέωση να παρέχει σε όλους τους μαθητές το ίδιο επίπεδο γνώσεων, η επιβολή διδάκτρων και η δημιουργία νέου πεδίου κερδοφορίας για τους επιχειρηματίες.
Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα αφορά το κατά πόσον εφαρμόζουμε αυτές τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης, που σε συνδυασμό με όλα τα μέτρα εξοικονόμησης προσωπικού και περικοπής οργανικών θέσεων θα οδηγήσουν σε εκπαιδευτικούς λάστιχο(σε 3-4 σχολεία) και εν τέλει σε απολύσεις. Και η εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», που υποτίθεται βοηθά την «εκπαιδευτική διαδικασία» την περίοδο της πανδημίας, θα χρησιμοποιηθεί προς αυτήν την κατεύθυνση, δηλαδή την κατεύθυνση της εξοικονόμησης χρημάτων (από μαζικές καταργήσεις σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών σε απομακρυσμένες περιοχές, όπως προτείνει ο ΟΟΣΑ). Επίσης είναι ένα ακόμα εργαλείο, για την ατομική
αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, στα χέρια των συντονιστών, διευθυντών, προϊσταμένων κτλ, αφού επιτρέπει σε όλους αυτούς να παρακολουθούν τα ηλεκτρονικά μαθήματά μας. Τέλος, οι αλλαγές στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης έχουν ως στόχο την αντικατάσταση της μετάδοσης στέρεης επιστημονικής γνώσης με χρηστικές δεξιότητες.
Να ΑΠΟΣΥΡθΕΙ τώρα το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο – λαιμητόμος
Καλούμε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ να κηρύξουν τώρα Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία
αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολικών
μονάδων, συντασσόμενες με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων.
Τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα αυτοπροστασίας καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές και
μαθητές σε:
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας Παρασκευή 24/4 στις 12:00
Μπροστά στη Βουλή (Αθήνα)
Στο Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης (Θεσσαλονίκη)