Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Το σίριαλ του εμπαιγμού της εκπαιδευτικής κοινότητας στο ζήτημα της προμήθειας ηλεκτρονικών υπολογιστών για μαθητές και καθηγητές που τους έχουν ανάγκη, συνεχίζεται με νέα επεισόδια» αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ. Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Δεκάδες χιλιάδες μαθητές αποκλεισμένοι από την τηλεκπαίδευση, θύματα της πρωτοφανούς ανικανότητας του υπουργείου Παιδείας. Το σίριαλ του εμπαιγμού της εκπαιδευτικής κοινότητας στο ζήτημα της προμήθειας ηλεκτρονικών υπολογιστών για μαθητές και καθηγητές που τους έχουν ανάγκη, συνεχίζεται με νέα επεισόδια. Αποκαλύπτοντας, για μια ακόμη φορά, την ασχετοσύνη και την «επιτελική» ανικανότητα της αριστούχου στο είδος αυτό, υπουργού Παιδείας.
Η υπουργός μιας κυβέρνησης που επαίρεται και αυτο-συγχαίρεται ότι αποτελεί «παγκόσμιο παράδειγμα στην αντιμετώπιση της πανδημίας», αδυνατεί εδώ και ένα μήνα να βρει τρόπο να καταγράψει και να καλύψει τις ανάγκες μαθητών και καθηγητών σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Με τον τρόπο αυτό, δεκάδες χιλιάδες μαθητές που ανήκουν στα πιο φτωχά, λαϊκά στρώματα στερούνται την πρόσβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κι ας κομπάζει η υπουργός για «υψηλή συμμετοχή», δίνοντας νούμερα που δεν αντιπροσωπεύουν λειτουργικά μαθήματα και μαθητές.
Στο τελευταίο επεισόδιο της σειράς, το υπουργείο Παιδείας «το σκάει» και μέσω ΠΝΠ πασάρει την ευθύνη στις σχολικές επιτροπές των Δήμων! Αυτές πλέον καλούνται να βγάλουν το φίδι της προμήθειας υπολογιστών από τη μαύρη τρύπα που έχει δημιουργήσει το υπουργείο, αφότου η υπουργός και το εκλεκτό επιτελείο της πνίγηκαν σε μια κουταλιά νερό.
Από το πρώτο επεισόδιο με την εγκύκλιο της 7ης Απριλίου, με τίτλο «υπολογιστές σε όλους όσοι έχουν ανάγκη», στις 8 Απριλίου πήγαμε στο δεύτερο, όπου σε επίκαιρη ερώτηση του Νίκου Φίλη στη Βουλή, η υπουργός διαβεβαίωνε την εθνική αντιπροσωπεία πως, έστω και μετά από τρεις μήνες αδράνειας, η προμήθεια ήταν επί θύραις και ότι «λεφτά υπήρχαν» (20 εκατ. € από το ΕΣΠΑ).
Κι εκεί που τα σχολεία κατέγραφαν τις ανάγκες των μαθητών τους, βάσει των οδηγιών που είχαν λάβει, ήρθε η ανατροπή στο τρίτο επεισόδιο της 9ης Απριλίου. Με νέα εγκύκλιο, η κυρία Κεραμέως αναίρεσε τα προηγούμενα και εμβρόντητοι οι διευθυντές σχολείων ενημερώθηκαν ότι ο εξοπλισμός «επ’ ουδενί» δεν αφορούσε τους μαθητές τους, αλλά… τα σχολεία τους. Προμήθεια στα σκαριά, «επείγουσα» μάλιστα, αν και με τα σχολεία κλειστά!
Προφανώς, αυτό το ρεσιτάλ ανικανότητας έγινε αντιληπτό από τα άγρυπνα υπερκείμενα κλιμάκια «της καλύτερης κυβέρνησης όλων των εποχών» και προκειμένου να σωθούν τα προσχήματα, αποφασίστηκε να μεταβιβαστεί η ευθύνη στους Δήμους. Μεταβίβαση ευθύνης, χωρίς όμως καμία πρόβλεψη ανάλογων πιστώσεων. Έτσι, με ένα άρθρο σε μια ΠΝΠ, η κυρία Κεραμέως και το υπουργείο Παιδείας κηρύχθηκαν αγνοούμενοι και στην ουσία απαλλάχτηκαν των καθηκόντων τους.
Το μπαλάκι της ευθύνης πέρασε στους Δήμους, με τα γνωστά προβλήματα στα οικονομικά τους, που έχουν οξυνθεί το διάστημα που η αγορά είναι κλειστή, ενώ το υπουργείο Εσωτερικών δείχνει να αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης. Οι Δήμοι τώρα -και όχι το υπουργείο- είναι εκείνοι που πρέπει να αγοράσουν φορητούς υπολογιστές για τα σχολεία! Το μήνυμα των «αρίστων» προς τους μαθητές και τις οικογένειες είναι διπλό: «μην τον είδατε τον φορητό υπολογιστή» και «τα παράπονά σας στον δήμαρχο».
Κατόπιν του άνευ προηγουμένου επιτελικού φιάσκου, είναι λογικό η κυρία Κεραμέως να έχει πάρει «τα όρη και τα βουνά» των φιλικών της ΜΜΕ, προκειμένου να μετριάσει τις εντυπώσεις. Και να έχει μετατραπεί από υπουργός Παιδείας σε διαφημίστρια και σύμβουλο επικοινωνίας των παρόχων της ψηφιακής εκπαίδευσης. Με άξιο παρτενέρ, εσχάτως, τον τηλεκπαιδευόμενο κ. Μητσοτάκη.
Της πάει πολύ αυτός ο ρόλος της κυρίας Κεραμέως, αφού τις ανάγκες της Παιδείας τις αντιμετωπίζει κι αυτές εικονικά και εξ αποστάσεως…
ΔΟΕ- Υλοποίηση εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: «Με ξένα κόλλυβα μνημόσυνο»
Εργαζόμενος σπουδαστής ΔΙΕΚ: «Η κατάσταση με την ασύγχρονη εκπαίδευση είναι τραγική»
Σπουδαστές ΔΙΕΚ: Ξεκαρδιστική η δήλωση της υπουργού Παιδείας για τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης
ΠΑΣΑΔ για εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Ήρθε για να μείνει;»