: «Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου κι « έκτακτα» νομοσχέδια που ρυθμίζουν μη επείγοντα ζητήματα στην υπηρεσία της επικίνδυνης επικοινωνιακής τακτικής της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.» αναφέρει σε ανακοίνωση της η ΔΟΕ και συνυχίζει:

«Σε μια νέα Π.Ν.Π. με «μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19» , όπως αναγράφεται στο Φ.Ε.Κ. Α΄ 84/13-4-2020,προχώρησε η κυβέρνηση. Ανάμεσα σε όσα ρυθμίζονται με τα εβδομήντα πέντε άρθρα της Πράξης, υπάρχουν και «έκτακτα» θέματα αρμοδιότητας του Υ.ΠΑΙ.Θ. τα οποία δεν είναι άλλα από αυτά που αποτέλεσαν και συνεχίζουν να αποτελούν παράγοντα αποσταθεροποίησης του ομαλού κλίματος που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία.

Στο άρθρο που προβλέπει το ζήτημα της προμήθειας ψηφιακού εξοπλισμού από τις Σχολικές Επιτροπές για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αποδεικνύεται «άνθρακες ο θησαυρός» της επικοινωνιακής προσπάθειας καλλιέργειας κλίματος ευφορίας στην κοινωνία, εκ μέρους της κυβέρνησης, με την προσδοκία διανομής laptop/tabletsσε μαθητές κι εκπαιδευτικούς ώστε να αρθούν οι μεγάλες ανισότητες που αφορούν τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μετά την παλινωδία των ανακοινοποιήσεων και των αλληλοαναιρούμενων εγγράφων προς τα σχολεία, σχετικά με το πώς και το πόσα laptop/tablets θα διανέμονταν, τώρα η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι στις σχολικές επιτροπές των Δήμων που θα πρέπει κατόπιν «αιτιολογημένου» αιτήματος προσδιορισμού των αναγκών από τους διευθυντές των σχολείων να αξιοποιήσουν «αδιάθετες» πιστώσεις που προκύπτουν από την αναστολή λειτουργίας των σχολείων για την αγορά τους. Με ξένα κόλλυβα μνημόσυνο δηλαδή και δίχως καμία βούληση για έκτακτη κεντρική επιχορήγηση ή αξιοποίηση των πολυδιαφημιζόμενων δωρεών αλλά με έκτακτα κονδύλια από Δήμους ή Περιφέρειες προς τις σχολικές επιτροπές μόνο στην περίπτωση που δεν επαρκούν τα χρήματα που θα έπρεπε να δοθούν στα σχολεία για τις λειτουργικές τους ανάγκες και, πλέον, εξαφανίζονται. Η μόνη βεβαιότητα είναι ότι τα χρήματα που «ληστεύονται» δεν θα επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών.

Δεν λείπει, φυσικά, η προαναγγελθείσα περιφρόνηση της υφιστάμενης νομοθεσίας με την παραβίαση του άρθρου 3 του Π.Δ. 79/2017, αφού με το πρόσχημα του «εκτάκτου» η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, αφήνοντας το ζήτημα στη διακριτική ευχέρεια του κάθε εκπαιδευτικού. Το επικοινωνιακό παιχνίδι του Υ.ΠΑΙ.Θ. και της κυβέρνησης, συνολικά, καλά κρατεί έχοντας βάλει και πάλι στο στόχαστρο τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι αν δεν πράξουν «εθελοντικά» αυτό που εξυπηρετεί τις κυβερνητικές πρακτικές παραβίασης της νομοθεσίας», εμφανίζονται να μην κάνουν καλά τη δουλειά τους. Γίναμε, μάλιστα, όλοι μάρτυρες της κακοστημένης παράστασης της συμμετοχής του Πρωθυπουργού σε σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας. Το μήνυμά του σαφές. Νόμοι και εργασιακά δικαιώματα υποτάσσονται στηνυπέρτατη κυβερνητική βούληση.

Ως επιστέγασμα όλων των παραπάνω, η απόφαση της κυβέρνησης να νομοθετήσει για μη επείγοντα ζητήματα που, σκόπιμα, αναμειγνύει με ρυθμίσεις που έχουν επείγοντα χαρακτήρα στο επικείμενο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, γεννά εξαιρετικά έντονο προβληματισμό. Παρά την ξεκάθαρα διατυπωμένη αντίθεση του εκπαιδευτικού κινήματος στο σύνολό του, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. επιμένει, σε κενό θεσμικού διαλόγου τόσο εξ αιτίας της πραγματικότητας που αντικειμενικά διαμορφώνεται εξ αιτίας των περιορισμών για την αντιμετώπιση της πανδημίας όσο και εξ αιτίας της στρατηγικής της επιλογής, να θέσει άμεσα σε δημόσια διαβούλευση θέματα όπως ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Ζήτημα για το οποίο είχε «δεσμευτεί» στο παρελθόν ότι θα συζητούσε αναλυτικά με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας.

Διαμηνύουμε σε αυτούς που δράττονται της ευκαιρίας εν μέσω πανδημίας να εκμεταλλευτούν την αδυναμία, όπως εκτιμούν, αντίδρασης του συνδικαλιστικού κινήματος,ώστε να επιβάλουν μονομερώς, δίχως ουσιαστικό διάλογο, ρυθμίσεις με αντιεκπαιδευτικό πρόσημο, πως η απάντηση του κλάδου θα είναι μαζική και δυναμική».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025