: Αναλυτικά στοιχεία για τη συμμετοχή μαθητών – σπουδαστών – φοιτητών και την ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στην παρέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, απαντώντας στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του υπεύθυνου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Φίλη.

 

Ενδεικτικά, ανέφερε ότι οι συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις σύγχρονης εκπαίδευσης ξεπερνούν αθροιστικά τα 1,9 εκ., στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο της ασύγχρονης εκπαίδευσης έχουν εγγραφεί σχεδόν 1 εκ. μαθητές και 166.000 εκπαιδευτικοί, πάνω από 100.000 μαθητές παρακολουθούν καθημερινά την εκπαιδευτική τηλεόραση, 84% των μαθημάτων των Δημοσίων ΙΕΚ είναι ενταγμένα στην ασύγχρονη εκπαίδευση, ενώ το 96,35% των πανεπιστημιακών μαθημάτων γίνονται μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η Υπουργός επεσήμανε ότι, σύμφωνα με στοιχεία της Eθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), πάνω από 99% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, και ότι η σύνδεση με τη ζωντανή ψηφιακή τάξη μπορεί να επιτευχθεί και με το τηλέφωνο. Ευχαρίστησε, δε, τους τρεις παρόχους κινητής τηλεφωνίας που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ηγεσίας του Υπουργείου για δωρεάν πρόσβαση σε ιστοσελίδες που χρησιμοποιούνται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία.

Αναφορικά με τον εξοπλισμό, η Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι έχει ήδη δοθεί σημαντικός τεχνολογικός εξοπλισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα μέσω ΕΣΠΑ και επιπλέον:

– Έχει κατατεθεί με κατεπείγουσα διαδικασία πρόταση συνολικού ύψους άνω των 20 εκ. € για κάλυψη μέσω ΕΣΠΑ δαπανών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (, laptops), δράσεων εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, εξοπλισμού ΑΕΙ, εξοπλισμού οικονομικά ασθενών φοιτητών, στέγασης οικονομικά ασθενών φοιτητών.

– Έχει υποβληθεί, επιπλέον, αίτημα χρηματοδότησης μέσω ΕΣΠΑ για πρόσληψη 3.200 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την υποστήριξη σχολικών μονάδων Α’ και Β’ βάθμιας εκπαίδευσης, ύψους 46,2 εκ. ευρώ.

– Ιδιώτες και εταιρείες έχουν προβεί σε σημαντικές δωρεές για περαιτέρω άμεση ενίσχυση του τεχνολογικού εξοπλισμού προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εξοπλισμό ο οποίος είναι καθ’ οδόν για σχολεία όλης της χώρας.

Όσον αφορά στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ), η Υπουργός αναρωτήθηκε «γιατί όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν Κυβέρνηση επέλεξε να αφήσει το ΠΣΔ στην τύχη του και να το καταδικάσει σε σοβαρή υποχρηματοδότηση;», σε αντίθεση με τη νυν ηγεσία του Υπουργείου, που «από 1 κεντρικό εξυπηρετητή (server), επέκτεινε, με τη συμβολή του ΕΔΥΤΕ και Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, το ΠΣΔ σε 10, με σημαντικά αποτελέσματα στη λειτουργικότητα των ηλεκτρονικών μαθημάτων.» Παράλληλα, γίνονται τα επόμενα μεγάλα βήματα για τη συγκρότηση μιας κεντρικής υποδομής υπολογιστικού νέφους (cloud) για το σύστημα.

Για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών τόσο στην Ειδική Αγωγή όσο και στη Γενική Εκπαίδευση, η Υπουργός υπενθύμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ το Δεκέμβριο καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2020, που περιελάμβανε το κόστος των μονίμων διορισμών στην εκπαίδευση ενώ είχε ήδη εξαγγείλει επανειλημμένως μόνιμους διορισμούς, και δεν υλοποίησε ούτε έναν. «Σε αντίθεση με τη σημερινή πραγματικότητα», όπως εξήγησε η Νίκη Κεραμέως, αναπτύσσοντας την πλήρη εξέλιξη των προκηρύξεων, οπότε «η νέα σχολική χρονιά θα μας βρει με νέους εκπαιδευτικούς, στις μόνιμες θέσεις τους». Ειδικότερα:

Για την ένταξη στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων/μεταναστών, το ΥΠΑΙΘ συνεργάστηκε με την UNICEF και μεταφράστηκαν σε 11 γλώσσες που ομιλούνται σε Δομές, οι οδηγίες τόσο για την Σύγχρονη όσο και την Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση, καθώς και για τον τρόπο δημιουργίας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) από τους γονείς. Η Υπουργός επεσήμανε ότι οι πρόσφυγες μετανάστες που είναι σε τάξεις υποδοχής έχουν πρόσβαση στη Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση και στην ψηφιακή/εικονική τους τάξη, στη βάση των οδηγιών που έχουν δοθεί από το ΥΠΑΙΘ, και στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση.

Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το ΥΠΑΙΘ, η κα. Κεραμέως υπενθύμισε ότι εξεδόθη ειδική εγκύκλιος για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Παράλληλα, δόθηκαν επεξηγήσεις μέσω τηλεδιασκέψεων και ενημερωτικών σεμιναρίων, προκειμένου τα παιδιά να συμμετέχουν με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, με τις κατάλληλες προσαρμογές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και με ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών και εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών. Επιπλέον, δρομολογείται υποτιτλισμός και νοηματική στα προγράμματα εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Ως προς τη διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων και συγκεκριμένα των email των μαθητών στην εταιρεία που αφιλοκερδώς μας έχει προσφέρει πλατφόρμα για σύγχρονη τηλεκπαίδευση, η Υπουργός υπογράμμισε ότι οι μαθητές που συνδέονται στην πλατφόρμα μέσω λογισμικού πλοήγησης (browser) δεν χρειάζεται να καταχωρίσουν το email τους.

Επίσης, η Υπουργός απάντησε σε ερωτήματα του κ. Φίλη για την ΚΥΑ σχετικά με τις ιδιωτικές εκπαιδευτικές δομές, αναφερόμενη στα μέτρα που ελήφθησαν για τη διαφύλαξη των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα, αλλά όχι μόνο: «Μου έκανε εντύπωση ότι ρωτήσατε μόνο για τους εκπαιδευτικούς. Βεβαίως και πρέπει να προστατεύσουμε δικαιώματα των εκπαιδευτικών, και το κάναμε ήδη. Αλλά όχι μόνο αυτών. Και των άλλων εργαζομένων, και των οικογενειών και των φορέων ιδιωτικής εκπαίδευσης. Όλοι πλήττονται, κ. Φιλη, και όλοι πρέπει να διαφυλαχθούν από τις δυσμενείς επιπτώσεις.»

Η κυρία Κεραμέως έκλεισε την ομιλία της, λέγοντας:

«Κύριε Φίλη,

Έχετε υπηρετήσει στη θέση που βρίσκομαι σήμερα. Είχατε την τύχη να μην βιώσετε

τις ακραίες, πρωτόγνωρες συνθήκες που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε εμείς. Είναι κοινή πεποίθηση ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αντέδρασε ψύχραιμα, οργανωμένα, αποτελεσματικά. Μην προσπαθείτε να βρείτε ελλείψεις εκεί που δεν υπάρχουν, μην επικαλείστε σενάρια που ξέρετε ότι διαταράσσουν την εκπαιδευτική κοινότητα ενώ οι εξελίξεις τρέχουν, μην προβαίνετε αυτές τις δύσκολες στιγμές σε στείρα αντιπολίτευση. Συστρατευθείτε στην εθνική προσπάθεια. Μόνο ενωμένοι θα βγούμε και από αυτή την κρίση.»