ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΗΣ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ – ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΩΡΑ!
ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Το τελευταίο διάστημα, εκπαιδευτικοί, μαθητές αλλά και ολόκληρη η κοινωνία στη χώρα μας και παγκόσμια βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την εξάπλωση του νέου κορονοϊού, που αποκαλύπτει τις τεράστιες αδυναμίες των δημόσιων συστημάτων Υγείας. Η πανδημία του κορονοϊού έχει δημιουργήσει μια έκτακτη κατάσταση, που σε συνδυασμό με τη διάλυση του δημόσιου συστήματος υγείας λόγω των παρατεταμένων μνημονιακών και ακραίων νεοφιλελεύθερων πολιτικών, αυξάνουν τον κίνδυνο να χαθούν πολλές ανθρώπινες ζωές.
Για αυτό η κυβέρνηση προχώρησε, έστω και καθυστερημένα στο κλείσιμο των σχολείων και των πανεπιστημίων που μπορεί πράγματι να αποτελέσει ένα μέτρο πρόληψης, αν φυσικά ακολουθείται από ένα συγκεκριμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Την ίδια στιγμή όμως το υπ. Παιδείας με μία κίνηση εντυπωσιασμού διαλέγει να εξαγγείλει ότι ξεκινά η εξ αποστάσεως διδασκαλία στη Γ΄ Λυκείου και στη συνέχεια σε όλες τις τάξεις.
Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμμετάσχει στο φιάσκο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της Κεραμέως γιατί:
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσο και αν μας διαβεβαιώνει το υπουργείο ότι είναι μόνο για να κρατάμε σε επαφή τους μαθητές μας με την εκπαιδευτική διαδικασία, στη συνέχεια θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη της ύλης (ήδη το ανακοίνωσε η υπουργός για τα ΑΕΙ, το μαρτυρούν και οι οδηγίες που στέλνουν οι διάφοροι συντονιστές) αφού το διάστημα που θα είναι κλειστά τα σχολεία, με βάση τις εκτιμήσεις του ίδιου του Μητσοτάκη, θα είναι πολύ πιο μεγάλο από αυτό των 2 εβδομάδων. Με λίγα λόγια θέλουν να κοροϊδέψουν την κοινωνία ότι μπορεί να αντικατασταθεί η δια ζώσης διδασκαλία και ότι η κυβέρνηση είναι ικανή να λύνει τα προβλήματα με «εναλλακτικούς» τρόπους. Το υπουργείο υποτιμά χαρακτηριστικά το ρόλο του σχολείου στην κοινωνικοποίηση των μαθητών, που δεν μπορεί να αντικατασταθεί με καμιά ηλεκτρονική πλατφόρμα όσο ελκυστική και αν είναι στους μαθητές.
Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δημιουργεί τεράστιες ανισότητες γιατί δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο διαδίκτυο, ούτε τον απαραίτητο εξοπλισμό. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς και για πολλές σχολικές μονάδες λόγω της πενιχρής κρατικής τους χρηματοδότησης.
Το χειρότερο είναι ότι το μέτρο αυτό ταιριάζει γάντι με τις προτάσεις του ΟOΣΑ και της Ε.Ε. για τηλεκπαίδευση προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων της χώρας μας ειδικά σε απομακρυσμένες περιοχές. Θέλουν να καταργήσουν το δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά και να εξοικονομήσουν χρήματα από την κρατική χρηματοδότηση. Οδηγεί σε ελαστικοποίηση της εργασίας μέσα στο δημόσιο σχολείο (χωρίς ωράριο εργασία από το σπίτι όπως στον ιδιωτικό τομέα). Τέλος είναι επικίνδυνο να παγιωθεί αυτή η κατάσταση και μετά τον ιό, αφού θα ήταν ιδανική λύση από την πλευρά της κυβέρνησης στα χρόνια προβλήματα όχι μόνο της υποστελέχωσης των σχολείων αλλά και των ελλείψεων σε αίθουσες και κτήρια. Τέλος θα χρησιμοποιηθεί και για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών για τη βαθμολογία τους στο 2ο τετράμηνο
Χρησιμοποιείται πλατφόρμα ιδιωτικής εταιρείας, που προς το παρόν προσφέρεται «αφιλοκερδώς» (όπως ομολογούν υπ. Παιδείας και Περιφέρεια Αττικής), που όμως αποτελεί την καλύτερη δωρεάν διαφήμιση για μελλοντική πώληση των προϊόντων της εταιρίας σε σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές(αφού θα έχουν εξοικειωθεί με το συγκεκριμένο περιβάλλον της πλατφόρμας). Είναι απαράδεκτο αυτές τις δύσκολες στιγμές να επιτρέπουμε να τις εκμεταλλεύονται ιδιώτες-μαυραγορίτες για να αυξήσουν τα μελλοντικά τους κέρδη (όπως γίνεται με το «καπέλο» στα είδη προστασίας από τον κορονοϊό). Για αυτό είμαστε κάθετα αντίθετοι σε κάθε ιδιωτικοποίηση.
Συναδέφισσες-οι, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η συμμετοχή μας και στη συγκρότηση των ομάδων στήριξης και στην πραγματοποίηση εξ αποστάσεως μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική. Είναι απαράδεκτο οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης, οι προϊστάμενοι των διευθύνσεων εκπαίδευσης και κάποιοι διευθυντές σχολείων να αποκρύπτουν το γεγονός ότι είναι προαιρετική η συμμετοχή μας και να πιέζουν τους συναδέλφους να συμμετάσχουν. Δεν μπορεί να απαιτούν τη φυσική μας παρουσία στα σχολεία (διευθυντές, υποδιευθυντές, πληροφορικοί, επιτροπές) τη στιγμή που κλείνουν τα σχολεία, μας καλούν «να μείνουμε σπίτι» και να περιορίσουμε τις μετακινήσεις μας μόνο στις αναγκαίες για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Δεν μπορούν για επικοινωνιακούς λόγους να θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές, τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, τα μαθησιακά δικαιώματα των μαθητών μας και να παίζουν παιχνίδια με τις δικαιολογημένες αγωνίες των μαθητών και των γονιών καθώς και να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το φιλότιμο των εκπαιδευτικών.
Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περνάμε όλοι μας, εκπαιδευτικοί, μαθητές αλλά και ολόκληρη η κοινωνία στη χώρα μας και παγκόσμια, προέχει η προάσπιση της υγείας όλων μας και η ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας, καθώς και η στήριξη των εργαζομένων που πλήττονται περισσότερο (σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα). Όλα τα υπόλοιπα(όπως η εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.α) είναι κινήσεις εντυπωσιασμού της κυβέρνησης με στόχο να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη. Είναι κινήσεις ανούσιες, αναποτελεσματικές και επικίνδυνες (υπάρχει κίνδυνος να μείνουν και για μετά). Ας μην γίνουμε συμμέτοχοι! Οι εκπαιδευτικοί, όπως πάντα θα είμαστε αλληλέγγυοι και δίπλα στους μαθητές μας όταν οι συνθήκες επιτρέψουν να ανοίξουν τα σχολεία. Μαζί θα αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα της μόρφωσης και της διαπαιδαγώγησης τους.
Για τους μαθητές:
Για τη Γ΄ ΓΕΛ – ΕΠΑΛ το υπουργείο να ανακοινώσει τώρα τη μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων, όποτε αυτές γίνουν. Αν η κατάσταση αυτή συνεχιστεί με βαριές επιπτώσεις για την κοινωνία και τους μαθητές μας να προβλεφτεί ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.
Για τις υπόλοιπες τάξεις η προαγωγή στην επόμενη τάξη να γίνει χωρίς εξετάσεις με βάση τους προφορικούς βαθμούς.
Ο τρόπος αναπλήρωσης των χαμένων μαθημάτων να εξετασθεί όταν ανοίξουν κανονικά τα σχολεία.
Για τους εκπαιδευτικούς:
Κανένας συνάδελφος στα σχολεία όσο διαρκεί η πανδημία. Ηλεκτρονική επικοινωνία των σχολείων για έκδοση εγγράφων μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις.
Επιστροφή κοντά στους οικείους τους όλων των συναδέλφων που υπηρετούν σε απομακρυσμένες περιοχές.
Πλήρεις αποδοχές για όλους τους εργαζόμενους των σχολείων (μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, υπαλλήλους καθαριότητας σχολείων, σχολικούς φύλακες κ.λπ.) καθώς και σε όλους τους εργαζόμενους του δημόσιου άλλα και του ιδιωτικού τομέα που οι επιχειρήσεις στις οποίες εργάζονται αναστέλλουν τη λειτουργία τους λόγω κορωνοϊού.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΗΣ «ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ» ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ & ΜΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ, ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΑΓΩΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ
ΝΑ ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η υγεία δεν είναι εμπόρευμα, ανήκει στον λαό! Μαζικές και μόνιμες προσλήψεις στο χώρο της Υγείας με σταθερές εργασιακές σχέσεις. Ανασυγκρότηση όλων των δομών υγείας με δραστική αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης στην υγεία, για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες. Να ανοίξουν τώρα όλες οι κλίνες ΜΕΘ που ήταν κλειστές.
Επίταξη – Εθνικοποίηση όλων των ιδιωτικών δομών υγείας
Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους – πλαφόν στις τιμές των φαρμάκων, των ειδών ατομικής υγιεινής και προστασίας από τον κορονοϊό – Όχι στην αισχροκέρδεια και τον μαυραγορητισμό – Κοινωνικός – Εργατικός Έλεγχος στις τιμές.
Λεφτά για τις κοινωνικές ανάγκες και την αντιμετώπιση της κατάστασης. Οικονομική ενίσχυση και κατ’ οίκον φροντίδα σε ηλικιωμένους και ομάδες υψηλού κινδύνου!
Να υπερασπίσουμε τα εργασιακά μας δικαιώματά μας & τις δημοκρατικές μας ελευθερίες
Άμεση κατάργηση του Συμφώνου Σταθερότητας και των «πλεονασμάτων». Παύση πληρωμών του χρέους, πάγωμα και διαγραφή χρεών για εργαζόμενους και λαϊκά στρώματα.
Απαγόρευση απολύσεων. Προσλήψεις σε καίριους τομείς (εφοδιαστική αλυσίδα κ.λπ.).
Αυστηρότατη τήρηση και υποχρεώσεις των εργοδοτών για συνθήκες υγιεινής, με δικά τους έξοδα, βαριές ποινές σε όσους δεν συμμορφώνονται. Άδειες με έξοδα των εργοδοτών. Δωρεάν μέτρα προστασίας σε δημόσιους χώρους.
Να σταματήσει τώρα η ψήφιση νόμων από την κυβέρνηση εκτός από αυτούς που αφορούν την πρόληψη και την αντιμετώπισης της πανδημίας.