Θ. Παπαθεοδώρου: «Στόχος της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η αποτίμηση του έργου τους και όχι οι απολύσεις»Συζητείται στην Βουλή το νομοσχέδιο για την σύσταση Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Α/βάθμια και Β/βάθμια εκπαίδευση

«Ο ρόλος της αξιολόγησης συνδέεται με την ποιότητα της εκπαίδευσης που είναι πολιτική και κοινωνική αναγκαιότητα, η οποία και καθιστά επιτακτική την αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτικών», δήλωσε στην Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας κ. Θ. Παπαθεοδώρου κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου για την σύσταση Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ). Απαντώντας δε στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης, είπε ότι αυτό που έχει σημασία όσον αφορά την εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης, είναι ο πραγματικός στόχος της, που είναι η διαμόρφωση ενός ασφαλούς και δίκαιου περιβάλλοντος αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου «και όχι αυτό που κάποιοι υποπτεύονται, δηλαδή η απόλυση του εκπαιδευτικού».

«Ο πρωταρχικός μας σκοπός είναι η βελτίωση και μόνον η βελτίωση της εκπαίδευσης», σημείωσε ο κ. Παπαθεοδώρου, εξηγώντας ότι η αξιολόγηση γίνεται αντικείμενο της σχολικής μονάδας και ότι «ο εκπαιδευτικός αναπτύσσεται μέσω της αξιολόγησης και βελτιώνει την ποιότητα του έργου μέσω της ανατροφοδοτικής και υποστηριχτικής λειτουργίας της». Παραδέχθηκε, πάντως, ότι «η κουλτούρα της αξιολόγησης δεν μπορεί να αναπτυχθεί από τη μια στιγμή στην άλλη».

«Οφείλουμε όμως να ξεκαθαρίσουμε τους στόχους μας. Ξεκινάμε με την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, η οποία διέπεται από ανεξαρτησία στην λειτουργία της», πρόσθεσε, παρά τις σχετικές ενστάσεις που διατυπώθηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ. «Μπορεί να υπάρχει καχυποψία σχετικά με την ανεξαρτησία της, όμως η Αρχή αυτή δημιουργείται για να διασφαλίζονται τα εχέγγυα της αξιολόγησης, για να μπορεί ο εκπαιδευτικός να ξέρει ότι το σύστημα αξιολόγησης παρέχει ασφάλεια δικαίου», είπε σχετικώς, ενώ τόνισε ότι η αξιολόγηση αφορά τους μόνιμους εκπαιδευτικούς και όχι τους αναπληρωτές. Όπως επισήμανε εξάλλου οι διαδικασίες που προβλέπουν την τύχη του εκπαιδευτικού όταν υπάρχει αρνητική κρίση επί του εκπαιδευτικού του έργου δεν προβλέπουν απόλυση.

Σημειώνεται ότι το συμβούλιο διοίκησης της Αρχής θα έχει τετραετή θητεία και θα αποτελείται από έναν επιστήμονα υψηλού κύρους ως πρόεδρο (που θα ορίζεται από τον υπουργό Παιδείας αλλά προβλέπεται και η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας επιτροπής της Βουλής), τον πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δύο εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και δύο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με βαθμό τουλάχιστον Γ’, κατόχους διδακτορικού διπλώματος κατά προτίμηση σε συναφές αντικείμενο και έναν καθηγητή πανεπιστημίου με αντίστοιχη ειδίκευση.

TOVIMA.GR

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025