Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που εξισώνει τα πτυχία από τα ιδιωτικά κολέγια με τα πτυχία από τα δημόσια Πανεπιστήμια – Ζητούμε σύγκληση του Δ. Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ τώρα
Αγωνιστική Παρέμβαση Ε΄ ΕΛΜΕ – Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. κλιμακώνει την επίθεσή της στη δημόσια εκπαίδευση, στα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων, καθώς και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Προωθεί την εφαρμογή του «προσοντολογίου» των απολύσεων και της αλληλοσφαγής, την αξιολόγηση, το χτύπημα σε μισθούς, συντάξεις και περίθαλψη, την πιο σκληρή εκδοχή για το Γενικό Λύκειο και την εισαγωγή στα δημόσια ΑΕΙ, το χτύπημα των δημοκρατικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων. Για την προώθηση της αντιλαϊκής – αντιεκπαιδευτικής πολιτικής προχωρούν βήμα – βήμα για να αποφύγουν τη γενικευμένη αντίδραση του κινήματος.
Την Παρασκευή κατέθεσαν αιφνιδιαστικά στο νομοσχέδιο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση διατάξεις με τις οποίες προωθούν τη δυνατότητα χιλιάδων αποφοίτων ιδιωτικών κολεγίων να εισαχθούν άμεσα στην προκήρυξη της γενικής αγωγής και έτσι να διοριστούν στο δημόσιο.
Η κυβέρνηση ενισχύει με όλους τους τρόπους την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται στη δημόσια εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους /τις μαθητές /τριες. καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια, ακόμη και χωρίς ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων μέσω ΔΟΑΤΑΠ.
Δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, τράπεζα θεμάτων από την Α΄ Λυκείου και Εθνικό Απολυτήριο στο όνομα μιας κατ’ επίφαση αριστείας, ενώ την ίδια ώρα εξισώνονται επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και κολεγίων και μπορούν οι απόφοιτοι των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολλέγια όπου η βάση εισαγωγής είναι μηδέν.
Ακόμη το σχέδιο νόμου :
Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.
Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση με βάση δείκτες «ποιότητας και επιτευγμάτων» μεταξύ των οποίων η εξασφάλιση ευρωπαϊκών κονδυλίων για τη χρηματοδότησή τους. Καταδεικνύεται έτσι με σαφήνεια τι θα ακολουθήσει με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
Αναστέλλει τη λειτουργία δεκάδων τμημάτων ΑΕΙ που επρόκειτο να ξεκινήσουν από το 2020-21.
Αυξάνει την τιμωρία των νεοδιόριστων (2ετία και 5ετία στην Ειδική) προσθέτοντας μια 2ετια αν παραιτηθούν.
Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή και μάθημα από αργία με εγκύκλιο και χωρίς να έχει προηγηθεί αλλαγή του νόμου.
Να απαντήσουμε τώρα!
Ο μόνος που μπορεί να ορθώσει εμπόδια ανυπέρβλητα στην κυβερνητική επιθετικότητα είναι ένα μαζικό πανεκπαιδευτικό κίνημα. Με συντονισμό των ΕΛΜΕ, των Εκπαιδευτικών Συλλόγων Π.Ε., των φοιτητικών συλλόγων, γονείς και μαθητές σε ανυποχώρητο αγώνα με κινητοποίησεις, διαδηλώσεις και απεργίες για να μην περάσει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Καλούμαστε τώρα να επιστρέψουμε στους δρόμους του αγώνα, στις διαδηλώσεις, στις γενικές συνελεύσεις και να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, όπως το Γενάρη του 2019: αδιαμεσολάβητα, μαζικά, μαχητικά. Να υπερασπιστούμε τη δημόσια παιδεία και στην εφ’ όλης της ύλης επίθεση που δεχόμαστε να προτάξουμε το σύνολο των διεκδικήσεων μας για το δημόσιο σχολείο, για τους διορισμούς, το μισθό, τη σύνταξη, την περίθαλψη και τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Η ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και όλες οι ΕΛΜΕ, καθώς και οι Σύλλογοι Π.Ε. να αναλάβουν τις ευθύνες πους τους αναλογούν, να πάρουν θέση, να συγκαλέσουν Γ.Σ. για την οργάνωση των αγώνων των εκπαιδευτικών.