– Αλλαγές: Που θα δοθούν οι αυξήσεις, σε ποια ταμεία και πότε. Στις 25 Νοεμβρίου θα πληρωθεί το Α21 και το ΚΕΑ.

στις συντάξεις τους – που θα δίνονταν κανονικά από το 2023 – αναμένεται να δουν από φέτος χιλιάδες που με 30 και άνω έτη ασφάλισης και με αποδοχές πάνω από 1.250 ευρώ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος», με τον νέο ασφαλιστικό νόμο, που έρχεται με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) να αντικαταστήσει το Νόμο 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου), αυξάνονται τα ποσοστά αναπλήρωσης και ανεβαίνει η σύνταξη όσο περισσότερα είναι τα έτη ασφάλισης και όσο μεγαλύτερος είναι ο μισθός.

Οι αλλαγές με βάση τη μελέτη που είναι σε εξέλιξη, σύμφωνα με το δημοσίευμα, θα αφορούν όσους έχουν από 30 και άνω έτη ασφάλισης.

Οι αλλαγές στις

Οι αλλαγές με βάση τη μελέτη που είναι σε εξέλιξη θα αφορούν όσους έχουν από 30 και άνω έτη ασφάλισης.

Άμεσα ωφελημένοι θα είναι όσοι συνταξιοδοτήθηκαν μετά τις 13 Μαΐου του 2016 με το Νόμο 4387, καθώς με βάση τα σενάρια που εξετάζονται σε μελέτη του υπουργείου Εργασίας, θα κερδίσουν από 35 ως και 170 ευρώ το μήνα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αναπλήρωσης.

Κερδισμένοι είτε με αύξηση σύνταξης είτε με μείωση και μηδενισμό της προσωπικής διαφοράς βγαίνουν και 2 εκατ. παλαιοί συνταξιούχοι (πριν από το Νόμο 4387/2016) διότι οι συντάξεις τους θα επανυπολογιστούν ξανά με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης και θα πάρουν μεγαλύτερα ποσά από αυτά που έβγαλε ο επανυπολογισμός των συντάξεών τους με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου που καταργούνται με την απόφαση του ΣτΕ.

Και για τους νέους αλλά και για τους παλαιούς συνταξιούχους, όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, οι αυξήσεις θα έρχονταν από την 1η/1/2013 και μετά, αλλά με την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου οι αδικίες στις συντάξεις διορθώνονται με αυξήσεις από φέτος.

Η όποια θετική μεταβολή στις συντάξεις θα μετράει αναδρομικά από 4 Οκτωβρίου 2019. Αυτό σημαίνει ότι εάν ο νέος νόμος ψηφιστεί τον Ιανουάριο του 2020, οι αυξήσεις για όσους τα δικαιούνται θα δοθούν αναδρομικά 4 μηνών, δηλαδή από τις συντάξεις μηνών Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου.
Οι κερδισμένοι

Άμεσα ωφελημένοι θα είναι όσοι συνταξιοδοτήθηκαν μετά τις 13 Μαΐου του 2016 με το Νόμο 4387, καθώς με βάση τα σενάρια που εξετάζονται σε μελέτη του υπουργείου Εργασίας, θα κερδίσουν από 35 ως και 170 ευρώ το μήνα από τα μεγαλύτερα ποσοστά αναπλήρωσης.

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», κερδισμένοι είτε με αύξηση σύνταξης είτε με μείωση είτε με μηδενισμό της προσωπικής διαφοράς βγαίνουν και 2 εκατ. παλιοί συνταξιούχοι (πριν από το Νόμο 4387/2016) διότι οι συντάξεις τους θα επανυπολογιστούν ξανά με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης και θα πάρουν μεγαλύτερα ποσά από αυτά που έβγαλε ο επανυπολογισμός των συντάξεων τους με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου που καταργούνται με την απόφαση του ΣτΕ.

Και για τους νέους αλλά και για τους παλιούς συνταξιούχους οι αυξήσεις θα έρχονταν από την 1η Ιανουαρίου του 2013 και μετά, αλλά με την κατάργηση του νόμου Κατρούγκαλου οι αδικίες στις συντάξεις διορθώνονται με αυξήσεις από φέτος.

Η όποια θετική μεταβολή στις συντάξεις θα μετράει αναδρομικά από 4 Οκτωβρίου 2019. Αυτό, σύμφωνα με το δημοσίευμα, σημαίνει ότι αν ο νέος νόμος ψηφιστεί τον Ιανουάριο του 2020, οι αυξήσεις για όσους τις δικαιούνται θα δοθούν με αναδρομικά 4 μηνών, δηλαδή από τις συντάξεις μηνών Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου και Ιανουαρίου.

Παλιές συντάξεις και προσωπική διαφορά

Σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο», στις παλιές συντάξεις θα γίνει ξανά επανυπολογισμός με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης. Αυτό σημαίνει ότι η ανταποδοτική σύνταξη θα αυξηθεί και μαζί με την εθνική θα τραβήξει προς τα πάνω το σύνολο της σύνταξης.

Το αποτέλεσμα θα είναι:

– Να μειωθούν οι προσωπικές διαφορές που βλέπουν τώρα οι συνταξιούχοι στα ενημερωτικά τους και για πολλούς να μηδενιστούν.

– Να προκύψουν για πρώτη φορά αυξήσεις σε όσους έχουν μικρή προσωπική διαφορά και έτσι να έχουν μεγαλύτερη σύνταξη από αυτή που έπαιρναν πριν από τον αρχικό επανυπολογισμό Κατρούγκαλου.

– Να πάρουν μεγαλύτερη αύξηση σύνταξης οι κατηγορίες που ήδη ευνοήθηκαν με τον πρώτο επανυπολογισμό λόγω αυξημένων εισφορών.

ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ -Παραδείγματα:

Μείωση προσωπικής διαφοράς. Συνταξιούχος που είχε σύνταξη 1.200 ευρώ ως το 2018 παίρνει με τον επανυπολογισμό Κατρούγκαλου ανταποδοτική σύνταξη 650 ευρώ και με την εθνική σύνταξη των 384 ευρώ φτάνει τα 1.034 ευρώ.

Έχει μείωση 166 ευρώ από την παλιά σύνταξη και τα παίρνει ως προσωπική διαφορά. Με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης, αν π ανταποδοτική σύνταξη πάει στα 740 ευρώ, τότε η νέα συνολική του σύνταξη θα είναι 1.124 ευρώ, οπότε η προσωπική διαφορά θα είναι μόνον 76 ευρώ αντί 166 ευρώ. Το κέρδος είναι ότι ένα μέρος από την προσωπική διαφορά γίνεται σύνταξη και περιορίζεται ο κίνδυνος απωλειών στο μέλλον.

Μηδενισμός προσωπικής διαφοράς και αύξηση σύνταξης. Συνταξιούχος με 40 χρόνια και μισθό 2.000 ευρώ έπαιρνε σύνταξη 1.222 ευρώ προ φόρου ως το 2018. Με τον επανυπολογισμό Κατρούγκαλου, πήρε ανταποδοτική σύνταξη 856 ευρώ και με την εθνική σύνταξη των 384 ευρώ έχει 1.166 ευρώ προ φόρου. Η προσωπική του διαφορά (μείωση από τα 1.222 ευρώ) είναι 56 ευρώ. Με αύξηση του ποσοστού αναπλήρωσης κατά 8%, π σύνταξη ανεβαίνει στα 1,230 ευρώ ,προ φόρου. Έχει καλύψει την προσωπική διαφορά και παίρνει και μικρή αύξηση κατά 8 ευρώ. Αν το ποσοστό αναπλήρωσης για τα 40 έτη αυξηθεί κατά 12%, τότε η νέα του σύνταξη θα είναι 1.262 ευρώ προ φόρου, δηλαδή θα έχει μηδενίσει την προσωπική διαφορά και θα πάρει αύξηση 40 ευρώ με τον νέο επανυπολογισμό της σύνταξης.

Τα νέα ποσοστά στον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης

Τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης θα εφαρμοστούν για τον υπολογισμό της ανταποδοτικής σύνταξης και εξετάζεται να έχουν συντελεστές που θα αυξάνουν τα ποσά σύνταξης κατά 1 έτος.

Για παράδειγμα, με τα παλιά ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου, από τα 33 στα 34 έτη το ποσοστό αναπλήρωσης αυξανόταν κατά 1,59% και γινόταν 32,22%. Η ίδια αύξηση 1,59% δινόταν από τα 34 στα 35 έτη, και το ποσοστό αναπλήρωσης γινόταν 33,81 %. Κατά το ίδιο ποσοστό (1,59%) αυξανόταν και το ποσοστό αναπλήρωσης από το 35ο στο 36ο έτος και γινόταν 35,40%. Στην τριετία 34, 35 και 36 υπήρχε η ίδια ετήσια αύξηση της αναπλήρωσης (+1,59%).

Με τα νέα ποσοστά η αύξηση της αναπλήρωσης θα είναι μεγαλύτερη κατ’ έτος. Έτσι για παράδειγμα, από τα 34 στα 35 έτη η αύξηση μπορεί να είναι 1,80% και το νέο ποσοστό αναπλήρωσης στην 35ετία να φτάνει στα 38,04% (αντί 33,81 % τώρα). Αντίστοιχα, από τα 35 στα 36 έτη η αύξηση μπορεί να είναι 1,95%, από τα 36 οτα’37 να είναι 2,1%κ.ο.κ. Με τον τρόπο αυτό όσο ανεβαίνουν τα έτη ασφάλισης τόσο θα μεγαλώνουν τα ποσοστά αναπλήρωσης.

Σύμφωνα με τα υπό επεξεργασία σενάρια της αναλογιστικής μελέτης του υπουργείου, που δεν είναι ακόμη τα τελικά, εξετάζονται ποσοστά αναπλήρωσης: Για την 30ετία, 28,80% αντί 26,37% σήμερα. Για την 35ετία, 38,04% αντί 33,81% σήμερα. Για την 40ετία, 49,42% αντί 42,8% σήμερα. Για τα 42 έτη, 53,94%, αντί 46,8% σήμερα.

Ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα τα οποία απασχολούν το δικηγορικό κλάδο, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο υφυπουργός Εργασίας, αρμόδιος για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Νότης Μηταράκης, με τη Συντονιστική Επιτροπή των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο υφυπουργός Εργασίας άκουσε προσεκτικά όλες τις απόψεις και εξέφρασε την πρόθεσή του να εξετάσει όλα τα ζητήματα που τέθηκαν.

Υπογράμμισε πως το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, σε συνδυασμό με τις φορολογικές διευκολύνσεις που θα φέρει η κυβέρνηση, θα εξασφαλίσουν υψηλότερα εισοδήματα στους ασφαλισμένους.

Η δήλωση του Νότη Μηταράκη

Μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης, ο κ. Μηταράκης δήλωσε:

«Τους ελεύθερους επαγγελματίες, που τιμωρούσε η προηγούμενη κυβέρνηση, εμείς θα τους στηρίξουμε με πολιτικές που θα τονώσουν και θα κινητροδοτήσουν την παραγωγική Ελλάδα.

Από τις σημαντικότερες και πιο θετικές αλλαγές, που θα επέλθουν με το νέο ασφαλιστικό νομοσχέδιο, θα είναι η αποσύνδεση του ασφαλιστικού από το φορολογικό σύστημα, σύνδεση η οποία έχει κριθεί αντισυνταγματική από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Αποτέλεσμα των αλλαγών που θα φέρουμε, θα είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες με πολλά έτη ασφάλισης να λαμβάνουν υψηλότερες συντάξεις, καθώς το νέο συνταξιοδοτικό σύστημα θα είναι πιο ανταποδοτικό».

Η θέση του ΕΝΥΠΕΚΚ

ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ έχουν ψηφίσει το «πάγωμα» των συντάξεων μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022 σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚΚ.

Όπως αναφέρει η ΕΝΥΠΕΚΚ σε ανακοίνωσή της: «Τον τελευταίο καιρό μεγάλη συζήτηση γίνεται για την υλοποίηση εκ μέρους της κυβέρνησης των πρόσφατων αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ 1888-1891/2019 που επιδίκασαν ένα μικρό τμήμα των αναδρομικών στους συνταξιούχους, κυρίως των αποφάσεων εκείνων που έκριναν αντισυνταγματικά τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), ακύρωσαν τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις το 2016 και έκριναν αντισυνταγματικές τις εισφορές των ελευθεροεπαγγελματιών και επιστημόνων του ν. 4387/2016.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας προσποιείται πως δεν γνωρίζει ότι υπάρχουν νομοθετικά κείμενα σε ισχύ, σύμφωνα με όσα παραθέτουμε αμέσως παρακάτω, που εμποδίζουν την επιστροφή τους, ενώ και η ίδια τα ψήφισε ως Αντιπολίτευση και που την έχουν δεσμεύσει στη χορήγηση αυξήσεων μέχρι τα τέλη του 2022!!

Η ΕΝΥΠΕΚΚ κρίνει σκόπιμο να ενημερώσει την κυβέρνηση, τις πολιτικές ηγεσίες των κομμάτων, τις Συνδικαλιστικές Οργανώσεις των συνταξιούχων, αλλά και ολόκληρο το λαό μας, για τα παρακάτω:

1.Με την ταπεινωτική συμφωνία της 12ης Ιουλίου 2015, που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την τρόικα, ανεστάλη η αύξηση των κατωτάτων ορίων των συντάξεων («πάγωσαν») μέχρι τα τέλη του 2021.

Η σχετική ρύθμιση (άρθρο 3 παρ. 30 ν. 4334/2015) αναφέρει χαρακτηριστικά: «Από 1/1/2016 έως 31/12/2021 οι εγγυημένες σε μηνιαία βάση συνταξιοδοτικές παροχές από τα Ασφαλιστικά Ταμεία κύριας ασφάλισης διατηρούνται σε ονομαστικούς όρους στο ύψος που προβλέπεται για την 31η/7/2015.».

2.Η διάταξη αυτή «επικυρώθηκε» και από τα πέντε κόμματα του μνημονιακού τόξου (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ) με το γ’ Μνημόνιο (ν. 4336/2015). Με το άρθρο 2 (περίπτ. 3 υποπαρ. Ε2) «πάγωσαν» τα κατώτατα όρια όλων των συντάξεων στα ονομαστικά επίπεδα του 2015 μέχρι το τέλος του 2021!

Σύμφωνα με τη διάταξη αυτή που ψήφισε ΟΛΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΟ ΤΟΞΟ: «Μέχρι την 31/12/2021 τα κατώτατα όρια σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου, των οργανισμών κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, όπως αυτά προβλέπονται από τις οικείες καταστατικές και γενικές διατάξεις, διατηρούνται στο ύψος που ισχύει την 31η/7/2015».

3.Ο ασφαλιστικός νόμος 4387/2016 προέβλεψε αυξήσεις στις συντάξεις από 1-1-2017 που όμως ουδέποτε χορηγήθηκαν!

Έτσι, σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου» (άρθρο 14 παρ. 3α) «Το συνολικό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος, αυξάνεται από την 1.1.2017 κατ’ έτος με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.».

4.Με το συμπληρωματικό Μνημόνιο (ν. 4472/2017 άρθρο 1 παρ. 4α) ανεστάλησαν οι αυξήσεις («πάγωσαν») σε ΟΛΕΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ τις συντάξεις ΕΚ ΝΕΟΥ, μέχρι τον Δεκέμβριο του 2021 και μάλιστα αναδρομικά από 1-1-2017, προκειμένου να μην εγερθούν απαιτήσεις των συνταξιούχων σύμφωνα με την ανωτέρω ρύθμιση του νόμου Κατρούγκαλου.

Η σχετική ρύθμιση αναφέρει τα εξής: «Το συνολικό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος αυξάνεται, από την 1.1.2022 κατ’ έτος με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά πενήντα τοις εκατό (50%) από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά πενήντα τοις εκατό (50%) από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.».

5.Τέλος, με το άρθρο 3 του εφαρμοστικού νόμου 4475/2017 του συμπληρωματικού Μνημονίου, όλες οι συντάξεις «πάγωσαν» για ΑΚΟΜΗ ΕΝΑ (1) ΕΤΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΟΥ 2022!!

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αναφέρει: «Το συνολικό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος αυξάνεται από την 1.1.2023 κατ’ έτος, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.».

6.Σύμφωνα με τις υπ’αριθ. 112/24/2017 και 128/12/2017 Εκθέσεις του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, η ετήσια ωφέλεια του κράτους από το «πάγωμα» των συντάξεων θα ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ. Συνεπώς, από το έτος 2016 μέχρι και το τέλος του 2022 που θα είναι «παγωμένες» όλες οι συντάξεις με απόφαση ΟΛΩΝ των κομμάτων του μνημονιακού τόξου, που ενίσχυσε επί τα χείρω η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, οι συνταξιούχοι θα έχουν συνολικές απώλειες περίπου 2 δις ευρώ!!

Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση της Ν.Δ., αν έχει αποφασίσει σοβαρά να συμμορφωθεί έστω με τις πρόσφατες αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου και αν θέλει να πείσει τους κατοίκους αυτής της χώρας ότι η Ελλάδα είναι μια δημοκρατική χώρα που σέβεται το Σύνταγμα και τους θεσμούς, ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΟΛΕΣ τις παραπάνω διατάξεις, ασχέτως αν και η ίδια τις ψήφισε με το γ’ Μνημόνιο, προκειμένου να χορηγήσει έστω και τα ολίγα αναδρομικά που επιδίκασαν στους συνταξιούχους οι πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ 1888-1891/2019.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση να «ξεπαγώσει» τις συντάξεις καταργώντας τις ανωτέρω ρυθμίσεις, γιατί προκαλούν τεράστιες απώλειες στους Έλληνες συνταξιούχους και φτωχοποιούν τον πολύπαθο λαό μας.», αναφέρει το aftodioikisi.gr.

Έως το τέλος του έτους έρχονται αλλαγές στα κριτήρια χορήγησης των επιδομάτων, Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (), και που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ σύμφωνα με τον σχεδιασμό της υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνας Μιχαηλίδου.

Σύμφωνα με τα νέα κριτήρια για όλα τα επιδόματα θα προβλέπεται, για όσους δικαιούχους έχουν παιδιά, να δηλώνεται το σχολείο που πηγαίνουν. Και αυτό γιατί στην πλειοψηφία των επιδομάτων που χορηγούνται δίνονται αυξημένα ποσά σε όσους έχουν παιδιά. Προκειμένου να ελέγχονται τα επιδόματα που δίνονται, οι γονείς θα πρέπει να δηλώνουν το σχολείο που πάνε τα παιδιά τους.

Αυτό αποφασίστηκε καθώς υπάρχει υπέρβαση του προϋπολογισμού του επιδόματος παιδιού και αυτό οφείλεται κυρίως στην ένταξη περίπου 85.000 δικαιούχων οικογενειών από τρίτες χώρες, κυρίως λόγω της μείωσης του προβλεπόμενου χρόνου παραμονής στη χώρα, από 10 σε 5 χρόνια που προχώρησε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Αυτό θα αλλάξει από τη νέα χρονιά και θα υπάρξει διπλασιασμός των ελάχιστων χρόνων διαμονής στη χώρα από 5 στα 10 χρόνια. Έτσι, οι αιτούντες/υπόχρεοι των επιδομάτων θα πρέπει να διαμένουν νόμιμα και μόνιμα στην Ελλάδα την τελευταία 10ετία και όχι 5ετία που είναι σήμερα.
ΚΕΑ

Το ΚΕΑ θα μετονομαστεί σε Ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα και θα υπάρξει αναπροσαρμογή των κριτηρίων ώστε να ενταχθούν περισσότεροι δικαιούχοι (π.χ. μονογονεϊκές οικογένειες) και θα επιδιωχθεί μεγαλύτερη στόχευση στην αντιμετώπιση της ακραίας φτώχειας.

Επιπλέον, θα υπάρξει διασύνδεση με το πληροφοριακό σύστημα «Εργάνη», προκειμένου να μπορεί να διαπιστωθεί εάν ο δικαιούχος εργάζεται ή όχι.

Ανά έξι μήνες πρέπει να υποβάλλουν αιτήσεις για το ΚΕΑ (keaprogram.gr) οι δικαιούχοι.

Τα Κέντρα Κοινότητας ενημερώνουν τους πολίτες αναφορικά με τις αλλαγές που ισχύουν από την 1η Νοεμβρίου 2018 για τους αιτούντες του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) σύμφωνα με την Κ.Υ.Α. 13/οικ./33475/1935/2018 Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης.

Για τις αιτήσεις που είναι εγκεκριμένες μέχρι αυτήν την ημερομηνία, η εισοδηματική ενίσχυση παραμένει σταθερή μέχρι τη συμπλήρωση έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έγκρισής τους.

Με την πάροδο του εν λόγω διαστήματος, οι δικαιούχοι υποβάλλουν νέα αίτηση σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του προγράμματος.

Η εγκεκριμένη αίτηση δύναται να τροποποιηθεί από τον δικαιούχο απευθείας, ή μέσω του Κέντρου Κοινότητας, καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος αποκλειστικά για τη διόρθωση των στοιχείων επικοινωνίας, της διεύθυνσης κατοικίας, του αριθμού παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, του αριθμού τραπεζικού λογαριασμού (ΙΒΑΝ) ή των πεδίων διασύνδεσης με τις λοιπές κοινωνικές παροχές και υπηρεσίες (πχ ΤΕΒΑ).

Οι αιτούντες των οποίων η αίτηση έχει εγκριθεί ή τροποποιηθεί πριν από την 1.11.2018, οφείλουν να προσκομίσουν το ΝΕΟ ΕΝΤΥΠΟ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗΣ των ενηλίκων μελών του νοικοκυριού (το έντυπο θα είναι διαθέσιμο στο Κέντρο Κοινότητας, στα ΚΕΠ και στην Κοινωνική Υπηρεσία). Κατά τον μήνα Νοέμβριο, θα υποβάλλουν ΝΕΑ ΑΙΤΗΣΗ όσοι δικαιούχοι είχαν υποβάλει αίτηση πριν έξι μήνες.

Οι βασικές πληροφορίες και τα δικαιολογητικά που όλοι οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συλλέξουν πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης είναι:
– Αριθμός ΑΜΚΑ
– ΑΦΜ
– Πληροφορίες για το εισόδημα και τα περιουσιακά στοιχεία
– Απόδειξη διαμονής
– Αριθμός τραπεζικού λογαριασμού
– Για τα φιλοξενούμενα μέλη, ΑΜΚΑ, ΑΦΜ και πληροφορίες για το εισόδημα

Όταν τελικά το επίδομα οι δικαιούχοι θα λάβουν:
– Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό, 200 ευρώ τον μήνα
– Για κάθε επιπλέον ενήλικο μέλος του νοικοκυριού, επιπλέον 100 ευρώ τον μήνα
– Για κάθε ανήλικο μέλος, προσαύξηση του ποσού κατά 50 ευρώ κάθε μήνα
Επιπλέον το ΚΕΑ συνδέεται με σειρά από κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές και αγαθά, όπως η δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανασφάλιστων, η παροχή σχολικών γευμάτων, η παραπομπή και ένταξη σε δομές και υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και υποστήριξης και η ένταξη στα προγράμματα των Κοινωνικών Δομών Αντιμετώπισης της Φτώχειας.

Οι δικαιούχοι του θα πρέπει να εκπληρούν κάποια συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια που καθορίζονται από την κινητή και ανίκητη περιουσία κάθε νοικοκυριού. Συγκεκριμένα:

Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 90.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως 150.000 ευρώ.

Τι αλλάζει σε ΚΕΑ, επίδομα παιδιού ΟΠΕΚΑ – ΠΛΗΡΩΜΗ για προνοιακά επιδόματα

Με την νέα υπουργική απόφαση για την καταβολή του επιδόματος ενοικίου θα απαιτηθεί η υποχρεωτική αναγραφή του ονόματος του ενοικιαστή στον λογαριασμό της ΔΕΗ για να συνεχίσει ο δικαιούχος να λαμβάνει το επίδομα ενοικίου.

Το υπουργείο Εργασίας θα εξετάσει το ενδεχόμενο για δικαιούχους του επιδόματος ενοικίου με ιδιαίτερα χαμηλά εισοδήματα να καλυφθεί κάποιο μέρος του κόστους για την μεταφορά του ονόματος του λογαριασμού από την ιδιοκτήτη στον ενοικιαστή.

Το κόστος για την αλλαγή του ονόματος στο λογαριασμό της ΔΕΗ υπολογίζεται με βάση τα τετραγωνικά του σπιτιού και το είδος της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος.

Τέλος, θα ζητηθεί και η διασύνδεση των μηχανισμών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με τους μηχανισμούς της ΔΕΗ, ώστε να εξακριβώνεται η (μία και μοναδική) μόνιμη κατοικία των δικαιούχων του επιδόματος στέγασης.