Μια από τις πιο συνηθισμένες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με Διάσπαση προσοχής αφορά την οργάνωση των πραγμάτων τους. Συχνά ένα παιδί με ΔΕΠΥ έχει μια τσάντα εντελώς ακατάστατη, φωτοτυπίες πεταμένες και συνήθως τσαλακωμένες ή χαμένες, ξεχνά βιβλία στο σχολείο ή στο σπίτι, δεν θυμάται τις υποχρεώσεις του γιατί δεν σημειώνει σωστά.
Πώς θα βοηθήσετε λοιπόν το παιδί σας να οργανωθεί; Δείτε μερικές σημαντικές συμβουλές:
– Βάλτε το σχολικό πρόγραμμα σε σημείο που το βλέπει το παιδί, με μεγάλα γράμματα- ακόμα και η χρήση διαφορετικών χρωμάτων ανά μάθημα βοηθά π.χ
ΜαθηματικάΓλώσσα Γυμναστική (το ίδιο χρώμα για κάθε μάθημα ανά ημέρα)
– Βοηθήστε το παιδί να μάθει να φτιάχνει την τσάντα του. Δείτε μαζί το πρόγραμμα και τοποθετήστε στην τσάντα τα απαραίτητα βιβλία και τετράδια. Μόλις μάθει να φτιάχνει την τσάντα του αφήστε το παιδί να είναι υπεύθυνο εξ’ ολοκλήρου για αυτό. Κάποιες φορές ακούω ” η μαμά ξέχασε να μου βάλει το βιβλίο της Ιστορίας στην τσάντα” ακόμα και από παιδιά που πάνε σε μεγάλη τάξη! Όχι, αυτό δεν πρέπει να γίνεται. Η οργάνωση της τσάντας πρέπει να γίνεται από το παιδί – αρχικά με την επίβλεψη και καθοδήγησή σας αλλά μετά αφήστε το μόνο του, τονίζοντας ότι εκείνο είναι πλέον υπεύθυνο.
– Αγοράστε διάφανους φακέλους για να τοποθετεί τις φωτοτυπίες με τις ασκήσεις. Βάλτε πάνω αντίστοιχες ετικέτες που θα βοηθήσουν στην οργάνωση του υλικού.
– Βάλτε τα βιβλία των ξένων γλωσσών και των εικαστικών σε ξεχωριστούς φακέλους με διαφορετικό χρώμα. π.χ. σε κόκκινο φάκελο όλα τα βιβλία και τετράδια των αγγλικών. Έτσι όταν θα έχει στο πρόγραμμα αγγλικά, πολύ εύκολα θα έχει όλο το σχετικό υλικό σε ένα φάκελο και θα μπορεί να το βάζει με τον φάκελο στην τσάντα του.
– Οργανώστε την κασετίνα ώστε να έχει μόνο όλα τα απαραίτητα και όχι πράγματα που θα αποσπούν την προσοχή ή θα κάνουν το παιδί να ψάχνει ένα μολύβι ανάμεσα σε ένα σωρό μπογιές και μαρκαδόρους!
– Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ελέγχετε την τσάντα για ξεχασμένες φωτοτυπίες.
– Διδάξτε στο παιδί πως θα φτιάχνει λίστες με τις υποχρεώσεις του ώστε να ξέρει τι έχει να κάνει για την άλλη μέρα. Αυτό είναι καλό να το κάνουν και οι δάσκαλοι στο σχολείο, να λένε στα παιδιά τι ασκήσεις έχουν για το σπίτι ώστε να τις σημειώνουν στο πρόχειρο κάνοντας μια λίστα. π.χ.
Για Δευτέρα 24/11
– Γλώσσα Βιβλίο σελ 34 ανάγνωση
– Γλώσσα Τ.Εργασιών σελ 42 άσκηση 1 και 3
– Μαθηματικά σελ. 21 άσκηση 5
– Ιστορία σελ 45
– Άσκηση στο τετράδιο γλώσσας
Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά θα ξέρουν τι πρέπει να κάνουν και θα μπορούν να τσεκάρουν όσες ασκήσεις έχουν ολοκληρώσει. Αν αυτό όμως δεν γίνεται στο σχολείο, βοηθήστε το παιδί σας να το κάνει στην αρχή της μελέτης του.
– Υπενθυμίστε στο παιδί να δώσει στον εκπαιδευτικό τις ολοκληρωμένες ασκήσεις.
– Ενθαρρύνετε το παιδί να χρησιμοποιεί σελιδοδείκτες στα βιβλία, για να βρίσκει εύκολα τη σελίδα.
– Μην θυμώνετε όταν βλέπετε το παιδί σας ανοργάνωτο- βοηθήστε το να οργανωθεί, με υπομονή και επανάληψη! Μην το αποκαλείται ανοργάνωτο, αφηρημένο και άλλα όχι και τόσο θετικά επίθετα!
– Ενημερώστε τον εκπαιδευτικό της τάξης για τη δυσκολία του παιδιού σας και ζητήστε του να βεβαιώνεται πως το παιδί κρατάει επαρκείς σημειώσεις, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για κάποιο τεστ ή σημαντική ανακοίνωση.