Το Υπουργείο Παιδείας, αφού επιδόθηκε σε ένα κρεσέντο επικοινωνιακή πολιτικής με την κατάργηση του ασύλου, τη σύνδεση της σημαίας με την «αριστεία» και τον πανηγυρισμό για αύξηση πιστώσεων στις προσλήψεις, άφησε πολλά σχολεία ανά την Ελλάδα ξεκρέμαστα και άδεια από αναπληρωτές ύστερα από ένα μήνα και πλέον λειτουργίας.
ης Ανεξάρτητης Ενωτικής Εκκίνησης Εκπαιδευτικών Π.Ε
Η Υφυπουργός Παιδείας επιστρέφοντας στην “κανονικότητα” του 2013-14 που έστελνε αναπληρωτές λίγο πριν κλείσουμε για τα Χριστούγεννα , βλέποντας ότι τα κενά παραμένουν αποφάσισε αντί να προσλάβει αναπληρωτές να συμπτύξει τμήματα ώστε να εξοικονομήσει κενά. Έγγραφο του Υπ. Παιδείας με αρ. πρωτ. 165514/ΓΔ 5 /22/10/2019 και θέμα ενημέρωση και επιβεβαίωση στοιχείων My school καλεί τους διευθυντές εκπαίδευσης να επιβεβαιώσουν την ορθότητα των στοιχείων στο may school αμφισβητώντας τις αποφάσεις των υπηρεσιακών συμβουλίων. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο της κ Ζαχαράκη , ύστερα από ενδελεχή έλεγχο, εντοπίστηκε προσωπικό παραπάνω από το επιτρεπτό της αναλογίας μαθητών ανά εκπαιδευτικό 25/1.
Το έγγραφο αφορά την υποτιθέμενη εύρεση αναντιστοιχία στοιχείων. Έγγραφα για τακτοποίηση του My school έρχονται κάθε χρόνο . Ο Περιφερειακό Διευθυντής Εκπαίδευσης δείχνει υπερβάλοντα ζήλο για εκτέλεση οδηγιών ακόμα κι αν αυτές είναι προφορικές. Δεν είναι η πρώτη φορά που το Υπουργείο παρεμβαίνει στα ΠΥΣΠΕ δια τόματος Περιφερειακών Διευθυντών ΠΕ & ΔΕ Εκπαίδευσης, καθώς και την Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου ο Περιφερειακός Διευθυντής Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης στις 12:00 μ.μ. και 2 ώρες πριν κλείσει το σύστημα για την καταχώρηση στοιχείων στον ΟΠΣΥΔ έδινε προφορικές εντολές για σύμπτυξη τμημάτων νηπιαγωγείων. Τα υπηρεσιακά συμβούλια αγνοώντας προφορικές εντολές εφάρμοσαν την κείμενη νομοθεσία διχοτομώντας στα 22 όπως προβλέπεται από το ΠΔ 79 σε νηπιαγωγείο και Α τάξη.
Οι πιστώσεις έχουν υπογραφεί από τον Μάρτιο του 2019 για το 2019-2010, ωστόσο η πολιτική απόφαση του Υπ. Παιδείας είναι να αφήσει σημαντικά κενά στα σχολεία μας καθιστώντας τα υποστελεχωμένα. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης με έγγραφό (αρ. πρωτ. 114900 /18-10-2019) και τίτλο «επιβεβαίωση στοιχείων… συνέχεια εγκυκλίων και οδηγιών την καταχώρηση – επικαιροποίηση στοιχείων», καλεί κατ’ ουσία με συμπτύξεις τμημάτων. Μάλιστα, τελειώνοντας την οδηγία αναφέρει ότι η μη τήρηση αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα.
Το Υπουργείο Παιδείας βρήκε άλλο τρόπο να καλύψει τα κενά και έδωσε εντολή για λογιστική αντιμετώπιση. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης και όσοι Περιφερειακοί Διευθυντές, εκτελούν τις εντολές του Υπ. Παιδείας, καλό θα ήταν να λάβουν υπόψη τους την κείμενη νομοθεσία που αναφέρει πότε διχοτομείται ένα τμήμα αλλά και ότι αρμόδιο όργανο δεν είναι ο Διευθυντής Εκπαίδευσης αλλά το εκάστοτε ΠΥΣΠΕ.
Επειδή η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου πειραματίζεται εις βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών καλό θα ήταν να λάβουν υπόψη τους την κείμενη νομοθεσία που αναφέρει στην Παρ. 1α του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017) την κατανομή των μαθητών ανά τμήμα που χρήζουν ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Προφανώς το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρόκειται να αφήσει να προχωρήσουν συμπτύξεις τμημάτων και τεχνητές μειώσεις κενών !!!
Καλούμε άμεσα:
Τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να μην προχωρήσουν σε καμία καταχώρηση χωρίς να καλέσουν σε συνεδρίαση τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης να ανακαλέσει άμεσα τα έγγραφα που στέλνει και απειλεί με πειθαρχικές διώξεις αλλιώς να παραιτηθεί.
Τα ΠΥΣΠΕ να μην ενδώσουν στις αίολες απειλές του Υπουργείου και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, όπως της Κρήτης.
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να τοποθετηθούν σε τοπικό επίπεδο.
Τη ΔΟΕ να πάρει θέση και να ζητήσει άμεσα εξηγήσεις από την πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας.
Θυμίζουν άλλες εποχές οι κινήσεις του Υπουργείου Παιδείας και όσων στελεχών υπηρετούν αυτές τις λογικές. Σε κάθε αντίστοιχη ενέργεια του Υπουργείου αλλά και όποιων στελεχών εκπαίδευσης προσπαθήσουν να δημιουργήσουν σοβαρά ζητήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας και σε προσπάθειες περιορισμού των κενών θα μας βρίσκουν απέναντι.