O ΥΦΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος στη ΝΕΡΙΤ

Για το ζήτημα των καταλήψεων στα σχολεία, τα αιτήματα των μαθητών, τις σχολικές υποδομές, αλλά και τις αλλαγές που δρομολογούνται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μίλησε ο Υφυπουργός Παιδείας Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος στην πρωινή εκπομπή της ΝΕΡΙΤ «6 με 10» και στους δημοσιογράφους Γιάννη Σκάλκο και Σταυρούλα Χριστοφιλέα.

Για τις καταλήψεις

«Οι καταλήψεις οδηγούν σε όξυνση, η οποία δεν έχει κανένα νόημα με την εκπαίδευση, δεν έχει κανένα νόημα με τις κινητοποιήσεις των παιδιών, κανένα νόημα καμία σχέση με το Υπουργείο Παιδείας.

Τη Δευτέρα είχαμε 588 σχολεία να τελούν υπό κατάληψη, την Τρίτη είχαμε μια πτωτική τάση και τα σχολεία μειώθηκαν σε 364, χθες τα σχολεία δεν λειτούργησαν λόγω των εκλογών των αιρετών. Σήμερα προς το μεσημέρι θα έχουμε μια εικόνα για τα υπό κατάληψη σχολεία. Η άποψή μας και αν θέλετε και η ευχή μας σαν Υπουργείο είναι να η αποκλιμάκωση.

Έχουμε ένα υπόμνημα το οποίο είναι σε γενικές γραμμές ενιαίο για όλα τα σχολεία και θέτει μια σειρά από αιτήματα. Σαν Υπουργείο Παιδείας απαντάμε σε όλα αυτά τα αιτήματα. Τα παιδιά έχουν δίκαιο, στο ότι στα σχολεία υπάρχουν κενά, υπάρχουν θέματα με τα οποία δεν έχουν δίκαιο, για παράδειγμα τα βιβλία έχουν διανεμηθεί στα σχολεία από τις πρώτες μέρες».

Για το νέο λύκειο

«Ένα από τα αιτήματα των παιδιών είναι ότι τα βιβλία τους δεν αποδίδουν. Τα οποία δεν έχουν ακόμη δοκιμαστεί. Υπάρχει μια ανησυχία στα παιδιά, την ανησυχία αυτή την ακούμε. Έχουμε τη δυνατότητα να επικοινωνούμε με τους φορείς της εκπαίδευσης όπως αυτή ορίζεται από τα συνδικαλιστικά τους όργανα, τη ΔΟΕ την ΟΛΜΕ. Ειλικρινά το έχουμε συζητήσει πολλές φορές με τον κ. Λοβέρδο δεν υπάρχει η δυνατότητα και αν θέλετε το ευτύχημα της παιδείας να έχουμε μια οργανωμένη μαθητική εκπροσώπηση για να συζητήσουμε αυτά τα θέματα.

Για παράδειγμα στην πόλη μου μένω πήγαν τα παιδιά με εκπροσώπους τους και κατέθεσαν ένα υπόμνημα με ειρηνικό τρόπο και πραγματικά έδωσαν τα αιτήματά τους και ζήτησαν να με δουν και σας λέω ότι όταν θα είμαι επάνω θα συζητήσω μαζί τους. Δυστυχώς όμως και εγώ και ο κ Λοβέρδος δεν έχουμε τη δυνατότητα να δούμε όλα τα παιδιά και συζητήσουμε.

Υπάρχουν θέματα που έχουν δίκιο, λένε ότι δεν έχουν δωρεάν παιδεία, υπάρχουν βιβλία τα οποία τα πληρώνουν, όπως των ξένων γλωσσών. Αυτό το θέμα μπορούμε να το δούμε σαν Υπουργείο Παιδείας.

Τα παιδιά εκφράζουν την αγωνία τους για την Τράπεζα θεμάτων όπως πέρυσι διαμορφώθηκε.

Πέρυσι ήταν η πρώτη εφαρμογή της, φέτος και έγκαιρα δόθηκαν τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων για την Α’ Λυκείου και αύριο δίνεται και της Β’ τάξης».

Για τα επεισόδια και τις συλλήψεις στα σχολεία

«Οι συλλήψεις στα σχολεία δεν έγιναν από εμάς και ο Υπουργός και εγώ σας λέω ότι δεν ζητήσαμε ποτέ την παρέμβαση εισαγγελικών αρχών, δεν ζητήσαμε ποτέ τη δίωξη μαθητών. Τα μέτρα καταστολής είναι έξω από την αντίληψη του Υπουργείου Παιδείας. Εμάς η βασική μας θέση είναι ο διάλογος. Αυτό που κατάλαβα αυτό το πεντάμηνο ως Υφυπουργός Παιδείας είναι ότι τα παιδιά συζητούν πολύ ώριμα».

Για τις σχολικές υποδομές

«Το θέμα των σχολικών υποδομών είναι ένα θέμα που δεν είναι του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς να θέλω να πετάξω το μπαλάκι αλλού, αλλά η εποπτεία των σχολικών υποδομών έχει περάσει στο Υπουργείο Υποδομών και η λειτουργία τους στους δήμους, εμείς δεν έχουμε καμία ανάμειξη.

Υπάρχουν προβλήματα και μας απασχολούν πολύ.

Υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα εδώ, επεμβαίνουν εξωσχολικά στοιχεία και δεν εννοώ μεμονωμένα, εννοώ αν θέλετε και κομματικές παρατάξεις.

Εγώ δεν έχω στοιχεία για να πω ότι όλα αυτά είναι υποκινούμενα από κάποιο κομματικό σχηματισμό. Είναι υποχρέωσή μας να το ερευνήσουμε όμως.

Χθες άκουσα δηλώσεις και προέδρων συνδικαλιστικής οργάνωσης και του κ. Κοτσυφάκη και του κ. Σκουρλέτη και της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ να πηγαίνουν πίσω από ένα κίνημα προσπαθώντας στην καθομιλουμένη να το καπελώσουν. Ας δώσουν στα παιδιά τη δυνατότητα να εκφραστούν και να συζητήσουμε μαζί τους, ανεπηρέαστοι αυτοί και εμείς».

Για τη συνεδρίαση ΕΣΥΠ

«Χτες είχαμε Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας , τρία χρόνια μετά, συνεδρίασε εκ νέου. Θα σας πω λοιπόν ότι εκεί είχαμε εκπροσώπους όλων των Κομμάτων – πλην ενός που έλειπε, της Χ.Α.- όπου ο καθένας είχε τον παράλληλο μονόλογό του. Είχαμε εκπροσώπους των εκπαιδευτικών όπου, η μεν ΟΛΜΕ απουσίασε καταδικάζοντας την εκπαιδευτική πολιτική της Ε.Ε., η ΔΟΕ ήρθε, μας είπε “αποχωρώ” γιατί και είχαμε και εκπροσώπους Πανεπιστημίων οι οποίοι, ο καθένας, κοιτούσε τα δικά του απ΄ την δική του πλευρά. Δεν είναι διάλογος αυτός».

Για το Δημοτικό

«Αυτό το οποίο προανήγγειλε χτες ο Υπουργός Παιδείας είναι το εξής, προς μία κατεύθυνση. Στόχος μας είναι να έχουμε συμπύκνωση της ύλης, μείωση της ύλης, ελάφρυνση όλου αυτού του φόρτου των παιδιών στο Δημοτικό – χαρακτηριστικά θα σας πω ένα πράγμα, θεωρώ αδιανόητο να έχω ένα παιδί με 30 κιλά τσάντα, να πηγαίνει στο σχολείο- άρα μιλάμε για συμπύκνωση της ύλης για να καλύπτει μεγαλύτερο φάσμα εκπαίδευσης , περισσότερο δημιουργικό χρόνο, και ποιοτικό χρόνο. Αυτή είναι η βάση. Αυτή τη βάση λοιπόν, την βάζουμε σαν δείκτη για κατεύθυνση. Θα συνεδριάσει μέσα στο Νοέμβριο, το επόμενο δεκαπενθήμερο το κομμάτι του ΕΣΥΠ που αφορά Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, να δώσουν τις προτάσεις τους. Το Υπουργείο θα δώσει τις δικές του. Στόχος μας είναι μέσα σε ένα διάλογο που θα διαρκέσει ένα τρίμηνο, γιατί διάλογος χωρίς ημερομηνία λήξης είναι ατέρμονος και δεν οδηγεί πουθενά, μέσα στον Ιανουάριο να έχουμε καταλήξει σε προτάσεις και θέσεις έτσι ώστε να διαμορφωθούν νομοθετικά και μέσα στον Ιανουάριο να έχουμε κατάθεση στη Βουλή ενός σχεδίου νόμου με τις αλλαγές στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Μέσα από διάλογο και κυρίως, χωρίς αιφνιδιασμό».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πρόγραμμα Πανελληνίων 2025